راهنمای نوین انواع تبلیغات

راهنمای نوین انواع تبلیغات

<-PostAuthor->
راهنمای نوین انواع تبلیغات

تبلیغات اینترنتی


تبلیغات اینترنتی چیست؟

این روزها بازار تبلیغات و بازاریابی خیلی داغ شده است. تجارت های مختلف سعی می کنند تا به شیوه های مختلفی از همدیگر پیشی بگیرند و تجارت خودشان را بهتر از رقبایشان به دیگران نشان دهند. تبلیغ کردن برای یک تجارت یکی از بخش های جبران ناپذیر کار هر تجارتی است و تجارت های جدید برای اینکه بتوانند جایگاه خودشان را تثبیت کنند باید بتوانند به خوبی تبلیغ کنند. همچنین تجارت هایی که اصلا این توانایی را ندارند که به خوبی تبلیغ کنند، تجارت هایی هستند که محکوم به فنا می باشند به این دلیل که آنها نمی دانند که باید چگونه خودشان را به مخاطبین و مشتریان نشان دهند. این درست مانند این است که شما عضو شبکه اینستاگرام باشید و ده ها و ای بسا صدها پست داشته باشید ولی برای هیچ کدام از این پست ها حتی یک هشتگ هم مورد استفاده قرار ندهید. در این صورت احتمال اینکه تعداد فالورهای شما زیاد شود عملا صفر می باشد به این دلیل که تنها راهی که ممکن است کاربران شبکه اینستاگرام شما را ببینند؛ از همین طریق استفاده از هشتگ ها می باشد و در غیر این صورت راهی برایشان وجود ندارد! بنابراین تجارت های جدید برای اینکه بتوانند در کار تجارتشان موفق شوند تنها باید بازاریابی انجام دهند در غیر این صورت این شانس را ندارند که به دیگران نشان دهند که چه هستند و چکار می کنند!

برای بازاریابی کردن و تبلیغ کردن روش های مختلفی وجود دارد. در گذشته (قبل از زمانی که شبکه اینترنت در دنیا وجود داشته باشد) روش های بازاریابی بسیار بسیار محدود بود اما بعد از ظهور اینترنت در دنیا انقلابی در شیوه بازاریابی بوجود آمده است: بازاریابی اینترنتی!

تبلیغات اینترنتی چیست؟

تعریف کردن تبلیغات اینترنتی کار بسیار آسانی است. تبلیغات اینترنتی همانطور که از نامش پیداست یک تعریف بسیار ساده دارد: شیوه ای از بازاریابی است که در آن تجارت ها و شرکت ها برای بازاریابی کردن از اینترنت استفاده می کنند!

مزیت های تبلیغات با استفاده از اینترنت

مزیت های بازاریابی با استفاده از اینترنت به قدری زیاد هستند که حتی نام بردن همه آنها هم ممکن است کار دشواری باشد. ولی در مجموع می توان گفت که مزیت های عمومی استفاده از بازاریابی اینترنتی شامل موارد زیر هستند:

هزینه کم

استفاده کردن از روش تبلیغات به شیوه اینترنتی یکی از ارزان ترین روش هایی است که شما به این روش می توانید کار تبلیغات و بازاریابی را انجام دهید. این در صورتی است که اگر شما از روش های دیگری استفاده کنید این روش ها برای شما هزینه های خیلی زیادی را خواهند داشت و شما مجبور می شوید تا برای این کار هزینه زیادی بکنید.

کارایی بالا

اینترنت یکی از بزرگترین ابزارهایی است که بشر قرن بیست و یکم از این ابزار استفاده می کند تا با همنوعان خودش ارتباط برقرار کند. بنابراین در صورتی که شما با استفاده از اینترنت بازاریابی کنید می توانید انتظار داشته باشید که نتیجه های بسیار مطلوبی را بگیرید.

گستردگی زیاد

وقتی که شما می خواهید از اینترنت برای بازاریابی استفاده کنید؛ این امکان را دارید که محصولات (و یا فرآورده هایتان) را برای تمام افرادی که در سیاره زمین زندگی می کنند تبلیغ کنید. این در صورتی است که هیچ روش بازاریابی دیگری چنین امکاناتی را برای شما ایجاد نمی کند. در حقیقت شما وقتی که می خواهید با استفاده از اینترنت به تبلیغ کردن و بازاریابی کردن بپردازید می توانید این انتظار داشته باشید که تمام افراد کره زمین در تمام کشورهای دور و نزدیک از کاری که می کنید باخبر شوند و در صورتی که شرایطش را داشته باشند؛ از شما خرید کنند.

تبلیغات اینترنتی به چه صورت هایی انجام می شوند؟

برای انجام دادن تبلیغات اینترنتی روش ها و شیوه های مختلف و متفاوتی وجود دارد که در ادامه به برخی از مهم ترین آنها اشاره می کنیم:

تبلیغات با استفاده از شبکه های اجتماعی

مهم ترین نوع تبلیغات اینترنتی، تبلیغات با استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد. شما با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید تا اندازه بسیار بسیار زیادی کیفیت کار خودتان را بهتر کنید و محصولات خودتان را به فروش برسانید. امروزه شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین ابزارهایی است که شما می توانید از آن برای بازاریابی استفاده کنید. تعداد افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند روز به روز در حال گسترش می باشد و استفاده کردن از شبکه های اجتماعی روز به روز در حال تبدیل شدن به یک روشی عمومی برای انجام کارها می شود. بنابراین یکی از مهم ترین و کارآمدترین روش های تبلیغات اینترنتی، تبلیغات با استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد.

تبلیغات با استفاده از وب سایت ها

از دیگر شیوه های موثر تبلیغات اینترنتی، تبلیغات بوسیله وب سایت ها می باشد. این روزها تمام تجارت های مختلف برای خودشان وب سایت دارند. در حقیقت کمتر تجارتی را می توان یافت که برای خودش وب سایتی نداشته باشد. در حقیقت داشتن وب سایت برای تجارت این روزها یکی از الزامات تجارت هایی است که می خواهند در دنیای امروز به تجارت بپردازند. تجارت های مختلف برای خودشان وب سایت طراحی می کنند و سعی می کنند تا این وب سایت را به گونه ای طراحی کنند که افرادی که به عنوان بازدیدکننده به این وب سایت ها سر می زنند بتوانند با دیدن این وب سایت به آنها علاقه مند شوند و نهایتا مشتری شوند. استفاده از وب سایت ها یکی از بهترین ابزارهایی است که تجارت ها می توانند به این شیوه محصولات و خدمات خودشان را به فروش برسانند.

