راهنمای نوین انواع تبلیغات

15 توصیه برای اینکه کمپین های تبلیغاتی باکیفیتی بسازید (بخش دوم)

<-PostAuthor->
راهنمای نوین انواع تبلیغات

15 توصیه برای اینکه کمپین های تبلیغاتی باکیفیتی بسازید (بخش دوم)


15 توصیه برای اینکه کمپین های تبلیغاتی باکیفیتی بسازید (بخش دوم)


8) از ویدیوها و تصاویر ویرایش شده استفاده کنید.

یکی دیگر از روش های بازاریابی موفق استفاده کردن از تصاویر و ویدیوهایی است که شما می توانید از آنها برای انجام دادن بهتر کار استفاده کنید. یکی از مهم ترین نکته هایی که باید در این زمینه درنظر داشته باشید این است که این ویدیوها و تصاویر را ویرایش کنید و سعی کنید تا از تصاویر و ویدیوهای ویرایش شده استفاده کنید. واضح است که در صورتی که از این تصاویر و ویدیوهای ویرایش شده استفاده کنید کارتان نسبت به زمانی که می خواهید ویدیوها و تصاویری را خودتان تولید کنید راحت تر می باشد. بنابراین ویرایش کردن تصاویر و ویدیوها می تواند به شما کمک زیادی در این راه بکند. شما برای این کار می توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید که به شما کمک می کنند تا این کار را راحت تر انجام دهید. به عنوان مثال، می توانید از ابزارهایی مانند Prequel، TikTok، Splice و ابزارهایی از این قبیل برای انجام دادن این کار استفاده کنید و با استفاده از آنها تصاویری را ایجاد کنید که برای بازاریابی به شما کمک زیادی بکند. در این صورت می توانید بدون نیاز به استخدام کردن فیلم بردار و یا عکس بردار تصاویری را ایجاد کنید که برای بازاریابیتان مفید باشند.

9) به هنگام بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی، بررسی کنید که کدامیک از این پلتفرم ها برای شما مفیدتر است و سعی کنید بیشتر تمرکز خودتان را بر روی این پلتفرم بگذارید (البته پلتفرم های دیگر را فراموش نکنید).

در صورتی که برای بازاریابی کردن از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، بهترین راه این است که یکی از این پلتفرم ها را که به نظرتان بهترین پلتفرم است انتخاب کنید و بر روی این پلتفرم تمرکز کنید و البته شما باید پلتفرم های دیگر را هم مورد توجه قرار دهید و بر روی آنها وقت لازم را بگذارید ولی بیشتر تمرکز خودتان را باید بر روی این پلتفرم داشته باشید. به عنوان مثال در صورتی که فکر می کنید اگر از اینستاگرام به عنوان پلتفرم اصلی استفاده کنید، باید سعی کنید تا تمام تلاشتان را بکنید تا بیشتر تمرکزتان را بر روی اینستاگرام بگذارید در صورتی که باید به شبکه های اجتماعی دیگر هم توجه داشته باشید ولی اکثر تمرکزتان باید بر روی اینستاگرام باشد.

10) درباره شخصیت خریدارهایتان تحقیق کنید.

از مهم ترین نکته هایی که شما باید برای اینکه کیفیت کار بازاریابی خودتان را بهتر کنید به آن توجه داشته باشید این است که درباره کیفیت خریدارهایتان تحقیق نمایید. در این صورت می توانید پیام هایتان را به آنها به شیوه ای که مناسب می دانید ارایه کنید. شناختن اینکه خریدارهایتان چه خصوصیاتی دارند برای بخش های دیگر بازاریابی خیلی مهم است. در صورتی که شما شخصیت خریدارانتان را بشناسید، می توانید احتمال دهید که افرادی که مشابه همین افراد هستند دوباره از شما خرید می کنند. به عنوان مثال، فرض کنید که شما سعی کنید تا خریدارانتان را بشناسید و به این نتیجه برسید که اکثر افرادی که از شما خرید کرده اند خانم های بین 35 تا 50 ساله ای هستند که خانه دار هستند. بنابراین در این صورت شما اطلاعات باارزشی را از این تحلیل بدست آورده اید و سعی می کنید تا در برنامه ها و استراتژی های بعدی بازاریابیتان، بیشتر تبلیغاتتان را برای خانم ها و افرادی بکنید که در این محدوده سنی هستند و شغلشان خانه داری است!

بنابراین شناختن "شخصیت" خریداران یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما به عنوان یک بازاریاب باید به این نکته توجه داشته باشید.

11) مخاطبینتان را دسته بندی کنید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که شما ممکن است به عنوان یک بازاریاب انجام دهید این است که فکر کنید که به هنگام بازاریابی باید با تک تک مخاطبینتان به یک شیوه برخورد کنید. این موضوع اشتباه می باشد و شما برای اینکه کار بازاریابی را به خوبی انجام دهید باید توانایی تقسیم بندی کردن مشتریانتان را داشته باشید. در صورتی که شما تمام مشتریانتان را (مشتریان قدیمی و مشتریان جدید، مشتریانی که کم از شما خرید می کنند و مشتریانی که زیاد خرید می کنند، مشتریانی که جوان هستند و مشتریان سالخورده، مشتریان مرد و مشتریان زن، مشتریانی که همیشه یک فرآورده را می خرند و مشتریانی که فرآورده های متنوعی را می خرند) به یک چشم نگاه کنید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که در کار بازاریابی موفق شوید. شما باید تمام مشتریانتان را به تفکیک از همدیگر جدا کنید و سعی کنید تا برای هرکدام از این دسته هایی که جدا کرده اید یک برنامه ریزی داشته باشید و بر اساس این برنامه ریزی با این مشتریان بخورد کنید. در این صورت شما می توانید نسبت به زمانی که می خواهید تمام مخاطبین را با یک چشم نگاه کنید نتیجه بهتری بگیرید.

