راهنمای نوین انواع تبلیغات

راهنمای نوین انواع تبلیغات

<-PostAuthor->
راهنمای نوین انواع تبلیغات

گول کمپانی های تقلبی تبلیغاتی را نخورید!



داستان با یک پیام خصوصی از طرف یکی از دوستان نزدیکم شروع شد. این خانم حدودا 70 ساله بود و مدتی بود که تازه از بیمارستان مرخص شده بود (به دلیل بیماری که داشت در بیمارستان بستری شده بود). من به او پیام دادم تا احوالش را بپرسم و در پیام جواب او، خبر عجیبی را شنیدم که هرگز انتظار شنیدن آن را نداشتم!


 او به من گفته بود که 300000 دلار در یک کمپانی تازه تاسیس که ظاهرا کارش تولید و طراحی وب سایت و از طریق خانواده و دوستانش با آن آشنا شده بود ،سرمایه گذاری کرده بود؛ ولی: "وحشتناک بود! بعد از آن دیگر هیچ ارتباطی با من نگرفتند! من 300000 دلار سرمایه گذاری کردم ولی انگار تمام پول هایم دود شد و به هوا رفت!"


او به من پیشنهاد کرد که نه درباره فرد و کمپانی که به او حقه زده بود، بلکه درباره حقه هایی که ممکن است در این راه وجود داشته باشد به مردم دیگر و افرادی که می خواهند در این راه سرمایه گذاری کنند، آگاهی برسانم. او از من خواست که به مردم اطلاع دهم که ممکن است بسیاری از افراد جعلی با نام های جعلی کمپانی هایی ایجاد کنند و سپس جلو بیایند و از شما بخواهند که به عنوان سرمایه گذار به آن ها پول بدهید، ولی پولتان را بردارند و دیگر باز نگردند! بنابراین من متن زیر را نوشتم. 


در این متن افکار من درباره این که چگونه باید از خودتان به عنوان یک کارآفرین، از چنین موقعیت هایی محافظت کنید.


چند روز بعد از ایمیل این خانم، یعنی در تاریخ 27 دسامبر سال 2019، SEC کمپانی را که از این خانم پول گرفته بود را یک کلاهبرداری خواند. اکنون تمام دارایی های این کمپانی باطل اعلام شده اند. درهای آن بسته شده اند. تمام کارمندان آن (که تعدادشان 100 نفر بودند) بدون هیچ گونه اخطار قبلی در روزهای پایانی سال از کار بیکار شدند و تمام دارایی های ین کمپانی ضبط شده است. ولی چه چیزی اشتباه بود؟

این کمپانی از سرمایه گذاران (بر طبق SEC، بعضا 500 میلیون دلار و در کمترین حالت 75 میلیون دلار) در خرید و یا ساختن و طراحی کردن وب سایت های متعلق به آن کمک گرفته بود و به آن ها قول داده بود که 50 درصد به آن ها سود پرداخت می کند و اگر درآمدش ناکافی بود، حداقل بین 13 تا 20 درصد به آن ها سود می دهد و این سود را به شکل ماهانه به آن ها پرداخت می کند.

وقتی که چنین شرایطی باشد، چه کسی دوست ندارد که چنین کاری انجام دهد؟ همه دوست دارند که در چنین کمپانی سرمایه گذاری کنند. حتی اگر شده پول هم قرض کنند تا در آن سرمایه گذاری کنند. چون اطمینان دارند که در بدترین حالت ممکن، 13 تا 20 درصد سود می کنند! 


موسس این کمپانی همیشه می گفت که :" ببینید محاسبه سود بسیار ساده است و سود زیادی به شما تعلق می گیرد!"


البته باید بگویم که به اعتقاد شخصی من، فردی که این کمپانی را تاسیس کرده است، هیچ قصد سوئی نداشته است. او تنها می خواسته یک کمپانی را تاسیس کند که به صدها نفر کمک کرده باشد و با کارش (که قرار بود طراحی و تولید وب سایت برای کارآفرینان باشد) به کارآفرینان دیگری که شب و روز کار می کنند، کمک کند که آن ها هم موفق شوند!

 همسر فردی که این کمپانی را تولید کرده بود، خودش به عنوان یک الکتریسین کار می کرد. او حتی برای کار خودش نقشه های زیادی کشیده بود و داستان هایی را درباره موفقیتش تعریف می کرد.


      قربانیان این داستان چه افرادی بودند؟


-         اولین گروه قربانی این داستان، 500 سرمایه گذار این کمپانی بودند که 75 میلیون دلار به این برنامه پول داده بودند.

-         دومین گروهی که این جا قربانی شدند، 100 کارمندی بودند که در این کمپانی کار می کردند و اکنون بیکار شدند.

-         سومین گروه قربانیان، قربانیان ثانویه بودند. این ها شامل معامله کننده ها، مشاوران و وکیلان این کمپانی بودند که از طرف موسس آن صحبت می کردند و سعی می کردند تا مواضع دفاعی بگیرند و از او دفاع کنند. این ها هم در این راه قربانی شدند.  البته آن ها نسبت به دو گروه اول و دوم لطمات کمتری خوردند ولی باز هم مشکلاتی که برایشان پیش آمد را نمی توان نادیده گرفت.

-         همسران و فرزندان و خانواده کارکنان و حتی خانواده خود موسس این کمپانی. خانواده های تمام سه گروه اول، که شامل همسران و فرزندان و خود موسس این کمپانی هم می شدند نیز این این ضررها بی بهره نماندند و آن ها هم مجبور شدند تا ضررهای زیادی را متحمل شوند.

-     بسیاری از دوستان و آشنایان آن ها که به شکل های غیرمستقیم وارد این ماجرا شده بودند. این افراد با این که ممکن است ضرر مالی ندیده باشند، ولی چون آن ها هم به شکل غیرمستقیم در این کار دخالت داشتند احساس عذاب وجدان و ناراحتی می کنند. به عنوان مثال افرادی که موسس را تشویق کرده بوند که این کمپانی را تاسیس کند و با این که اطلاعات کافی در این باره نداشتند، باز هم او را مجبور کرده بودند که در این کار سرمایه گذاری کند، اکنون که داستان تمام شده است، احساس ناامیدی و عذاب وجدا می کنند چون فکر می کنند آن ها بوند که باعث شدند که چنین اتفاقاتی بیفتد.


--------مراقب باشید-----


........برای این که کاری کنید که چنین اتفاقاتی برایتان نیفتد، باید سعی کنید تا از کاری که یک کمپانی انجام می دهد اطمینان حاصل نکرده اید، با آن معامله نکنید. باید همیشه حواستان را جمع کنید که در کدام کمپانی سرمایه گذاری می کنید. امروزه تعداد کمپانی هایی که با ایده های جدید پیش می آیند و از شما می خواهند تا به آن ها کمک کنید و در آن ها سرمایه گذاری کنید زیاد هستند، بنابراین سعی کنید همیشه مراقب باشید!




