راهنمای نوین انواع تبلیغات

تبلیغات گوگل ادوردز

<-PostAuthor->
راهنمای نوین انواع تبلیغات

تبلیغات گوگل ادوردز


تبلیغات گوگل ادوردز


دنیای امروز دنیای تبلیغات است که شرکت های مختلف برای اینکه از رقبای خودشان جلو بزنند؛ کار تبلیغات را انجام می دهند. از آن جایی که اکثریت افرادی که از اینترنت استفاده می کنند در وب سایت "گوگل" به جستجو می پردازند؛ بنابراین یک روش بسیار موثر برای تبلیغ کردن، روش "گوگل ادوردز" یا "گوگل ادز" می باشد. در این پست قصد داریم تا این روش را به شما معرفی کنیم:

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز روشی است که در این روش شما به عنوان فردی که قرار است تبلیغات را انجام دهد، عبارت ها و یا کلمات کلیدی را به گوگل ادوردز تحویل می دهید و از آنها می خواهید تا هر زمانی که فردی این کلمه و یا عبارت را در گوگل وارد کرد، صفحه مرتبط با تبلیغات شما ظاهر شود. البته در این نوع تبلیغات، فردی که تبلیغ انجام می دهد به ازای هر یک کلمه ای که وارد می کند هزینه ای را پرداخت می نماید. البته شرکت گوگل تبلیغات خودش را بر اساس عبارت هایی که شما به آن وارد کرده اید ارایه نمی کند به این دلیل که در این کار ضوابطی وجود دارد که باید به این ضوابط عمل شود. در حقیقت گوگل عبارت های مورد نظر را مورد بررسی قرار می دهد و از میان شرکت هایی که این عبارت ها را برای خودشان انتخاب کرده اند (که این شرکت ها ممکن است تعداد خیلی زیادی باشند) سعی می کند تا بر اساس برخی از معیارهایی که در این زمینه وجود دارد، کار مورد نظر را انجام دهد.

بنابراین به هنگام استفاده کردن از گوگل ادز شما باید این نکته را درنظر داشته باشید که کلمه های کلیدی درستی را انتخاب کنید و همچنین کلمات را به گونه ای انتخاب کنید که گوگل آنها را به خوبی بپذیرد.

مزیت های استفاده از گوگل ادوزدز چیست؟

استفاده کردن از گوگل ادوردز برای شما مزیت های زیادی دارد که در ادامه این بخش به دو تا از این مزیت ها اشاره می کنیم:

مزیت اول: شما می توانید کاری کنید که طیف گسترده تری از افراد تبلیغات شما را ببینند.

همانطور که می دانید، تعداد افرادی که از گوگل برای جستجو استفاده می کنند تقریبا برابر با تعداد افرادی است که به طور کلی از اینترنت استفاده می کنند. بنابراین در صورتی که شما بتوانید به خوبی تبلیغات خودتان را در گوگل ادز نمایش دهید می توانید از انجام دادن این کار نتیجه خوبی بگیرید. به این دلیل که در صورتی که شما در گوگل تبلیغ کنید؛ احتمال اینکه موفق شوید خیلی زیاد می شود. برای یک لحظه فکرش را بکنید! وقتی کسی در وب سایت گوگل عبارت هایی مرتبط با کار شما را سرچ کند؛ تبلیغات مرتبط با تجارت شما را ببیند!!! همانطور که می دانید گوگل بزرگترین وب سایتی است که تعداد زیادی از کاربران در آن به جستجو می پردازند بنابراین در صورتی که بتوانید در این وب سایت تبلیغ کنید شانس موفقیتتان خیلی زیاد می شود.

مزیت دوم: تبلیغات به این روش راحت تر است!

در روش های دیگر تبلیغات شما باید نکته های زیادی را درنظر بگیرید. از جمله اینکه شما باید به این توجه کنید که تبلیغات خودتان را در کدام وب سایت ها ارایه کنید و یا اینکه باید توجه کنید که تبلیغات خودتان را چه زمانی ارایه کنید و در چه مکانی این کار را انجام دهید و یا اینکه تبلیغات خودتان را برای چه افرادی ارایه کنید. اما هنگامی که با استفاده از گوگل ادز به تبلیغات می پردازید، دیگر نیازی به انجام دادن هیچ کدام از این کارها نمی باشد. در حقیقت شما وقتی که می خواهید در گوگل ادز تبلیغ کنید، همه چیزها را به گوگل می سپارید و در این صورت دیگر نیازی نیست که کاری انجام دهید و خود گوگل برای شما تمام کارها را انجام می دهد. بنابراین در این صورت اصلا نیازی به این ندارد که شما بخواهید در کارتان دخالت زیادی انجام دهید و همه چیز را به گوگل می سپارید تا خود گوگل تبلیغات را به خوبی برای شما انجام دهد.

گوگل ادز به چه شیوه ای انجام می شود؟

وقتی که شما تبلیغات خودتان را به گوگل ادز می دهید و از این شرکت می خواهید که برایتان کاری انجام دهد؛ گوگل ادز سعی می کند تا تبلیغات شما را در لیستی از تبلیغات قرار دهد که این لیست مربوط به تمام تبلیغاتی هستند که شرکت های دیگری که همگی این عبارت شما را به عنوان عبارت مورد نظرشان به گوگل ادز داده اند در این لیست قرار دارند.

سپس الگوریتمی به نام "اد رنک" یا Ad rank وجود دارد که بررسی می کند که کدامیک از این تبلیغات را به عنوان بهترین تبلیغ ارایه کند. در حقیقت این الگوریتم این گونه کار می کند که از میان تمام تبلیغاتی که مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظر می باشند؛ آن تبلیغی را انتخاب می کند که از همه تبلیغات بهتر و مناسب تر می باشد. این الگوریم تا حدود زیادی شبیه به الگوریتمی عمل می کند که آن را به نام الگوریتم "بهینه سازی موتورهای جستجوگر" می شناسیم. ولی فرق این الگوریتم با الگوریتم بهینه سازی موتورهای جستجوگر این است که در آن الگورریتم بررسی می شود که کدامیک از وب سایت ها از همه بیشتر شایستگی این را دارد که در میان موتورهای جستجوگر در رده بندی های بالاتری قرار داشته باشد در صورتی که در این الگوریتم بررسی می شود که کدامیک از تبلیغات شایستگی این را دارد که از میان تمام تبلیغاتی که فرستاده شده است؛ برای بودن در صفحه اول تبلیغات مورد استفاده قرار بگیرد. الگوریتم اد رنک اگر دارای اهمیت بیشتری از الگوریتم بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل نباشد؛ دارای اهمیت کمتری هم نیست به این دلیل که در این الگوریتم در صورتی که تبلیغات شما در رده های پایین ترین قرار داشته باشند؛ شانس اینکه شما بتوانید کاری کنید که تبلیغاتتان در سطح وسیع دیده شوند خیلی کم می شود بنابراین شما برای اینکه در این الگوریتم موفق عمل کنید باید حتما تبلیغاتتان را باکیفیت تولید کنید و مواظب باشید که کلمات کلیدی دقیقا متناظر با محتوای شما باشند.



تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 | 11:08 | نویسنده : سهراب احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.