تبلیغات اینترنتی به شیوه استفاده از ایمیل

تبلیغات اینترنتی به شیوه استفاده از ایمیل هم یکی دیگر از شیوه هایی است که می توان از آن برای بازاریابی استفاده کرد. این روزها این عقیده در میان بازاریابان وجود دارد که بازاریابی با استفاده از ایمیل دیگر منسوخ شده است ولی حقیقت این است که امروزه بازاریابی با استفاده از ایمیل نیز می تواند به عنوان یکی از روش های مهم و موثر برای تبلیغ کردن مورد استفاده قرار بگیرد.



تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 | 11:37 | نویسنده : سهراب احمدی |

تبلیغات گوگل ادوردز


تبلیغات گوگل ادوردز


دنیای امروز دنیای تبلیغات است که شرکت های مختلف برای اینکه از رقبای خودشان جلو بزنند؛ کار تبلیغات را انجام می دهند. از آن جایی که اکثریت افرادی که از اینترنت استفاده می کنند در وب سایت "گوگل" به جستجو می پردازند؛ بنابراین یک روش بسیار موثر برای تبلیغ کردن، روش "گوگل ادوردز" یا "گوگل ادز" می باشد. در این پست قصد داریم تا این روش را به شما معرفی کنیم:

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز روشی است که در این روش شما به عنوان فردی که قرار است تبلیغات را انجام دهد، عبارت ها و یا کلمات کلیدی را به گوگل ادوردز تحویل می دهید و از آنها می خواهید تا هر زمانی که فردی این کلمه و یا عبارت را در گوگل وارد کرد، صفحه مرتبط با تبلیغات شما ظاهر شود. البته در این نوع تبلیغات، فردی که تبلیغ انجام می دهد به ازای هر یک کلمه ای که وارد می کند هزینه ای را پرداخت می نماید. البته شرکت گوگل تبلیغات خودش را بر اساس عبارت هایی که شما به آن وارد کرده اید ارایه نمی کند به این دلیل که در این کار ضوابطی وجود دارد که باید به این ضوابط عمل شود. در حقیقت گوگل عبارت های مورد نظر را مورد بررسی قرار می دهد و از میان شرکت هایی که این عبارت ها را برای خودشان انتخاب کرده اند (که این شرکت ها ممکن است تعداد خیلی زیادی باشند) سعی می کند تا بر اساس برخی از معیارهایی که در این زمینه وجود دارد، کار مورد نظر را انجام دهد.

بنابراین به هنگام استفاده کردن از گوگل ادز شما باید این نکته را درنظر داشته باشید که کلمه های کلیدی درستی را انتخاب کنید و همچنین کلمات را به گونه ای انتخاب کنید که گوگل آنها را به خوبی بپذیرد.

مزیت های استفاده از گوگل ادوزدز چیست؟

استفاده کردن از گوگل ادوردز برای شما مزیت های زیادی دارد که در ادامه این بخش به دو تا از این مزیت ها اشاره می کنیم:

مزیت اول: شما می توانید کاری کنید که طیف گسترده تری از افراد تبلیغات شما را ببینند.

همانطور که می دانید، تعداد افرادی که از گوگل برای جستجو استفاده می کنند تقریبا برابر با تعداد افرادی است که به طور کلی از اینترنت استفاده می کنند. بنابراین در صورتی که شما بتوانید به خوبی تبلیغات خودتان را در گوگل ادز نمایش دهید می توانید از انجام دادن این کار نتیجه خوبی بگیرید. به این دلیل که در صورتی که شما در گوگل تبلیغ کنید؛ احتمال اینکه موفق شوید خیلی زیاد می شود. برای یک لحظه فکرش را بکنید! وقتی کسی در وب سایت گوگل عبارت هایی مرتبط با کار شما را سرچ کند؛ تبلیغات مرتبط با تجارت شما را ببیند!!! همانطور که می دانید گوگل بزرگترین وب سایتی است که تعداد زیادی از کاربران در آن به جستجو می پردازند بنابراین در صورتی که بتوانید در این وب سایت تبلیغ کنید شانس موفقیتتان خیلی زیاد می شود.

مزیت دوم: تبلیغات به این روش راحت تر است!

در روش های دیگر تبلیغات شما باید نکته های زیادی را درنظر بگیرید. از جمله اینکه شما باید به این توجه کنید که تبلیغات خودتان را در کدام وب سایت ها ارایه کنید و یا اینکه باید توجه کنید که تبلیغات خودتان را چه زمانی ارایه کنید و در چه مکانی این کار را انجام دهید و یا اینکه تبلیغات خودتان را برای چه افرادی ارایه کنید. اما هنگامی که با استفاده از گوگل ادز به تبلیغات می پردازید، دیگر نیازی به انجام دادن هیچ کدام از این کارها نمی باشد. در حقیقت شما وقتی که می خواهید در گوگل ادز تبلیغ کنید، همه چیزها را به گوگل می سپارید و در این صورت دیگر نیازی نیست که کاری انجام دهید و خود گوگل برای شما تمام کارها را انجام می دهد. بنابراین در این صورت اصلا نیازی به این ندارد که شما بخواهید در کارتان دخالت زیادی انجام دهید و همه چیز را به گوگل می سپارید تا خود گوگل تبلیغات را به خوبی برای شما انجام دهد.

گوگل ادز به چه شیوه ای انجام می شود؟

وقتی که شما تبلیغات خودتان را به گوگل ادز می دهید و از این شرکت می خواهید که برایتان کاری انجام دهد؛ گوگل ادز سعی می کند تا تبلیغات شما را در لیستی از تبلیغات قرار دهد که این لیست مربوط به تمام تبلیغاتی هستند که شرکت های دیگری که همگی این عبارت شما را به عنوان عبارت مورد نظرشان به گوگل ادز داده اند در این لیست قرار دارند.