تاريخ : پنجشنبه 17 بهمن 1398 | 13:34 | نویسنده : سهراب احمدی |

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی یا Advertorial چیست؟



در پست حاضر تلاش کردیم تا شما را با ریپورتاژ آگهی – رپرتاژ آگهی یا همان تبلیغ آگهی آشنا کنیم ومزایای نوشتن ریپورتاژ خوب را برای تان تشریح کنیم.


ریپورتاژ آگهی چیست؟

ریپورتاژ آگهی – رپرتاژ آگهی با تبلیغ آگهی ارتباط دارند. به این معنی که شما تبلیغ محصول یا سایت خود را در قالب و چهار چوب یک متن و مقاله خبری و با لینک سایت خود در یک سایت خبری یا هر سایت مناسب منتشر کرده و برای همیشه آن را تبلیغ می کنید و به این ترتیب است که می توانید رتبه سایت خود را پایین آورده و محصول خود را به فروش برسانید.


انواع رپورتاژ آگهی


رپورتاژ آگهی انواع گوناگونی دارد:

1. ریپورتاژ آگهی رسانه ای

 یکی از مهم ترین انواع رپورتاژ آگهی، رپورتاژ آگهی رسانه ای است.
اغلب افرادی که قصد تبلیغات در روزنامه، مجلات، تلویزیون و اینترنت را دارند، از این نوع رپورتاژ آگهی استفاده می کنند.


2.ریپورتاژ آگهی خبری و اینترنتی

ریپورتاژ آگهی خبری و رپورتاژ آگهی اینترنتی از دیگر انواع خرید رپورتاژ آگهی هستند که امروزه متقاضیان بسیاری پیدا کرده اند.

درج رپورتاژآگهی درمجله های بزرگ و منابع موثق به دلیل آتوریتی بالا درخیلی از کلمات ، باعث افزایش اعتبار برند شما و نتیجه گیری مناسب از کلمات لینک داده شده می شود.

اگر متن رپورتاژ خبری را خوب بنویسید مورد توجه کاربران قرار می گیرد.
و باعث می شود کاربران متن ریپورتاژ را در سایت های دیگر و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.


هدف از رپورتاژ آگهی

هدف از محتوای رپورتاژ آگهی این است که با استفاده از محتوای خبری یا آموزشی به کاربر حس و درک مناسبی از برند یا محصول خود انتقال دهید. از فرصتی که رپورتاژ آگهی برایتان پیش می‌آورد، استفاده کرده و برندسازی کنید. بهتر است که محتوای رپورتاژ آگهی به صورت یک داستان ملموس و واقعی باشد تا کاربر از خواندن آن لذت برده و هیچ گونه اجبار و تحمیل محصولی در آن وجود نداشته باشد.


مزایای رپورتاژ آگهی

1. افزایش رتبه گوگل

اگر شما هم صاحب سایت و یا کسب‌وکار خود هستید، احتمالا می‌دانید که رتبه سایت شما در گوگل بسیار حائز اهمیت است. یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود الگوریتم‌های گوگل، سایت شما را در رتبه بالاتری قرار دهند، بک‌لینک است. دریافت بک‌ لینک از سایت‌های پربازدید و معتبر مختلف باعث می‌شود رتبه شما در گوگل افزایش پیدا کند و بر بهبود سئو سایت شما تاثیر بسیاری دارد. زیرا این دسته از وب سایت‌ها (اعتبار دامنه) بالایی دارند و بک‌لینک از چنین سایت‌هایی، موتورهای جستجو را ترغیب می‌کند تا شما را نیز بین سایت‌های رتبه برتر خود نمایش دهد.

رپورتاژ آگهی همیشه در سایت منتشرکننده باقی می‌ماند و این موضوع تاثیر زیادی بر روی رتبه سئوسایت شما دارد. دقت شود که حتما رپورتاژ  و لینک سایت خود را در سایت‌های معتبر منتشر کنید زیرا در غیر این صورت برای سایت شما از نگاه گوگل بازخورد منفی خواهد داشت.

2. افزایش بازدید سایت


از آنجایی که سایت‌های منتشرکننده اغلب ترافیک بالایی دارند، کاربران زیادی رپورتاژ شما را دیده و با کلیک بر لینک‌هایی که شما در انتهای رپورتاژ آگهی قرار داده‌اید، وارد سایت شما می‌شوند. در نتیجه انتشار رپورتاژ در سایت‌هایی با بازدید بالا باعث افزایش بازدید سایت شما می‌شود.

3. بهبود دانش مخاطبان


برخلاف تبلیغات مرسوم که با اغراق تلاش می‌کند، توجه کاربران را به خود جلب کند، در رپورتاژ آگهی سعی بر این است که با محتوای جالب، مفید و قانع‌کننده، کاربران را به برند یا محصول خود علاقه‌مند کرده و از این طریق دانش کاربران را پیرامون موضوع و یا محصولی خاص افزایش دهد و اطلاعات جدیدی در اختیارشان بگذارد.

4. تبدیل مخاطب به مشتری 

سعی کنید علاوه بر دادن اطلاعات و معرفی محصول خود، در کاربر احساس نیاز ایجاد کنید. در این صورت هنگامی که کاربر به انتهای رپورتاژ آگهی می‌رسد، بر روی لینک‌های موجود کلیک کرده و با ورود به سایت شما و بازدید از محصولاتتان، احتمال خرید افزایش می‌یابد.


دیدگاه گوگل در رابطه با رپورتاژ آگهی چیست؟

شاید دیگر نیازی به گفتن نباشد که بگوییم گوگل از تبادلات مالی برای خرید بک لینک استقبال نمی کند زیرا سیاست های گوگل بر آن است که هر سایت به صورت طبیعی رشد کند و بک لینک دریافت نماید. به همین دلیل است که می گوییم خرید بک لینک جذابیتی برای گوگل ندارد اما شرایط رپورتاژ آگهی متفاوت است.

رپورتاژ آگهی چون کاملا به یک بک لینک طبیعی شباهت دارد و در متن اصلی قرار گرفته، بیشتر مورد توجه بوده و می تواند برای بهبود رتبه سئوسایت شما بسیار موفق عمل کند.



تاريخ : سه شنبه 15 بهمن 1398 | 11:31 | نویسنده : سهراب احمدی |

تبلیغات موبایلی چیست؟ و چه تاثیری در رشد کسب و کار شما دارد؟

امروزه بیش از نیمی از زمانی که در تمام رسانه‌های دیجیتال گذرانده می‌شود مختص به استفاده از موبایل  هاست . بنابراین، تبلیغات موبایلی می‌تواند از جایگاه ویژه‌ای برای جذب مشتری برخوردار باشد.