12) رابطه عاطفی با مخاطبین برقرار کنید.

از دیگر نکته هایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به هنگام بازاریابی کردن با مخاطبین یک رابطه عاطفی برقرار کنید. شما باید کاری کنید که مخاطبین به شما اعتماد کنند و شما نیز به آنها اعتماد کنید. این اعتماد متقابل باعث می شود که هم شما و هم مخاطبین احساس علاقه دوطرفه ای با هم بکنند. در صورتی که شما این رابطه عاطفی را با آنها برقرار کنید نمی توانید انتظار داشته باشید که چنین وضعیتی ایجاد شود.

یکی از مهم ترین مباحثی که در زمینه بازاریابی مطرح می شود، بحث "انسان سازی برند" یا Humanization of brand می باشد. شما باید به برندتان یک جلوه انسانی دهید و سعی کنید کاری کنید که مخاطبین و افرادی که می خواهند از شما خرید کنند و تبدیل به مشتریانتان شوند، احساس کنند که به جای یک ماشین و یا یک "شیء"، با یک "انسان" سروکار دارند و پشت این بازاریابی ها یک انسان قرار دارد نه یک ماشین. این موضوع به شما کمک می کند تا تعداد مخاطبین و افرادی را که جلبتان می شوند را به شکل بسیار زیادی افزایش دهید.

13) پیوستگی در کار را فراموش نکنید.

یکی از مهم ترین نکته هایی که تمام بازاریابان موفق هم به آن توجه داشته اند حفظ کردن پیوستگی در کار می باشد. شما به عنوان فردی که می خواهد بازاریابی کند باید همیشه کار بازاریابی را انجام دهید و به صورت منظم تبلیغ کنید. به عنوان مثال در بخش بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی، فرض کنید که شما می خواهید با استفاده از پلتفرم اینستاگرام به بازاریابی بپردازید. در این صورت، اگر بخواهید به صورت غیرمنظم و هر چند وقت یک بار در اینستاگرام پست بگذارید، نمی توانید انتظار داشته باشید که کارتان با موفقیت انجام بگیرد. به عنوان مثال در صورتی که امروز پست بگذارید و دوباره سه روز دیگر پست بگذارید و دوباره یک هفته دیگر این کار را انجام دهید نمی توانید انتظار داشته باشید که مخاطبین زیادی به سمت تجارت شما جلب شوند! اما در صورتی که بر طبق یک برنامه منظم (که می تواند پست گذاری به صورت روزانه و یا به صورت هفتگی و یا هر دو روز یک بار و غیره باشد) پست بگذارید، می توانید نسبت به حالت اول، تعداد بیشتری از مخاطبین را به سمت و سوی خودتان بکشانید بنابراین موفق تر می شوید.

14) بازاریابی با استفاده از ایمیل را هم فراموش نکنید.

از نکته های مهم دیگری که باید در زمینه بازاریابی به آن توجه داشته باشید این است که email marketing یا "بازاریابی با استفاده از ایمیل" را در دستور کارتان قرار دهید. ممکن است امروزه بسیاری از شرکت ها بگویند که استفاده از این نوع بازاریابی دیگر منسوخ شده است و شما اگر بخواهید با استفاده از ایمیل بازاریابی کنید نمی توانید در کارتان موفق شوید. اما این حرف کاملا غلط است! به این دلیل که تحقیقات نشان داده است که بازاریابی کردن با استفاده از ایمیل هنوز هم یکی از مهم ترین روش هایی است که کارآفرینان و بازاریابان می توانند از آن استفاده کنند تا کار بازاریابیشان را به انجام برسانند. بنابراین بازاریابی کردن با استفاده از ایمیل را به عنوان یکی از ابزارهای مهم بازاریابی در ذهن داشته باشید و آن را فراموش نکنید.

با استفاده از این روش می توانید مخاطبین زیادی را به سوی خودتان بکشانید و توجه مشتریان بالقوه (مشتریانی که بعدا به عنوان خریداران و مشتریان وفادار شرکت شما خواهند شد) را به سمت و سوی خودتان جلب کنید. بنابراین بازاریابی با ایمیل را فراموش نکنید!

15) و نکته آخر (و البته نه کم اهمیت تر!) این است که هدف های روشن برای خودتان مشخص کنید.

شما به عنوان فردی که می خواهد بازاریابی کند باید برای خودتان هدف های روشنی داشته باشید که کار بازاریابی را بر اساس این هدف ها انجام دهید. در غیر این صورت نمی توانید انتظار داشته باشید که کا بازاریابی به خوبی پیش برود. بازاریابی نیز مانند کارهای دیگر پروسه ای است که شما برای اینکه آن را انجام دهید نیازمند این هستید که برای خودتان هدف داشته باشید و سعی کنید برنامه ریزی کنید تا به این هدفتان برسید. در صورتی که شما به عنوان فردی که می خواهد بازاریابی انجام دهد هیچ هدف مشخصی برای استراتژی خودتان نداشته باشید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که کارتان به خوبی انجام شود بنابراین با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. بنابراین داشتن هدف را باید به عنوان اولین مرحله کار درنظر داشته باشید و بدانید که در صورتی که برای خودتان هدفی تعیین نکنید کارتان پیش نمی رود.

به هنگام تعیین کردن هدف باید به این نکته توجه داشته باشید که شما باید هدف های خودتان را بر اساس آخرین تغییراتی که در کار ایجاد شده است به روزرسانی کنید و هدف های جدید برای خودتان تعیین کنید.



تاريخ : دوشنبه 3 شهريور 1399 | 12:40 | نویسنده : سهراب احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.