سپس الگوریتمی به نام "اد رنک" یا Ad rank وجود دارد که بررسی می کند که کدامیک از این تبلیغات را به عنوان بهترین تبلیغ ارایه کند. در حقیقت این الگوریتم این گونه کار می کند که از میان تمام تبلیغاتی که مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظر می باشند؛ آن تبلیغی را انتخاب می کند که از همه تبلیغات بهتر و مناسب تر می باشد. این الگوریم تا حدود زیادی شبیه به الگوریتمی عمل می کند که آن را به نام الگوریتم "بهینه سازی موتورهای جستجوگر" می شناسیم. ولی فرق این الگوریتم با الگوریتم بهینه سازی موتورهای جستجوگر این است که در آن الگورریتم بررسی می شود که کدامیک از وب سایت ها از همه بیشتر شایستگی این را دارد که در میان موتورهای جستجوگر در رده بندی های بالاتری قرار داشته باشد در صورتی که در این الگوریتم بررسی می شود که کدامیک از تبلیغات شایستگی این را دارد که از میان تمام تبلیغاتی که فرستاده شده است؛ برای بودن در صفحه اول تبلیغات مورد استفاده قرار بگیرد. الگوریتم اد رنک اگر دارای اهمیت بیشتری از الگوریتم بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل نباشد؛ دارای اهمیت کمتری هم نیست به این دلیل که در این الگوریتم در صورتی که تبلیغات شما در رده های پایین ترین قرار داشته باشند؛ شانس اینکه شما بتوانید کاری کنید که تبلیغاتتان در سطح وسیع دیده شوند خیلی کم می شود بنابراین شما برای اینکه در این الگوریتم موفق عمل کنید باید حتما تبلیغاتتان را باکیفیت تولید کنید و مواظب باشید که کلمات کلیدی دقیقا متناظر با محتوای شما باشند.



تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 | 11:08 | نویسنده : سهراب احمدی |

تبلیغات بنری


تبلیغات بنری

این روزها تبلیغ کردن برند با استفاده از روش های مختلفی انجام می شود و شرکت ها و برندهای مختلف برای اینکه کار خودشان را تبلیغ کنند سعی می کنند تا از روش های مختلفی استفاده کنند. یکی از این روش ها، تبلیغات بنری می باشد که در این مطلب قصد داریم تا شما را با این نوع تبلیغات آشنا کنیم.

تبلیغات بنری چیست؟

تبلیغات بنری نوعی از تبلیغات است که در آن شما محتوای خودتان را در قالب گرافیکی و یا قالب ویدیویی ویا قالب تصویر و قالب های دیگر به کاربران ارایه می کنید. شما به این شیوه ی توانید برند خودتان را به طور کامل به مخاطبین معرفی کنید و کاری کنید که آنها مشتری شما شوند. وقتی که این افراد بر روی تبلیغاتی که شما برای آنها ارایه کرده اید کلیک می کنند، خود به خود به سمت وب سایت شما هدایت می شوند و وب سایت شما در مرورگرشان باز می شود. در این صورت می توانند وب سایتتان را ببینند بنابراین در نهایت می توانند مشتری شما شوند.

در صورتی که شما این تبلیغات را به خوبی انجام دهید احتمال اینکه بتوانید مشتریان زیادی را به خودتان جلب کنید خیلی زیاد می شود به این دلیل که وقتی که تعداد افرادی که به وب سایت شما سر می زنند خیلی زیاد شوند؛ احتمال موفقیت شما هم خیلی زیاد می شود. به عنوان مثال در صورتی که به جای 100 نفر کاربر معمولی که به وب سایت شما سر می زنند 1000 نفر این کار را انجام دهند؛ اگر در حالت اول از این 100 نفر 7 نفر احتمال دیدن تبلیغات شما را داشته باشد؛ در حالت دوم این تعداد به 70 نفر می رسد! اما تبلیغات بنری را باید با اصول مناسب انجام دهید.

مزیت انجام تبلیغات بنری چیست؟

انجام دادن تبلیغات بنری برای شما چند مزیت دارد:

مزیت اول: شما می توانید کاری کنید که تعداد افراد بیشتری برند شما را بشناسند

به این دلیل که به راحتی می توانید وب سایت خودتان را با ارایه تنها یک تصویر ویا یک ویدیو تبلیغ کنید، احتمال اینکه تعداد افراد بیشتری شما را بشناسند خیلی زیاد است

مزیت دوم: از آن جایی که شما برای تبلیغ کردن برند خودتان از محتوای گرافیکی استفاده می کنید، در صورتی که این محتوای گرافیکی را به شیوه ای جذاب تولید کنید احتمال اینکه تعداد مخاطبین وب سایتتان بیشتر شود را افزایش دهید. بنابراین سعی کنید تا حتما این تبلیغات را به شیوه ای جذاب تولید کنید.

مزیت سوم: وقتی که تبلیغات بنری را ارایه می کنید می توانید در کاربرانی را که این تبلیغات شما را دیده اند بگیرید. در حقیقت در صورتی که گروهی از کاربران تبلیغات شما را ببینند و بخواهند تا این تبلیغات را باز کنند شما می توانید رد آنها را به راحتی بگیرید و به این شیوه می توانید دوباره برای آنها پیام بفرستید. به عنوان مثال در صورتی که یکی از کاربران تبلیغات بنری شما را دیده باشد و به وب سایت شما رفته باشد اما به هر دلیلی از ادامه دادن کار منصرف شده باشد؛ و یا اینکه اصلا فراموش کرده باشد که کار را ادامه دهد؛ شما این توانایی را دارید که این فرد را پیدا کنید و سعی کنید تا به او پیام بفرستید و از او بخواهید تا در انجام این کار به شما کمک کند.