همانطور که از نام آن پیداست این نوع تبلیغ، دسته‌ای از تبلیغات دیجیتال است که بر روی صفحه موبایل نمایش داده می‌شود که می‌تواند ارسال یک متن از طریق پیامک باشد یا اینکه تبلیغات کلیکی یا نصبی در صفحات وب، اپلیکیشن‌ها و یا بازی‌های موبایلی باشد.

تبلیغات موبایلی چیست؟

تبلیغات موبایلی درواقع به انجام هرگونه تبلیغات از طریق موبایل، تبلت و دیگر دستگاه های ارتباط بی سیم می باشد. بهترین ویژگی تبلیغات موبایلی که باعث محبوبیت و رشد آن شده این است که وسیله ای که بر روی آن تبلیغ انجام  می شود، وسیله ای شخصی و مربوط به یک فرد خاص است. در نتیجه موبایل ها دقیق ترین وسیله و بهترین کانال ارتباط شما برای هدف قرار دادن مخاطبین خاص هستند البته در صورتی که بتوانید مخاطب هدف را به درستی بشناسید.امروزه تبلیغات موبایلی عموما در اپلیکیشن های موبایل و وب سایت ها انجام می شود. تبلیغات  موبایلی  می تواند از هر نوع متن (text) ، فیلمهای فلش (flash movies) ، بنر ، صوت (audio) و ویدئو باشد.

عوامل موثر در موفقیت تبلیغات موبایلی و اپ مارکتینگ

  • محتوای گیرا:

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در این روش تبلیغاتی باید رعایت شود، تولید محتوای مناسب و تاثیرگذار است که از ویژگی‌های کلی آن می توان به داشتن متن سرگرم کننده، ارتباط محتوا با گروه هدف، کوتاه بودن جملات و استفاده از کلمات تاثیرگذار، جذابیت بصری و موارد مشابه دیگر اشاره نمود.

  • شخصی سازی اطلاعات و داده‌ها:

یکی از نکاتی که اشخاص تبلیغ کننده باید به آن بسیار توجه داشته باشند در نظر داشتن سن، جنس، مکان و موارد مشابه دیگر به منظور شخصی‌سازی تبلیغات هدفمند خود است.

  • در نظر گرفتن رفتار مصرف کننده:

در بازاریابی موبایلی یا اپ مارکتینگ باید در نظر داشته باشیم که تبلیغاتی را تولید نماییم که با کمترین توضیحات بیشترین تاثیرگذاری را بر روی مخاطب داشته باشیم و جذب کاربر در ۳ ثانیه باید هدف کارشناس بازاریابی باشد.

انواع روشهای تبلیغات موبایلی


تبلیغات به وسیله ارسال پیامک:

این روش که امروزه به دلیل ابداع روش‌های نوین موبایل مارکتینگ کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد در گذشته از روش های موثر در تبلیغات بوده است، البته که این روش هنوز هم مورد استفاده برخی از شرکت‌ها قرار می‌گیرد و برای انجام این روش شما باید یک بازه مکانی و زمانی را در نظر بگیرید و به لیست شماره‌های مخاطبان آن محل مورد نظر در بهترین زمان، متن تبلیغاتی خود را که باید در کوتاهترین جملات تاثیر گذاری بالایی داشته باشد را ارسال نمایید.

درنظر داشته باشید نرخ تبدیل به مشتری شدن پیام‌‌ها در صورت ارسال انبوه بسیار کم خواهد بود و پیام شما به حجم زیادی از کاربران، به دلایل مختلف هرگز نخواهد رسید و یا بلافاصله پس از مشاهده بلاک می‌شوید. بنابراین توصیه می‌شود اس ام اس تبلیغاتی را فقط برای سگمنت‌های مشخص یا کمپینهای مناسب برای مشتریان قدیمی و ریتنشن استفاده کنید.

یکی از تکنیک‌های موفق برای ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی استفاده از منشی پیامکی می‌باشد، بطور مثال از کاربران درخواست کنید برای مشاهده لیست قیمت عدد ۲ را ارسال کنند و بعد از آن شما یک بانک اطلاعاتی از افراد علاقه مند به یک دسته‌خاص در اختیار خوهید داشت.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی:

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فسبوک در تمامی کشورها بصورت منظم از طریق پنل تبلیغاتی انجام می‌شود، یکی از موثرترین روشهای تبلیغات موبایلی در ایران، استفاده از تلگرام است که از بازدهی بسیار بالایی برخوردار است و شما می‌توانید با صرف کمترین زمان و هزینه، خدمات و محصولات خود را برای افراد گسترده‌ای معرفی کنید

د

اینستاگرام نیز مانند تلگرام از طرفدارن بیشماری برخوردار است، به طوری که اکثر کاربران اینستاگرام، روزانه چندین ساعت در طول روز مشغول گشت وگذار در آن هستند که همین موضوع، آن را به بستری مناسب برای تبلیغات در موبایل تبدیل کرده است. شما می‌توانید در اینستاگرام با نشر ویدیو یا عکس تبلیغاتی مناسب و نوشتن یک متن مناسب، کوتاه و تاثیرگذار مخاطبان بسیاری را برای خود جذب کنید و با حداقل هزینه و زمان می توانید بازخورد بسیار بالایی را دریافت نمایید.


انواع تبلیغات موبایل براساس هزینه های تبلیغات :



مدل پرداخت به ازای کلیک یا تبلیغاتی کلیکی: یک نوع از تبلغات که در هر دو نوع تبلیغات موبایلی و وبسایتی وجود دارد. در یک کمپین پرداخت به ازای کلیک، تبلیغ دهنده به ازای هر کلیک که روی بنر او انجام شود، هزینه پرداخت می کند.

 

مدل پرداخت به ازای نمایش: در این نوع تبلیغات، تبلیغ دهنده به ازای تعداد نمایش بنر تبلیغاتی خود، هزینه پرداخت می کند. 

 

مدل پرداخت به ازای نصب (Cost Per Install):

 این مدل مناسب توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل است. در این مدل تبلیغ دهنده تنها به ازای نصبی که از طریق تبلیغات صورت گرفته است، هزینه پرداخت میکند.


 

مدل پرداخت به ازای انجام عملیات: در این مدل تبلیغ دهنده به ازای عملی که کاربر پس از تبلیغات انجام می دهد هزینه پرداخت میکند. این عمل میتواند ثبت نام یا خرید محصول باشد.

 

مدل پرداخت به ازای مشاهده ویدئو : نوع دیگری از مدل های پرداخت مدل PPV است که این مدل تنها در تبلیغات موبایلی ویدئویی اجرا می شود. تبلیغ دهنده در این مدل به ازای نمایش ویدئو تبلیغات خود هزینه پرداخت می کند. 

 



تاريخ : شنبه 12 بهمن 1398 | 12:17 | نویسنده : سهراب احمدی |

فعال یا غیرفعال کردن کوکی ها و صنعت تبلیغات !



صنعت تبلیغات از گوگل می خواهد تا فعلا از تصمیم خودش برای از "کشتن کوکی ها" دست بردارد!


