راهنمای نوین انواع تبلیغات

تبلیغات کلیکی

<-PostAuthor->
راهنمای نوین انواع تبلیغات

تبلیغات کلیکی




تبلیغات کلیکی (Pay Per Click) چیست؟

دنیای امروز دنیای تبلیغات است. تجارت های مختلف سعی می کنند تا از هم پیشی بگیرند تا بتوانند از رقبایشان بهتر کار تبلیغ کردن را انجام دهند. یکی از انواع این تبلیغات، تبلیغات PPC یا Pay Per Click می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم این نوع تبلیغات را به شما معرفی کنیم.

تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click که مخفف آن PPC می شود یکی از روش های تبلیغاتی است که امروزه مورد توجه بسیاری از شرکت های دنیا قرار گرفته است. در این نوع تبلیغات، شما به ازای هر یک کلیکی که مشتریان بر روی تبلیغات می کنند پول می دهید! دقیقا معنی کلمه Pay Per Click هم همین است! یعنی اینکه شما به ازای هر یک باری که مشتریان بر روی تبلیغاتی که شما برایشان ایجاد کرده اید کلیک می کنند شما مجبور می شوید که پول بدهید. در غیر این صورت این کار رایگان است!


مزیت های تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی دارای سه مزیت عمده می باشد:

- اولین مزیت تبلیغات کلیکی این است که نمایش دادن تبلیغات رایگان می باشد. به این معنی که شما برای اینکه "دیده شوید" پولی نمی دهید! در حقیقت در صورتی که مشتریان به وب سایت شما وارد شدند شما برای آن پول می دهید اما در صورتی که وارد نشدند پول نمی دهید! این موضوع برای تجارت هایی که می خواهند با کمترین هزینه برای خودشان (و یا برای تجارت های دیگر) تبلیغ کنند خیلی اهمیت دارد. شما تبلیغات را در وب سایت ها قرار می دهید و در صورتی که مخاطبین شما بر روی تبلیغات شما کلیک کردند شما به ازای این کلیک آنها پول مربوط به تبلیغات را می دهید ولی اینکه تبلیغات شما برای این مخاطبین دیده شود برای شما کاملا رایگان خواهد بود.

- مزیت بعدی تبلیغات کلیدی این است که شما می توانید خودتان تعیین کنید که تبلیغاتتان برای چه مخاطبینی و در چه زمانی نشان داده شود! بله درست فهمیدید؛ شما برای اینکه تعیین کنید که تبلیغاتتان در کجا و در چه زمانی نشان داده شود پولی پرداخت نمی کنید!

حتی می توانید مشخص کنید که این تبلیغات برای مردان ارایه شود و یا برای زنان و یا اینکه این تبلیغات برای افراد با چه سن و سالی ارایه شود و یا علاقه های این افراد چه باشد و یا اینکه این افراد مربوط به کدام کشور باشند چه ویژگی هایی داشته باشند و غیره.

- مزیت دیگر تبلیغات کلیکی این است که انجام دادن این نوع تبلیغات می تواند باعث جلب هرچه بیشتر مخاطبین و مشتریان به کار شما شود. در حقیقت با این نوع تبلیغات شما می توانید تعداد مخاطبین زیادی را به خود جلب کنید به این دلیل که انجام این تبلیغات به این شیوه نمایش، باعث می شود که افراد زیادتری آنها را ببینند.

تبلیغات کلیکی را به چه شیوه ای انجام می دهند؟

شما برای اینکه کار تبلیغات کلیکی را انجام دهید می توانید از شیوه های مختلفی استفاده کنید و از آن جایی که انجام دادن این تبلیغات برای شما رایگان است نیازی به پول دادن هم ندارید. تبلیغات کلیکی تبلیغاتی هستند که شما می توانید آنها را به شیوه های مختلف به مخاطبین نشان دهید. اما سه شیوه عمده برای ارایه کردن این تبلیغات وجود دارد که در ادامه شما را با این سه شیوه آشنا می کنیم:

شیوه اول: تبلیغات کلیکی به شیوه ریتارگتینگ (Retargeting)

اولین شیوه ای که شما به این شیوه می توانید تبلیغاتتان را انجام دهید، تبلیغات کلیکی به شیوه ریتارگتینگ می باشد. در این شیوه شما اطلاعات مربوط به کاربرانی را که وب سایت شما را دیدن کرده اند مورد بررسی قرار می دهید و سعی می کنید تا بر این اساس تبلیغات را برای آنها نمایان کنید. این روش روش بسیار موثری برای انجام این کار است به این دلیل که در این روش شما می توانید مشتریانی را که حقیقتا به شما احتیاج دارند مورد بررسی قرار دهید.



شیوه دوم: به عنوان مثال می توانید آنها را در بخش مربوط به جستجو نشان دهید به این صورت که کاری کنید که وقتی که کاربران نیاز به جستجو درباره چیزی داشته باشند؛ تبلیغات شما در کنار وب سایت هایی که حاصل از نتیجه های جستجوهای آنها می باشد را مشاهده می کنند.

این روش یکی از روش های بسیار موثر برای این است که شما کاری کنید که تبلیغاتتان دیده شود. شما می توانید به راحتی این تبلیغاتتان را در لابلای وب سایت هایی که حاصل از موتورهای جستجوگر هستند قرار دهید و به این شیوه می توانید به راحتی کار تبلیغات را انجام دهید. البته انجام دادن این کار ممکن است کمی برای شما دشوار باشد به این دلیل که شما باید موضوع SEO یا همان بهینه سازی موتورهای جستجوگر را درنظر داشته باشید و سعی کنید تا بر این اساس تبلیغاتتان را طوری طراحی کنید که وقتی که فردی عبارتی را در موتورهای جستجوگر جستجو می کند تبلیغات شما در این صفحه ها در رده بندی های بالایی قرار بگیرد به طوری که آنها تبلیغات شما را ببینند! بنابراین انجام این کار (یعنی هماهنگ سازی کردن تبلیغات به گونه ای که در موتورهای جستجوگر در رده بندی های بالاتری قرار داشته باشند) ممکن است کمی به ضرر شما باشد!

شیوه سوم: استفاده از تبلیغات کلیکی در شبکه های اجتماعی

این شیوه نیز یکی از مهم ترین و پرکاربردترین شیوه هایی است که شما می توانید بوسیله این شیوه تبلیغات کلیدی را انجام دهید. در این شیوه شما در کنار صفحه های مختلف شبکه های اجتماعی از این تبلیغات کلیدی استفاده می کنید و سعی می کنید کاری کنید که مخطابین به کار شما جلب شوند. در صورتی که شما بتوانید به این شیوه کار تبلیغات کلیدی را انجام دهید احتمال اینکه در این کار موفق شوید خیلی زیاد می شود به این دلیل که مخاطبین شما در شبکه های اجتماعی نسبت به مخاطبین شما در وب سایت ها خیلی زیادتر هستند و در صورتی که می خواهید تبلیغات کلیکی را انجام دهید استفاده از آنها در شبکه های اجتماعی خیلی توصیه می شود.



تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 | 10:30 | نویسنده : سهراب احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.