در کنار تمام مزیت هایی که برای تبلیغات بنری گفته شد؛ ذکر این نکته ضروری است که این تبلیغات بر خلاف تبلیغات کلیکی (PPC) پولی هستند. در حقیقت در تبلیغات کلیکی شما برای اینکه تبلیغ خودتان را نمایان کنید پولی نمی دهید و تنها زمانی پول می دهید که آنها بر روی تبلیغات شما کلیک کنند. این در حالی است که برای تبلیغات بنری داستان فرق می کند و شما برای این نوع تبلیغات باید پول بدهید (حتی وقتی که دیده می شوید)

تبلیغات بنری را به چه شیوه هایی انجام می دهند؟

تبلیغات بنری را می توان به چندین نوع مختلف انجام داد که در ادامه به سه نوع مهم آن اشاره می کنیم:

شیوه اول: انجام تبلیغات به روش غیرمنتظره

در این روش شما ویدیوها و یا تصاویری را که قرار است برای تبلیغ کردن مورد استفاده قرار دهید را به صورت غیرمنتظره به هنگامی که کابران می خواهند به یک وب سایت سر بزنند و یا به هنگامی که آنها می خواهند برای مدت طولانی ماوس خودشان را حرکت ندهند؛ به آنها نشان می دهید. در این شیوه ناگهان توجه کاربران به شما جلب می شود و به وب سایت شما می آیند.

شیوه دوم: ارایه تبلیغات در بالای صفحه ها

در این شیوه شما تبلیغات بنری خودتان را در بالا صفحه وب سایت مخاطبین قرار می دهید. در این روش وقتی که کاربران از وب سایت مورد نظر بازدید می کنند، بنر شما را خواهند دید. آنها وقتی که بنر شما را در بالای صفحه وب سایت می بینند، این برند برای آنها جلب توجه می کند و آنها وسوسه می شوند که بر روی بنر شما کلیک کنند. تحقیقات ثابت کرده اند که کاربرانی که به یک وب سایت می روند در ابتدا به بالای آن نگاه می کنند. به این دلیل که معمولا این بخش بخشی است که اکثر نوشته های وب سایت (مانند عنوان ها و بخش های دیگر) در آن قرار دارد. بنابراین در صورتی که کاربران وب سایتی را باز می کنند احتمال موفقیت شما برای اینکه آنها این تبلیغات را ببینند خیلی زیادتر می شود.

شیوه سوم: تبلیغات بنری به شیوه قرار دادن یک لوگو در طراحی وب سایت

شیوه سوم این است که شما بنر مورد نظر خودتان را بر روی صفحه اصلی یک وب سایت قرار دهید به گونه ای که کاربران وقتی که به صفحه اصلی وب سایت می روند با بنر شما روبرو شوند. در صورتی که شما بتوانید این کار را به این شیوه انجام دهید شانس شما برای موفقیت زیاد می شود به این دلیل که افرادی که به صفحه اصلی وب سایتی مراجعه می کنند، با بنر شما مواجه می شوند.



تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 | 10:45 | نویسنده : سهراب احمدی |

تبلیغات کلیکی




تبلیغات کلیکی (Pay Per Click) چیست؟

دنیای امروز دنیای تبلیغات است. تجارت های مختلف سعی می کنند تا از هم پیشی بگیرند تا بتوانند از رقبایشان بهتر کار تبلیغ کردن را انجام دهند. یکی از انواع این تبلیغات، تبلیغات PPC یا Pay Per Click می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم این نوع تبلیغات را به شما معرفی کنیم.

تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click که مخفف آن PPC می شود یکی از روش های تبلیغاتی است که امروزه مورد توجه بسیاری از شرکت های دنیا قرار گرفته است. در این نوع تبلیغات، شما به ازای هر یک کلیکی که مشتریان بر روی تبلیغات می کنند پول می دهید! دقیقا معنی کلمه Pay Per Click هم همین است! یعنی اینکه شما به ازای هر یک باری که مشتریان بر روی تبلیغاتی که شما برایشان ایجاد کرده اید کلیک می کنند شما مجبور می شوید که پول بدهید. در غیر این صورت این کار رایگان است!


مزیت های تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی دارای سه مزیت عمده می باشد:

- اولین مزیت تبلیغات کلیکی این است که نمایش دادن تبلیغات رایگان می باشد. به این معنی که شما برای اینکه "دیده شوید" پولی نمی دهید! در حقیقت در صورتی که مشتریان به وب سایت شما وارد شدند شما برای آن پول می دهید اما در صورتی که وارد نشدند پول نمی دهید! این موضوع برای تجارت هایی که می خواهند با کمترین هزینه برای خودشان (و یا برای تجارت های دیگر) تبلیغ کنند خیلی اهمیت دارد. شما تبلیغات را در وب سایت ها قرار می دهید و در صورتی که مخاطبین شما بر روی تبلیغات شما کلیک کردند شما به ازای این کلیک آنها پول مربوط به تبلیغات را می دهید ولی اینکه تبلیغات شما برای این مخاطبین دیده شود برای شما کاملا رایگان خواهد بود.

- مزیت بعدی تبلیغات کلیدی این است که شما می توانید خودتان تعیین کنید که تبلیغاتتان برای چه مخاطبینی و در چه زمانی نشان داده شود! بله درست فهمیدید؛ شما برای اینکه تعیین کنید که تبلیغاتتان در کجا و در چه زمانی نشان داده شود پولی پرداخت نمی کنید!

حتی می توانید مشخص کنید که این تبلیغات برای مردان ارایه شود و یا برای زنان و یا اینکه این تبلیغات برای افراد با چه سن و سالی ارایه شود و یا علاقه های این افراد چه باشد و یا اینکه این افراد مربوط به کدام کشور باشند چه ویژگی هایی داشته باشند و غیره.

- مزیت دیگر تبلیغات کلیکی این است که انجام دادن این نوع تبلیغات می تواند باعث جلب هرچه بیشتر مخاطبین و مشتریان به کار شما شود. در حقیقت با این نوع تبلیغات شما می توانید تعداد مخاطبین زیادی را به خود جلب کنید به این دلیل که انجام این تبلیغات به این شیوه نمایش، باعث می شود که افراد زیادتری آنها را ببینند.