کمپانی گوگل اخیرا بیان کرده است که می خواهد حمایت خودش را از کوکی (cookie) های طرف ثالث در مرورگر کروم، قطع کند. گوگل بیان کرده است که برنامه دارد که استاندارهای جدیدی برای وب های ایجاد کند که در این استاندارها، کوکی های طرف ثالث وب ناپدید شوند. در حقیقت گوگل از حمایت کردن از این کوکی ها در کروم دست می کشد. این کوکی ها حدودا 69 درصد از سهم بازار مرورگرها را در خود دارند. 

چند روز بعد از این بیانیه، تعداد زیادی از سازمان های که در صنعت تبلیغاتی هم دخالت داشتند، بر علیه این بیانیه گوگل اظهار نظر کردند و مخالفت خودشان را با این تصمیمی که گوگل گرفته بود بیان کردند.

 انجمن  نهادهای تبلیغاتی آمریکا (AAAA) و انجمن تبلیغ کننده های ملی (ANA) ، که به ترتیب نماینده افرادی بودند که این تبلیغات را می خریدند و افرادی که تبلیغات را انجام می دادند؛ در طی یک نامه سرگشاده بعد از این تصمیم گوگل، مخالفت خودشان را با این تصمیم گوگل نشان دادند و از گوگل خواستند تا از این تصمیم صرف نظر کند.

علت این تصمیم گوگل، بحث امنیت بوده است. بنابراین افرادی که به این حرکت گوگل اعتراض کردند، درباره چرایی این اقدام چیزی نپرسیدند. به این دلیل که همه می دانند که گوگل چرا این کار را انجام داده است. گوگل برای این که امنیت کاربران را بیشتر تضمین کند این کار را انجام داده است. ولی آن ها از گوگل خواسته اند تا:

" ما از گوگل می خواهیم که به شکل عمومی و به سرعت این اقدام خودش را برای کوکی های طرف ثالث اعمال نکند تا زمانی که جایگزین هایی معنی دار و موثر برای کار وجود داشته باشد..."

اوبایرن و جف  همچنین بیان کردند که همزمان با این که آن ها این پیشنهاد را به گوگل می دهند، خودشان در حال فکر کردن به جایگزینی برای کوکی ها هستند. آن ها پیشنهاد کرده اند که هم خود گوگل و هم دیگر سهام داران و سیاست مداران با هم کار کنند تا بتوانند یک جایگزین مناسب، موثر و دارای مزیت های رقابتی را برای کوکی ها پیدا کنند که برای آن ها تضمین کند که بازار تبلیغات در زمینه تبلیغات دیجیتالی می تواند به شیوه ای موثر و رقابتی به راه خودش ادامه دهد.

با این که این افراد قول داده اند که برای پیدا کردن یک راه حل مناسب با هم همکاری کنند، ولی این نامه همچنین مشخص می کند که آن ها کلا علاقه ای به این تصمیم گوگل ندارند: "ما شدیدا ناامید شدیم از این که دیدیم که گوگل قصد دارد بدون هیچ گونه مشاوره بادقتی از ما، چنین تصمیماتی را بگیرد". آن ها بیان می کنند که چنین اقدامی "ممکن است اکسیژنی را که کمپانی ها و استارت آپ ها برای بقا نیاز دارند از آن ها بگیرد!"



تاريخ : سه شنبه 8 بهمن 1398 | 12:39 | نویسنده : سهراب احمدی |

تبلیغات چریکی و نمونه های عجیب در دنیا و ایران



تبلیغات چریکی چیست؟

در ابتدای عصر جدید تبلیغات که از نخستین سال های قرن بیستم شروع شد اهداف تبلیغ کنندگان بیشتر بر آموزش مصرف کنندگان درباره چگونگی استفاده از محصولات و خدمات مختلف متمرکز بود. در دهه ۶۰ میلادی استفاده از رسانه ای مثل رادیو برای تبلغات نیز کم کم متداول شد. در اواخر دهه ۸۰ میلادی پیام های تبلیغاتی جای خود را در تلویزیون های کابلی نیز باز کردند. در این میان شرکت ها تلاش می کردند که با تبلیغات خود هر چه بیشتر بر روی مصرف کنندگان تاثیر گذار باشند.

مصرف کنندگان نیز از دیدن حجم انبوه تبلیغات یکسان و شبیه به هم خسته شده بودند، در اینجا بود که نیاز به تغییری اساسی در نحوه تبلیغات احساس شد و بازاریابی چریکی از همین نقطه شروع به پیدایش کرد. تبلیغات چریکی یک استراتژی بازاریابی است که در آن بر روی فعالیت هایی کم هزینه ولی با نتایج حداکثری برای جلب مشتری و مخاطب تمرکز شده است.


نمونه تبلیغات چریکی

در ادامه به برخی مواردی که نشان دهنده مثال های بازاریابی چریکی در تبلیغ انواع برندها هستند خواهیم پرداخت.








تاريخ : شنبه 5 بهمن 1398 | 16:43 | نویسنده : سهراب احمدی |

تبلیغات منفی را بشناسید!!!!



تبلیغات منفی چیست ؟

تبلیغات منفی یا ضد تبلیغ یکی از عوامل افت فروش و سود یک کسب و کار می باشد

که در صورتیکه فکری برای مقابله با آن اندیشیده نشود منجر به شکست و افت وضعیت یک شرکت و سازمان می گردد

این نوع تبلیغات یا به علت فعالیت رقبا ضد برند شما و یا به علت انتخاب روش های تبلیغاتی نامناسب توسط خود شما ایجاد می شوند

که هم در فضای مجازی و هم در تبلیغات چاپی امکان ایجاد ضد تبلیغ و نتایج منفی آن وجود دارد

استفاده از تبلیغات منفی امروزه با توجه به ظرفیت بالای فضای مجازی خیلی در این محیط بیشتر شده است


تبلیغات نوکیا بر علیه اپل

مدت ها پیش شرکت نوکیا نیز از روش تبلیغی منفی علیه شرکت اپل استفاده کرد ، در یکی از تبلیغات یک گوشی خوب نوکیا با یک گوشی ضعیف اپل مقایسه شده بود و در متن تبلیغات آمده بود که ما علاوه بر کمیت بر روی کیفیت محصول تمرکز می کنیم و به نوعی علیه محصولات اپل موضع گیری کرده بود و پیام خود را به ذهن مخاطب انتقال می داد.



انتظارات غیرواقعی

طبق گزارش اداره غذا و داروی آمریکا، تبلیغات مستقیم برای مصرف کنندگان داروهای تجویزی منجر به انتظارات غیر واقعی در مورد اثربخشی داروها و عوارض جانبی آنها شده است. این غیر معمول نیست که بخواهیم بگوییم حتی ممکن است مرگ یکی از اثر جانبی داروهای تجویزی باشد. در این میان شرکت هایی که اثربخشی آن دارو را برای چنین بیمارانی تبلیغ کرده اند از خودشان سلب مسئولیت می کنند و در حیطه تبلیغاتی خود به گردن نمی گیرند.


تبلیغات منفی مایکروسافت علیه گوگل

یکی از این نمونه ها اقدامات مایکروسافت در سال 2013 بود که جهت ارتقا موتور جستجوی bing  و برای رقابت آن با گوگل یک کمپین تبلیغاتی منفی به راه انداخت یکی از مواردی که در این تبلیغات بسیار چشمگیر بود این بود که مایکروسافت اعلام کرد که کارکنان گوگل تمامی ایمیل های شخصی را که از طریق این سایت ارسال  می شود را خوانده اند پس از این ضد تبلیغات بود که مایکروسافت اقدام به معرفی ایمیل outlook  کرد.




تاريخ : چهارشنبه 2 بهمن 1398 | 12:50 | نویسنده : سهراب احمدی |

آموزش تبلیغات در اینستاگرام


اگر شما یک بازاریاب هوشمند شبکه های اجتماعی هستید، حتما توجه ویژه ای به اینستاگرام دارید.

اینستاگرام اکنون درکنار فیسبوک و یوتیوب جزو برترین پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اجتماعی دنیا محسوب میشود و بسیار قدرتمند تر از توییتر و اسنپ چت است.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی اشتراک‌ گذاری تصویر بر بستر اینترنت است که در سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد.
آمار دقیقی از تعداد کاربران اینستاگرام در ایران وجود ندارد. اما با نگاه کردن به تعداد دانلودهای اینستاگرام از کافه‌بازار (حدود ۱۸ میلیون) و در نظر گرفتن حقیقتی که تعداد زیادی نیز اینستاگرام را از گوگل‌پلی و یا منابع دیگر دانلود می‌کنند، و وجود بین ۶ تا ۷ میلیون گوشی آیفون در ایران (که تقریبا همه‌ی آن ها اینستاگرام را نصب شده دارند)، می‌توان گفت اینستاگرام در ایران حداقل ۲۰ میلیون کاربر دارد که این تعداد تقریبا ۲.۸۵ درصد کاربران اینستاگرام را تشکیل می‌دهد و اگر پراکندگی جمعیت ۴ تا ۵ میلیونی ایران را در نظر بگیریم می‌توان با اطمینان گفت حدود ۳ درصد از کاربران اینستاگرام ایرانی هستند که روزانه حدود ۲۵ دقیقه از وقت خود را در این شبکه می‌گذرانند.

چرا تبلیغات در اینستاگرام:


تمام این آمارها مؤید اهمیت این شبکه‌ی اجتماعی برای بازاریابی و راه‌اندازی کسب و کار است. برندها حتی اگر در اینستاگرام فروشگاه نداشته باشند، می‌توانند با انتشار تبلیغات و محتوا در این شبکه‌ی اجتماعی به برندسازی یا رونق فعالیت های خود کمک کنند. انتشار تبلیغات در فضای دیجیتال و آنلاین تفاوت‌های زیادی با فضای واقعی و آفلاین داشته و نیازمند داشتن تخصص، دانش و تجربه متفاوتی است. درست است که می‌گویند تبلیغات هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است، اما سرمایه‌گذاری هم اگر درست انجام نشود، تأثیرگذار نخواهد بود.



مراحل تبلیغات در اینستاگرام:


۱.تعریف کمپین : کمپین ها مجموعه ای از تبلیغات و پیشبینی بودجه برای کمپین است.

۲.تعریف محتوای تبلیغات : محتوای تبلیغ شامل متن، تصویر و ویدیو است که برای انتشار آماده می شود.

۳.تعریف تبلیغ : انتخاب رسانه (اینستاگرام یا تلگرام) بر اساس بودجه، انتخاب کمپین و تاریخ انتشار. تبلیغ شما آماده است!

۴.پرداخت تبلیغات : با اتمام پرداخت، تبلیغ در پنل منتشر کننده انتخاب شده قرار می گیرد.

۵.انتشار و بازخورد : پس از انتشار تبلیغ توسط رسانه انتخابی شما، بازخورد ها را مشاهده کنید. میزان مشارکت، دیده شدن و افرادی که با پست تبلیغاتی شما تعامل داشته اند.

 

بازاریابی محتوا در اینستاگرام گام اول: استراتژی محتوا را تعیین کنید

محتوا پایه اصلی استراتژی بازاریابی اینستاگرام شماست. اگر محتوای پیج اینستاگرام شما مرتبط به بازار هدف شما نباشد، به سختی میتوانید در اینستاگرام موفق شوید.

 محتوای فرهنگ محور: گاهی اوقات، محصول شما نه هیجان انگیز است و نه منحصر به فرد است، و نه اینکه برند شما یک برند مشهور است.

نباید همیشه به اینستاگرام فقط با هدف کسب درآمد نگاه کنید. اینستاگرام می تواند راهی عالی برای برندسازی و ایجاد هویت برند در رسانه های اجتماعی باشد. شرکت هایی مانند Buffer برای چیزی که میخواهند به دنبال کنندگانشان نشان دهند، کارهای زیادی میکنند.

استراتژی بازاریابی اینستاگرام  گام دوم: برنامه ریزی برای بازاریابی محتوا

هنگامی که استراتژی محتوا را مشخص میکنید، باید یک برنامه داشته باشید. پست های اینستاگرام دیگر به ترتیب زمانی نیستند. در عوض، فاکتور تعامل مهم میشود، پست ها بر روی صفحه ی تازه های کاربران بر اساس محتواهایی از حساب‌هایی که اغلب با آنها بیشتر ارتباط برقرار می کنند، مرتب میشوند.

ارسال پست به طور مداوم امکان دیده شدن پست ها را افزایش می دهد، که این به دنبال کنندگان فرصت  بیشتری برای مشارکت  می دهد. همچنین این باعث میشود که شما منبع به روزی باشید، تا افراد را به فالو کردن پیج و لایک کردن پست های خود ترغیب کنید و از آنفالو شدن توسط دنبال کنندگانتان جلوگیری کنید

ابتدا، نوع محتوایی را که میخواهید پست کنید تعیین کنید. شما باید بدانید که مي خواهيد با چه نوع عکس هايی بزرگترين بازاريابی اینستاگرام خود را شروع کنید.

 طبقه بندی های زیر را مشاهده کنید:

 محتوای محصول محور: به طور کلی متداول ترین استراتژی بازاریابی اینستاگرام استراتژی محصول محور است. جلب توجه با محتوای محصول محور، به این معنی است که بیشتر عکس‌ها و ویدیوهایی که ارسال میکنید از محصولات شما هستند. این یک راه ساده برای خرید و فروش در این شبکه اجتماعی است . اساسا، شما به فالور های خود میگویید: “هی! به چیزهای عالی که ما می فروشیم نگاه کنید “با این امید که در مورد خرید آن به اندازه کافی هیجان زده شوند. همانطور که در مثال زیر دیده می شود، حتی یک جلب توجه ساده محصول محور می تواند موفقیت را به وجود آورد.