تبلیغات کلیکی را به چه شیوه ای انجام می دهند؟

شما برای اینکه کار تبلیغات کلیکی را انجام دهید می توانید از شیوه های مختلفی استفاده کنید و از آن جایی که انجام دادن این تبلیغات برای شما رایگان است نیازی به پول دادن هم ندارید. تبلیغات کلیکی تبلیغاتی هستند که شما می توانید آنها را به شیوه های مختلف به مخاطبین نشان دهید. اما سه شیوه عمده برای ارایه کردن این تبلیغات وجود دارد که در ادامه شما را با این سه شیوه آشنا می کنیم:

شیوه اول: تبلیغات کلیکی به شیوه ریتارگتینگ (Retargeting)

اولین شیوه ای که شما به این شیوه می توانید تبلیغاتتان را انجام دهید، تبلیغات کلیکی به شیوه ریتارگتینگ می باشد. در این شیوه شما اطلاعات مربوط به کاربرانی را که وب سایت شما را دیدن کرده اند مورد بررسی قرار می دهید و سعی می کنید تا بر این اساس تبلیغات را برای آنها نمایان کنید. این روش روش بسیار موثری برای انجام این کار است به این دلیل که در این روش شما می توانید مشتریانی را که حقیقتا به شما احتیاج دارند مورد بررسی قرار دهید.



شیوه دوم: به عنوان مثال می توانید آنها را در بخش مربوط به جستجو نشان دهید به این صورت که کاری کنید که وقتی که کاربران نیاز به جستجو درباره چیزی داشته باشند؛ تبلیغات شما در کنار وب سایت هایی که حاصل از نتیجه های جستجوهای آنها می باشد را مشاهده می کنند.

این روش یکی از روش های بسیار موثر برای این است که شما کاری کنید که تبلیغاتتان دیده شود. شما می توانید به راحتی این تبلیغاتتان را در لابلای وب سایت هایی که حاصل از موتورهای جستجوگر هستند قرار دهید و به این شیوه می توانید به راحتی کار تبلیغات را انجام دهید. البته انجام دادن این کار ممکن است کمی برای شما دشوار باشد به این دلیل که شما باید موضوع SEO یا همان بهینه سازی موتورهای جستجوگر را درنظر داشته باشید و سعی کنید تا بر این اساس تبلیغاتتان را طوری طراحی کنید که وقتی که فردی عبارتی را در موتورهای جستجوگر جستجو می کند تبلیغات شما در این صفحه ها در رده بندی های بالایی قرار بگیرد به طوری که آنها تبلیغات شما را ببینند! بنابراین انجام این کار (یعنی هماهنگ سازی کردن تبلیغات به گونه ای که در موتورهای جستجوگر در رده بندی های بالاتری قرار داشته باشند) ممکن است کمی به ضرر شما باشد!

شیوه سوم: استفاده از تبلیغات کلیکی در شبکه های اجتماعی

این شیوه نیز یکی از مهم ترین و پرکاربردترین شیوه هایی است که شما می توانید بوسیله این شیوه تبلیغات کلیدی را انجام دهید. در این شیوه شما در کنار صفحه های مختلف شبکه های اجتماعی از این تبلیغات کلیدی استفاده می کنید و سعی می کنید کاری کنید که مخطابین به کار شما جلب شوند. در صورتی که شما بتوانید به این شیوه کار تبلیغات کلیدی را انجام دهید احتمال اینکه در این کار موفق شوید خیلی زیاد می شود به این دلیل که مخاطبین شما در شبکه های اجتماعی نسبت به مخاطبین شما در وب سایت ها خیلی زیادتر هستند و در صورتی که می خواهید تبلیغات کلیکی را انجام دهید استفاده از آنها در شبکه های اجتماعی خیلی توصیه می شود.



تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 | 10:30 | نویسنده : سهراب احمدی |

15 توصیه برای اینکه کمپین های تبلیغاتی باکیفیتی بسازید (بخش دوم)


15 توصیه برای اینکه کمپین های تبلیغاتی باکیفیتی بسازید (بخش دوم)


8) از ویدیوها و تصاویر ویرایش شده استفاده کنید.

یکی دیگر از روش های بازاریابی موفق استفاده کردن از تصاویر و ویدیوهایی است که شما می توانید از آنها برای انجام دادن بهتر کار استفاده کنید. یکی از مهم ترین نکته هایی که باید در این زمینه درنظر داشته باشید این است که این ویدیوها و تصاویر را ویرایش کنید و سعی کنید تا از تصاویر و ویدیوهای ویرایش شده استفاده کنید. واضح است که در صورتی که از این تصاویر و ویدیوهای ویرایش شده استفاده کنید کارتان نسبت به زمانی که می خواهید ویدیوها و تصاویری را خودتان تولید کنید راحت تر می باشد. بنابراین ویرایش کردن تصاویر و ویدیوها می تواند به شما کمک زیادی در این راه بکند. شما برای این کار می توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید که به شما کمک می کنند تا این کار را راحت تر انجام دهید. به عنوان مثال، می توانید از ابزارهایی مانند Prequel، TikTok، Splice و ابزارهایی از این قبیل برای انجام دادن این کار استفاده کنید و با استفاده از آنها تصاویری را ایجاد کنید که برای بازاریابی به شما کمک زیادی بکند. در این صورت می توانید بدون نیاز به استخدام کردن فیلم بردار و یا عکس بردار تصاویری را ایجاد کنید که برای بازاریابیتان مفید باشند.

9) به هنگام بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی، بررسی کنید که کدامیک از این پلتفرم ها برای شما مفیدتر است و سعی کنید بیشتر تمرکز خودتان را بر روی این پلتفرم بگذارید (البته پلتفرم های دیگر را فراموش نکنید).

در صورتی که برای بازاریابی کردن از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، بهترین راه این است که یکی از این پلتفرم ها را که به نظرتان بهترین پلتفرم است انتخاب کنید و بر روی این پلتفرم تمرکز کنید و البته شما باید پلتفرم های دیگر را هم مورد توجه قرار دهید و بر روی آنها وقت لازم را بگذارید ولی بیشتر تمرکز خودتان را باید بر روی این پلتفرم داشته باشید. به عنوان مثال در صورتی که فکر می کنید اگر از اینستاگرام به عنوان پلتفرم اصلی استفاده کنید، باید سعی کنید تا تمام تلاشتان را بکنید تا بیشتر تمرکزتان را بر روی اینستاگرام بگذارید در صورتی که باید به شبکه های اجتماعی دیگر هم توجه داشته باشید ولی اکثر تمرکزتان باید بر روی اینستاگرام باشد.