اگرچه زمان بندی ارسال پست ها با توجه به الگوریتم فعلی اینستاگرام از اهمیت کمتری برخوردار است اما من همچنان به شما پیشنهاد میکنم که در زمان هایی که بیشترین ارتباطات را دارید بیشتر پست بگذارید. البته این موضوع به بازار هدف شما بستگی دارد. سعی کنید زمان هایی را که بازار هدفتان بیشتر در رسانه های اجتماعی فعال است شناسایی کنید و مثل همیشه تا وقتی بهترین نتیجه را بگیرید همچنان آزمایش کنید

بهترین روشهای تولید محتوا برای اینستاگرام :

 کیفیت، کیفیت، کیفیت: ببینید ، من می دانم – همه نمی توانند یک دوربین عکاسی چند میلیون تومانی یا یک دستگاه نورپردازی حرفه ای داشته باشند. مسئله ای نیست! فقط سعی کنید کیفیت تصاویر و ویدئو های خود را با امکاناتی که در دست دارید بالا ببرید. اسمارت فون های هوشمند به طور کلی برای گرفتن عکس های جذاب، دوربین های مناسبی دارند. فقط عکس ها باید متمرکز شوند و نور خوبی داشته باشند ، این دو با هم باعث میشوند عکس‌ها  بهتر به نظر بیایند.

 ویرایش: از یک اپلیکیشن ویرایش عکس مانند VSCO، Snapseed یا Enlight استفاده کنید تا عکس‌هایتان تمیز و حرفه ای شوند. اما خیلی کم ویرایش کنید. بهترین روش ویرایشی است که به سختی قابل تشخیص باشد. به سادگی میتوان بهترین شد، بنابراین قبل از اعمال فیلتر به پیج های مورد علاقه ی خود برای الهام گرفتن نگاهی کنید. پیشنهاد میکنم برای همه ی عکسهای خود از یک مجموعه فیلتر استفاده کنید. این به شما کمک میکند که یک تم منسجم برای بازاریابی خود داشته باشید.

-کپشن: اگر شما به دنبال تبلیغ محصولات در اینستاگرام هستید، مطمئن شوید که کپشن شما به شکلی عملگرا است. دنبال کننده های خود را به جایی جایی که بتوانند محصولات شما را خریداری کنند راهنمایی کنید تا بتوانید از تلاش های اینستاگرامی خود کسب درآمد کنید.

هشتگ : هشتگ ها در اینستاگرام بسیار تاثیرگذار هستند زیرا آنها برای دستیابی به بخش هایی از بازار هدفتان که در هشتگ ها به دنبال محتوای جدید هستند بسیار مفید می باشند. شما می توانید هشتگ های محبوب ، هشتگ های مربوط به محصول ، یا هشتگ های مورد علاقه شخصی و همچنین هشتگ های محلی را انتخاب کنید. افزودن هشتگ‌ها باعث افزایش بازدید پست اینستاگرام شما می شود و در نتیجه به افزایش مشارکت کاربران کمک می کند.



استراتژی بازاریابی اینستاگرام  گام چهارم: محتوای بیشتر


اینستاگرام قدمهای بزرگی را در به روز رسانی برداشته است. در اینجا به اختصار آنها را بررسی میکنیم.

اولین و مهمترین بروز رسانی اینستاگرام استوری ها هستند. با کنار گذاشتن این واقعیت که این یک تقلید واضح از اسنپ چت است ، استوری اینستگرام فرصتی عالی برای شما فراهم میکند که تا با بازار هدف خود ارتباط برقرار کنید ، به گونه ای که واقعی تر باشد و کمتر مبادی آداب است و همچنین محدود به شکل محتوایی که کاربران اینستاگرام عادت دارند، نیست.

استراتژی بازاریابی اینستاگرام گام پنجم: بهینه سازی برای کسب درآمد

یکی از چیزهایی که بسیاری از صاحبان کسب و کار و بازاریابان سنتی با آن مشکل دارند این است که آیا آنها می توانند از طریق رسانه های اجتماعی، به نتایج کسب و کار واقعی برسند؟ اگرچه این یک نگرانی منطقی است، راه های زیادی وجود دارد که بتوانید پروفایل اینستاگرام خود را برای کسب درآمد بهینه سازی کنید

استراتژی بازاریابی اینستاگرام  گام ششم: مسابقات

یکی دیگر از راه های عالی برای استفاده از اینستاگرم برای تاثیر بر کسب و کار شما ، اجرای مسابقه است. مسابقات دنبال کنندگان را در مورد محصولات شما هیجان زده می کنند و می توانند با دادن انگیزه ی مشارکت به ارتقا محصولات کمک کنند.

راه های مختلفی برای اجرای مسابقات در اینستاگرام  وجود دارد، من به چند مورد اشاره میکنم، اما مسابقات موثر، مسابقاتی هستند که به کسب و کارتان کمک می کنند فروش شما را بالا برود. بهترین راه برای این کار از طریق هدایت طرفداران است :

با دریافت اطلاعات از افرادی که وارد مسابقه شده اند، شما می توانید در آینده از طریق ایمیل مارکتینگ با آنها خرید و فروش کنید

استراتژی بازاریابی اینستاگرام  گام هفتم: تبلیغات

شما بدون داشتن آگهی تبلیغاتی نمی توانید راهنمای کاملی برای استراتژی بازاریابی اینستاگرام داشته باشید. هنگامی که زمان عمل است ، تبلیغات بهترین راه برای تضمین رسیدن تلاش های بازاریابی اینستاگرام به بازار هدف است.

در حالیکه ممکن است برای هزینه کردن برای تبلیغات دراینستاگرام که میتواند کسب درآمد در آن سخت باشد تردید داشته باشید، این را بدانید: تبلیغات اینستاگرام بهترین راه برای دستیابی به بازار هدفتان هستند. اما همانقدر که امیدوارید محتوای شما به اشتراک گذاشته شده باشد هیچ تضمینی هم وجود ندارد.

اما با مدل جدید تبلیغات اینترنتی در اینستاگرام ، شما می توانید آگهی را به افرادی که برای آنها منظور می شود بدون نگرانی اینکه آیا آنها تبلیغات را میبینند یا نه، ارائه دهید.

حالا شما یک راهنمای کامل برای ایجاد استراتژی بازاریابی اینستاگرام دارید.




تاريخ : سه شنبه 1 بهمن 1398 | 14:51 | نویسنده : سهراب احمدی |

5 آگهی خلاقانه که ذهن هر بیننده ای را در خود غرق میکند!


به اتفاق به تماشای 5 آگهی تبلیغاتی خلاقانه می پردازیم که ذهن هر بیننده ای را برای لحظاتی غرق خود کرده و تحسین ما را برخواهد انگیخت.

این روزها تعریف تبلیغات محیطی موفق، به چیزی پیچیده تر از یک تکه کاغذ (یا بنر) با تصاویر و متون چاپ شده روی آن تبدیل شده است. مردم سالهاست که اسامی شرکت های مختلف، تصاویر خسته کننده و توضیحات طویل و حوصله سر بر روی تراکت ها، بنر ها و بیلبورد های تبلیغاتی را دیده اند و شاید درصدی زیادی از آنها را نیز کاملا نادیده گرفته باشند. 

پس سوال این است که حلقه گمشده در اینگونه کمپین های تبلیغاتی کجاست؟ چرا با وجود هزینه های بالایی که برای اجاره محل تبلیغات و چاپ اقلام تبلیغاتیِ بسیاری از کسب و کار ها صرف می شود، عملا بازخورد مناسبی از اینگونه تبلیغات دریافت نمی شود؟

پاسخ این است که اجاره محل مناسب برای درج تبلیغات امری ضروری و هزینه های چاپ و کاغذ اجتناب ناپذیر است اما هیچ یک از این دو تضمین کننده موفقیت تبلیغات شما نخواهد بود، بلکه تیر خلاص را گلوله آخر تفنگ شما در ذهن مشتری خالی می کند و آن گلوله آخر چیزی نیست جز “خلاقیت”!

 خلاقیت عنصر جدایی ناپذیر هر آگهی تبلیغاتی موفق و تاثیر گذار است. مردم به سادگی و به شکلی کاملا بی رحمانه می توانند تبلیغ شما و خودتان را نادیده بگیرند، مگر اینکه تخیل آنها را برانگیخته کرده، آنها را به فکر کردن وادار کنید و شاید حتی گاهی اوقات بخندانید!


این طرح خلاقانه برای یک کمپین تبلیغاتی به نام “به دور از هرج و مرج” به سبک تصویرسازی سه بعدی و با استفاده عالی از فضاهای خالی (به هدفون روی سر شخص وسط توجه کنید) طراحی شده است و با کنایه به دعواهای سیاسی بین آمریکا و کره شمالی و آرامش فردی که وسط “ترامپ” و “کیم جونگ اونم” قرار گرفته است؛ هدفون های حذف صدای شرکت JBL را تبلیغ می کند.



این تبلیغ اپل که برای محصول جدید این شرکت یعنی “iPod Shuffle” طراحی شده بود، به شکلی هوشمندانه قصد داشت به مخاطب بگوید، با استفاده از این پخش کننده های موسیقی مسیری به این طول را طی خواهید کرد، شاید منظور میزان شارژ و دوام دستگاه بوده (که کمی بعید است) و شاید هم میزان سرگرم کنندگی و لذت استفاده از این محصول بدون توجه به طول مسیر مدنظر بوده است.



هیچ بچه ای رویای تبدیل شدن به یک بزرگسال با اضافه وزن را ندارد.



این تبلیغات خلاقانه با عنوان «درد کار» که برای تبلیغ مسکن‌های Aspirina Bayer طراحی شده است، دستگاه منگنه‌ای را نشان می‌دهد که تصویر مردی بر روی آن کشیده شده است که از شدت درد، سر خود را با دو دست نگه داشته است. این تصویر به شکل هوشمندانه‌ای احساسی را که با سردرد ایجاد می‌شود (و مانند این است که سر خود را بر روی میز بکوبید) نشان می‌دهد.


این آگهی مربوط به روزنامه  آلزایمر در بلژیک نیز مفهومی مبتنی بر از دست دادن حافظه دارد. در اینجا در یک صفحه‌ی مجله، حل شدن یا جارو شدنِ جوهر و حروف چاپی نشان داده می‌شود، درست مانند حافظه‌ی افراد مبتلا به آلزایمر که به تدریج پاک می‌شود. همراه با این تصویر، این پیام به مخاطب منتقل می‌شود که 

«امروز، ۸۵ هزار بلژیکی آنچه را که در روزنامه‌ها می‌خوانند، به یاد نمی‌آورند. بیایید از آنها حمایت کنیم.»




تاريخ : چهارشنبه 25 دی 1398 | 14:05 | نویسنده : سهراب احمدی |

بازار تبلیغات اینترنتی را بشناسید!


موضوع تبلیغات موضوعی بوده است که از دیرباز در جامعه وجود داشته است ولی شیوه تبلیغ کردن در گذشته نسبت به امروزه کاملا متفاوت بوده است. 

در گذشته وسایل ارتباط جمعی و اینترنت و حتی تلویزیون و رادیو هم وجود نداشت بنابراین امکان برقرار کردن ارتباط با مردم کم بود و به همین نسبت انجام تبلیغات با مشکل مواجه می شد. ولی امروزه اوضاع کاملا متفاوت است. امروزه با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی، موضوع تبلیغات جنبه دیگری به خودش گرفته است.ا با رشد اینترنت و همه گیر شدن اینترنت و شبکه های اجتماعی، بازار تبلیغات بیش از پیش داغ شده است و حجم تبلیغات به شکل بی سابقه ای افزایش پیدا کرده است. 

بازار تبلیغات اینترنتی شامل تعداد زیادی از کمپانی ما مانند فیسبوک، گوگل، لینکدین، میکروسافت، AOL، توییتر، یاهو، Admob، Adobe Systems، Amobee، AppNexus، Chartboost،Criteo، Deutsche، Telekom، InMobi، Matomy Media، Mobile Network Group، MobPartner، MoPub، News Corp، Pinterest، RevMob Mobile Ad Network، Rubicon Project و غیره می باشد.


  وقتی که اینترنت ایجاد شد، انقلابی هم در صنعت تبلیغات بوجود آمد.


 تبلیغات کمپانی ها دیگر محدود به چند آگهی تلویزیونی و یا رادیویی نمی شد و هرکدام از کمپانی ها توانستند با ایجاد وب سایت ها و صفحه های مختلف اجتماعی، جای خودشان را در اینترنت باز کنند و تبلیغات خودشان را به گونه ای انجام دهند که چند سال قبل از آن غیر ممکن بود. بنابراین با استفاده از این روش ها رقابت شدیدی میان شرکت ها در موضوع تبلیغ ایجاد شد و هرکدام از این شرکت ها سعی می کردند که تبلیغات وسیع تر و بهتری را برای خودشان ایجاد کنند و بتوانند طیف گسترده تری از مخاطبین را به خودشان جذب کنند.

وقتی که شبکه های اجتماعی بوجود آمدند؛ اوضاع از قبل پیچیده تر هم شد و راه های تبلیغات ساده تر شد و حجم تبلیغات حتی نسبت به زمانی که تنها از اینترنت استفاده می کردند و شبکه های اجتماعی وجود نداشتند گسترده تر هم شد.  