10) درباره شخصیت خریدارهایتان تحقیق کنید.

از مهم ترین نکته هایی که شما باید برای اینکه کیفیت کار بازاریابی خودتان را بهتر کنید به آن توجه داشته باشید این است که درباره کیفیت خریدارهایتان تحقیق نمایید. در این صورت می توانید پیام هایتان را به آنها به شیوه ای که مناسب می دانید ارایه کنید. شناختن اینکه خریدارهایتان چه خصوصیاتی دارند برای بخش های دیگر بازاریابی خیلی مهم است. در صورتی که شما شخصیت خریدارانتان را بشناسید، می توانید احتمال دهید که افرادی که مشابه همین افراد هستند دوباره از شما خرید می کنند. به عنوان مثال، فرض کنید که شما سعی کنید تا خریدارانتان را بشناسید و به این نتیجه برسید که اکثر افرادی که از شما خرید کرده اند خانم های بین 35 تا 50 ساله ای هستند که خانه دار هستند. بنابراین در این صورت شما اطلاعات باارزشی را از این تحلیل بدست آورده اید و سعی می کنید تا در برنامه ها و استراتژی های بعدی بازاریابیتان، بیشتر تبلیغاتتان را برای خانم ها و افرادی بکنید که در این محدوده سنی هستند و شغلشان خانه داری است!

بنابراین شناختن "شخصیت" خریداران یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما به عنوان یک بازاریاب باید به این نکته توجه داشته باشید.

11) مخاطبینتان را دسته بندی کنید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که شما ممکن است به عنوان یک بازاریاب انجام دهید این است که فکر کنید که به هنگام بازاریابی باید با تک تک مخاطبینتان به یک شیوه برخورد کنید. این موضوع اشتباه می باشد و شما برای اینکه کار بازاریابی را به خوبی انجام دهید باید توانایی تقسیم بندی کردن مشتریانتان را داشته باشید. در صورتی که شما تمام مشتریانتان را (مشتریان قدیمی و مشتریان جدید، مشتریانی که کم از شما خرید می کنند و مشتریانی که زیاد خرید می کنند، مشتریانی که جوان هستند و مشتریان سالخورده، مشتریان مرد و مشتریان زن، مشتریانی که همیشه یک فرآورده را می خرند و مشتریانی که فرآورده های متنوعی را می خرند) به یک چشم نگاه کنید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که در کار بازاریابی موفق شوید. شما باید تمام مشتریانتان را به تفکیک از همدیگر جدا کنید و سعی کنید تا برای هرکدام از این دسته هایی که جدا کرده اید یک برنامه ریزی داشته باشید و بر اساس این برنامه ریزی با این مشتریان بخورد کنید. در این صورت شما می توانید نسبت به زمانی که می خواهید تمام مخاطبین را با یک چشم نگاه کنید نتیجه بهتری بگیرید.

12) رابطه عاطفی با مخاطبین برقرار کنید.

از دیگر نکته هایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به هنگام بازاریابی کردن با مخاطبین یک رابطه عاطفی برقرار کنید. شما باید کاری کنید که مخاطبین به شما اعتماد کنند و شما نیز به آنها اعتماد کنید. این اعتماد متقابل باعث می شود که هم شما و هم مخاطبین احساس علاقه دوطرفه ای با هم بکنند. در صورتی که شما این رابطه عاطفی را با آنها برقرار کنید نمی توانید انتظار داشته باشید که چنین وضعیتی ایجاد شود.

یکی از مهم ترین مباحثی که در زمینه بازاریابی مطرح می شود، بحث "انسان سازی برند" یا Humanization of brand می باشد. شما باید به برندتان یک جلوه انسانی دهید و سعی کنید کاری کنید که مخاطبین و افرادی که می خواهند از شما خرید کنند و تبدیل به مشتریانتان شوند، احساس کنند که به جای یک ماشین و یا یک "شیء"، با یک "انسان" سروکار دارند و پشت این بازاریابی ها یک انسان قرار دارد نه یک ماشین. این موضوع به شما کمک می کند تا تعداد مخاطبین و افرادی را که جلبتان می شوند را به شکل بسیار زیادی افزایش دهید.

13) پیوستگی در کار را فراموش نکنید.

یکی از مهم ترین نکته هایی که تمام بازاریابان موفق هم به آن توجه داشته اند حفظ کردن پیوستگی در کار می باشد. شما به عنوان فردی که می خواهد بازاریابی کند باید همیشه کار بازاریابی را انجام دهید و به صورت منظم تبلیغ کنید. به عنوان مثال در بخش بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی، فرض کنید که شما می خواهید با استفاده از پلتفرم اینستاگرام به بازاریابی بپردازید. در این صورت، اگر بخواهید به صورت غیرمنظم و هر چند وقت یک بار در اینستاگرام پست بگذارید، نمی توانید انتظار داشته باشید که کارتان با موفقیت انجام بگیرد. به عنوان مثال در صورتی که امروز پست بگذارید و دوباره سه روز دیگر پست بگذارید و دوباره یک هفته دیگر این کار را انجام دهید نمی توانید انتظار داشته باشید که مخاطبین زیادی به سمت تجارت شما جلب شوند! اما در صورتی که بر طبق یک برنامه منظم (که می تواند پست گذاری به صورت روزانه و یا به صورت هفتگی و یا هر دو روز یک بار و غیره باشد) پست بگذارید، می توانید نسبت به حالت اول، تعداد بیشتری از مخاطبین را به سمت و سوی خودتان بکشانید بنابراین موفق تر می شوید.

14) بازاریابی با استفاده از ایمیل را هم فراموش نکنید.

از نکته های مهم دیگری که باید در زمینه بازاریابی به آن توجه داشته باشید این است که email marketing یا "بازاریابی با استفاده از ایمیل" را در دستور کارتان قرار دهید. ممکن است امروزه بسیاری از شرکت ها بگویند که استفاده از این نوع بازاریابی دیگر منسوخ شده است و شما اگر بخواهید با استفاده از ایمیل بازاریابی کنید نمی توانید در کارتان موفق شوید. اما این حرف کاملا غلط است! به این دلیل که تحقیقات نشان داده است که بازاریابی کردن با استفاده از ایمیل هنوز هم یکی از مهم ترین روش هایی است که کارآفرینان و بازاریابان می توانند از آن استفاده کنند تا کار بازاریابیشان را به انجام برسانند. بنابراین بازاریابی کردن با استفاده از ایمیل را به عنوان یکی از ابزارهای مهم بازاریابی در ذهن داشته باشید و آن را فراموش نکنید.

با استفاده از این روش می توانید مخاطبین زیادی را به سوی خودتان بکشانید و توجه مشتریان بالقوه (مشتریانی که بعدا به عنوان خریداران و مشتریان وفادار شرکت شما خواهند شد) را به سمت و سوی خودتان جلب کنید. بنابراین بازاریابی با ایمیل را فراموش نکنید!

15) و نکته آخر (و البته نه کم اهمیت تر!) این است که هدف های روشن برای خودتان مشخص کنید.

شما به عنوان فردی که می خواهد بازاریابی کند باید برای خودتان هدف های روشنی داشته باشید که کار بازاریابی را بر اساس این هدف ها انجام دهید. در غیر این صورت نمی توانید انتظار داشته باشید که کا بازاریابی به خوبی پیش برود. بازاریابی نیز مانند کارهای دیگر پروسه ای است که شما برای اینکه آن را انجام دهید نیازمند این هستید که برای خودتان هدف داشته باشید و سعی کنید برنامه ریزی کنید تا به این هدفتان برسید. در صورتی که شما به عنوان فردی که می خواهد بازاریابی انجام دهد هیچ هدف مشخصی برای استراتژی خودتان نداشته باشید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که کارتان به خوبی انجام شود بنابراین با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. بنابراین داشتن هدف را باید به عنوان اولین مرحله کار درنظر داشته باشید و بدانید که در صورتی که برای خودتان هدفی تعیین نکنید کارتان پیش نمی رود.

به هنگام تعیین کردن هدف باید به این نکته توجه داشته باشید که شما باید هدف های خودتان را بر اساس آخرین تغییراتی که در کار ایجاد شده است به روزرسانی کنید و هدف های جدید برای خودتان تعیین کنید.



تاريخ : دوشنبه 3 شهريور 1399 | 12:40 | نویسنده : سهراب احمدی |

15 توصیه برای اینکه کمپین های تبلیغاتی باکیفیتی بسازید (بخش اول)


15 توصیه برای اینکه کمپین های تبلیغاتی باکیفیتی بسازید (بخش اول)

 

این روزها بازاریابی تبدیل به یکی از بخش های جدایی ناپذیر در روند کار تجارت ها و شرکت های مختلف شده است. انجام هرچه بهتر بازاریابی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که تمام تجارت ها باید درنظر داشته باشند. بنابراین در این پست قصد داریم تا 15 توصیه را برای اینکه کمپین های تبلیغاتی باکیفیت تری داشته باشید (با توجه به توصیه هایی از 15 کارآفرین موفق که تصویرشان را در بالا مشاهده می کنید) برای شما ارایه کنیم. شما با عمل کردن به این توصیه ها می توانید کیفیت بازاریابی خودتان را به شکل قابل توجهی بالاتر ببرید.

1) از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

استفاده کردن از شبکه های اجتماعی یکی از بهترین شیوه هایی است که شما می توانید این شیوه را بکار بگیرید تا با استفاده از این شیوه کیفیت کمپین های بازاریابی خودتان را افزایش دهید. در صورتی که شما هویت برند خودتان را به خوبی تعریف کنید و این هویت برند را از طریق یک صفحه شبکه های اجتماعی به مخاطبین این شبکه اجتماعی معرفی کنید می توانید انتظار داشته باشید که نتیجه های باکیفیتی هم بگیرید. بنابراین استفاده کردن از شبکه های اجتماعی مختلف (که می تواند شامل اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و غیره باشد) برای معرفی تجارتتان نکته ای است که باید حتما آن را درنظر داشته باشید. در حقیقت می توان گفت که بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی شیوه بسیار مفیدی برای بازاریابی می باشد و شما می توانید به این روش بهترین نتیجه ها را بگیرید. مخصوصا هنگامی که تجارت های کوچکی دارید این شیوه بازاریابی به شما کمک بسیار زیادی می کند و شما با استفاده از این روش می توانید شرکت کوچک خودتان را به خوبی به دنیا بشناسید و به آنها بگویید که برندتان چه هویتی دارد.

2) به هنگام بازاریابی، بر موضوع "بازاریابی محتوایی" تمرکز کنید.

موضوع "محتوا" در بازاریابی موضوعی بسیار مهم و ضروری می باشد. در صورتی که شما می خواهید که کار بازاریابی برایتان به خوبی انجام شود؛ بهترین کار این است که محتوای بسیار مناسبی را برای بازاریابیتان ایجاد کنید. این موضوع مخصوصا زمانی که از روش بازاریابی آنلاین استفاده می کنید اهمیت بیشتری پیدا می کند. به این دلیل که امروزه کاربران نسبت به گذشته زمان زیادی را به رفتن به وب سایت های آنلاین می پردازند بنابراین شما به عنوان یک فرد بازاریاب باید به آنها کمک کنید تا اطلاعات بیشتری به اطلاعاتی که دارند اضافه شود.

شما باید محتوایی را ایجاد کنید که به آنها کمک می کند تا چیزهای بهتری را یاد بگیرند و برای آنها جنبه آموزشی داشته باشد. در غیر این صورت، کارتان با مشکل بر می خورد به این دلیل که امروزه شما باید در کنار بازاریابی کردن برای مخاطبین، کاری کنید که آنها اطلاعات جدیدتری را هم بدست بیاورند. بنابراین به هنگام بازاریابی کردن برای آنها حتما به تولید محتوا توجه زیادی بکنید و محتوایی را تولید کنید که دارای کیفیت مناسبی باشد.

3) برای مشتریان جدید خود بیشتر بازاریابی کنید.