کمپانی ها و شرکت ها سعی می کنند تا از اینترنت و شبکه های اجتماعی کمک بگیرند تا بتوانند تبلیغات خودشان را به بهترین و تاثیرگذارترین شکل ممکن ارایه کنند و بنابراین صنعت تبلیغات در سال های بعد از اینترنت و شبکه های اجتماعی رشد چشمگیری داشته است. بنابراین همان طور که اشاره شد، بازار تبلیغات اینترنتی، بازاری بسیار رفابتی می باشد. 

به طور کلی، بازار تبلیغات اینترنتی را بر اساس نوع، می توان شیوه:تبلیغات مرتبط با جستجو، تبلیغات مرتبط با موبایل، تبلیغاتی که به صورت بنر ارایه می شوند، تبلیغات ویدیویی دیجیتالی تقسیم بندی کرد.



بر اساس کاربرد، بازار تبلیغات اینترنتی را می توان به صورت بازار تبلیغات خرده فروشی، اتومبیل، سرویس های مالی، تلکام، الکترونیکی تقسیم بندی کرد و  بر اساس جغرافیا، بازار تبلیغات اینترنتی را می توان به بخش های آمریکای شمالی، اروپا، آمریکای لاتین ، خاورمیانه و آفریقا تقسیم بندی کرد.

تبلیغات اینترنتی روز به روز در حال گسترش می باشند و رقابت روز به روز سخت تر می شود. بنابراین کمپانی هایی که تازه می خواهند در این حوزه وارد شوند، باید خود را برای این رقابت آماده کنند.



تاريخ : سه شنبه 24 دی 1398 | 11:15 | نویسنده : سهراب احمدی |

تبلیغات اینترنتی رایگان و ارتقا کسب و کار شما

تبلیغات اینترنتی رایگان



تعریف های زیادی درمورد تبلیغات در اینترنت یا همان آگهی رایگان در بستر وب برای کسب و کار و مشاغل وجود دارد. نخست آنکه، تبلیغات در اینترنت یک مجموعه اقدامات،برای معرفی یک محصول ، کسب و کار و برند سازی، به منظور افزایش فروش و تبدیل بازدید کنندگان به مشتری، وتبدیل مشتری به مشتری ثابت انجام می شود.

کلمه  رایگان ” در  آگهی رایگان  یعنی اینکه امروزه تبلیغات و هزینه های آن دیگر از دغدغه های استارتاپ ها محسوب نمیشود و بدون پرداخت ریالی خود را معرفی می کنند.این کمک بسیار بزرگی به کسب و کار های نوپایی است که تازه وارد بازار کار و رقابت می شوند تا در فضای وب به معرفی محصول یل خدمت خود بپردازند.   

ارتقاء کسب وکار با آگهی اینترنتی رایگان

 سایت های تبلیغات در اینترنت رو بشناسید
 شبکه های اجتماعی امروزه بازدید کنندگان بسیاری دارد حتما حضور داشته باشید
 داشتن یک سایت شما را حرفه ای تر نشان می دهد
  سایت تان باید مطابق الگوریتم های سرچ گوگل  باشد تا دیده شود
 از عکس ها و ویدیو های مختص خودتان استفاده کنید
 رپورتاژآگهی کنید
 به انجمن های اختصاصی کسب و کارتان در فضای مجازی بپیوندید

درج آگهی رایگان در اینترنت

امروزه با گسترش اموزش ها در فضای مجازی و افزایش سطح دانش رقیبان شما در رقابت برای تبلیغات در اینترنت کار بسیار ظریف  و دقیقی است
وب سایت های زیادی هستند که در حوزه تبلیغات و درج آگهی فعالیت دارند
در ادامه چند سایتی که میتواند شما را در این زمینه یاری دهد را به شما معرفی میکنیم

سایت تبلیغاتی پینگون
سایت تبلیغاتی بزین
سایت تبلیغاتی گالو
سایت تبلیغاتی رقابت
سایت تبلیغاتی بستیم


راه های آگهی اینترنتی رایگان

در فضای مجازی فعال باشید نادیده گرفتن تبیلغات و درج آگهی رایگان ، یعنی مرگ کسب و کار تان گفتیم که تبلیغات امروزه راحت و به دلیل افزایش رقبا کار دقیق و اصولی است
آگهی تبلیغاتی  باید یک سری قاعده و قانون را رعایت کند تا در میان حجم انبوه آگهی ها دیده شود 

  حرفه ای را انتخاب کنید که در ان تخصص  دارید

در انجمن ها تخصصی کسب و کارتان حضور داشته باشید و جدید ترین مقالات منتشر شده در زمینه کاریتان را مطالعه کنید حرفه ای را برگزینید که تخصص دارید سایت هایی وجود دارند که می توانید به عنوان مهمان در انها .مقاله و مطلب پست کنید 
.سعی کنید که مشکلات و سوالات انجمن ها و کاربران را علمی جواب دهید 

 
در همایش ها شرکت کنید

در همایش ها و دوره ها شرکت کنید این کار مزیت های زیادی برای شما دارد . با مطالب و مقالات جدید کسب و کارتان اشنا میشید
افراد حرفه ای در زمینه کاری تان را پیدا خواهید کرد که می توانند در ارتقا و رشد  کسب و کارتان به شما کمک کنند
مقالات جدیدی را اماده و در همایش ها اراده دهید



دوره های آموزشی برگزار کنید

نیاز های جدید بازار با توجه به رشد و تغییر چارامتر های فروش را کشف کنید و برای کسانی که مدتی است کسب و کارشان را  راه اندازی کردند کلاس و دوره آموزشی ارائه دهید تا هم آنها با روش های برخورد با مشکلاتشان آگاه شوند و هم شما به عنوان یک متخصص در این زمینه معرفی شوید.

هدیه بدهید

یکی از راه های تبلیغات هدیه دادن است
شما می توانید با فروش محصول خود یک دفتر ، کتاب ، قلم با مارک و لگو شرکت تان به مشتری ها هدیه کنید این باعث می شود هر موقع از ان هدیه استفاده کرد به یاد شما  خواهد افتاد میتوانید با مشاهده هدایای تبلیغاتی معروفی که دیگر شرکت ها میزنند الگو بگیرید و به فکر هدیه تبلغاتی خوب باشید
.و با این کار تصویری زیبا از خودتان در ذهن مشتری ایجاد خواهید کرد


عکاس داشته باشید

در هر همایش یا رویدادی که حضور داشته اید مقاله یا سخنرانی ارائه دادید حتما عکس عای باکیفیت تهیه کنید و منتشر کنید.
این کار باعث می شود مشتریان به شما بهتراعتماد کنند روش های زیادی برای ثبت آگهی اینترنتی رایگان هست . کافیست کمی در زمینه کسب و کار خود خلاق  باشید و تحقیق کنید.



تاريخ : يکشنبه 22 دی 1398 | 11:21 | نویسنده : سهراب احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.