از راه های موفقیت در بازاریابی این است که شما برای مشتریان جدید خودتان بیشتر از مشتریان دیگر بازاریابی کنید. این کار باعث می شود که مشتریان جدید بیشتری جلب تجارت شما شوند و شما می توانید به این شیوه اعتماد آنها را بیشتر از گذشته جلب کنید. شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید. به عنوان مثال می توانید برای آنها سمینارهای اینترنتی (وبینارها) مختلفی ایجاد کنید و یا اینکه می توانید با استفاده از روش های دیگر بازاریابی مخصوصی برایشان انجام دهید.

4) البته مشتریان وفادار خودتان را هم از دست ندهید!!!

مشتریان وفادار یک شرکت یکی از باارزش ترین دارایی های این شرک می باشند. بنابراین بهتر است که تمام تلاشتان را بکنید تا این مشتریان وفادار را حفظ کنید. شما می توانید برای حفظ کردن این مشتریان وفادار، برنامه های مختلفی ایجاد کنید که منجر به این شود که این مشتریان وفادار حفظ شوند. تحقیقاتی که در زمینه بازار انجام گرفته است نشان داده است که هزینه نگه داشتن یک مشتری وفادار نسبت به هزینه جلب کردن یک مشتری جدید برای شرکت بسیار کمتر می باشد. بنابراین اینکه شرکتی بخواهد به قیمت اینکه مشتریان جدیدی را برای خودش ایجاد کند مشتریان قدیمی و وفادارش را از دست بدهد؛ احمقانه به نظر می رسد!

شما باید به عنوان یک شرکت برنامه هایی بگذارید که بتوانید مشتریان وفادار خودتان را حفظ کنید. شما برای جمع کردن مشتریان وفادار زحمت زیادی کشیده اید تا آنها را جلب شرکتتان کنید و اکنون به هیچ قیمتی نباید این مشتریان وفادار را از دست بدهید! بنابراین باید همواره برنامه ها و کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی مرتبط با مشتریان وفادار داشته باشید تا بتوانید کاری کنید که وفاداری آنها نسبت به برند شما حفظ گردد.

5) علاوه بر "بهینه سازی موتورهای جستجوگر" شما باید شرکتتان را برای "جستجوهای محلی" یا local search ها، بهینه سازی کنید.

از دیگر نکته هایی که حتما باید درنظر داشته باشید این است که بسیاری از مشتریان هستند که به دنبال شرکت هایی می گردند که در کنار محلشان قرار دارد. ممکن است آنها ندانند که شما وجود دارید! بنابراین با اینکه داشتن یک شرکت بسیار خوب است ولی در صورتی که بازار هدف شما (بازاری که مرتبط با فعالیت هایی است که شما می کنید) نداند که شما وجود دارید؛ می توان گفت که این کار تقریبا هیچ فایده و سودآوری برای شما ندارد!

بنابراین شما علاوه بر اینکه باید کاری کنید که وب سایتتان در موتورهای جستجوگر کلی در رده بندی های بالاتری نشان داده شود؛ باید کاری کنید که افرادی که به صورت محلی شما را جستجو می کنند هم بتوانند شما را به راحتی پیدا کنند. این موضوع باعث می شود که تعداد بیشتری از افرادی که به دنبال تجارت هایی در محلشان می گردند شما را پیدا می کنند بنابراین احتمال اینکه تعداد مخاطبینتان بیشتر شود خیلی زیادتر می شود.

6) پیام های خودتان را واضح و شفاف بیان کنید.

از دیگر شیوه هایی که می تواند به شما کمک کند تا کیفیت بازاریابی خودتان را افزایش دهید این است که شما باید برای خودتان یک هدف مشخصی تعیین کنید و سعی کنید تا پیامی را که می خواهید به آنها انتقال دهید به روشنی برای خودتان مشخص کنید. همچنین باید کاری کنید که در تمام شیوه های تبلیغاتیتان از همین یک پیام استفاده کنید.

به عنوان مثال فرض کنید که شما یک شعاری را برای تجارتتان انتخاب کرده اید و سعی می کنید تا در تجارتتان همیشه این شعار را بدهید. در این صورت، اگر از پلتفرم اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کردید، باید همین شعار را بدهید. اگر از پلتفرم فیسبوک استفاده کردید هم، باید همین شعار را داشته باشید. همچنین در صورتی که از هر پلتفرم دیگری استفاده کردید هم باید همین شعار را بدهید. به عنوان مثال این شعار باید در ابتدای صفحه اصلیتان وجود داشته باشد و غیره. بنابراین شما باید سعی کنید که شعاری را که قرار است به عنوان شعار اصلیتان باشد یکسان نگه دارید. این کار باعث می شود که "اعتماد" مخاطبین به شما بیشتر می شود بنابراین آنها می توانند شما و تجارت شما را به عنوان یک تجارت ثابت درنظر بگیرند.

7) از شیوه های مختلفی برای بازاریابی استفاده کنید.

استفاده کردن از یک شیوه برای بازاریابی معمولا شانس موفقیت شما را کم می کند. به عنوان مثال فرض کنید که شما برای بازاریابی کردن تنها از شبکه اینستاگرام استفاده کنید. در این صورت نمی توانید انتظار داشته باشید که احتمال موفقیتتان خیلی زیاد باشد. به این دلیل که ممکن است شما به دلایل مختلف که ممکن است برخی از آنها در اختیار شما باشد و برخی دیگر در اختیار شما نباشد، نتوانید در بازاریابی با استفاده از اینستاگرام موفق شوید. در صورتی که تنها از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنید این موضوع به این معنی است که شما به طور کلی در بازاریابی شکست می خورید! اما در صورتی که علاوه بر اینستاگرام، از شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک و توییتر و روش های دیگر مانند بازاریابی با استفاده از ایمیل و یا بازاریابی با استفاده از وب سایت استفاده کنید، در صورتی که در یکی از این روش ها شکست خوردید؛ در روش های دیگر موفق می شوید (یا حداقل احتمال موفقیتتان بالاتر می رود) بنابراین می توانید مشتریان زیادی را به خودتان جلب نمایید. بنابراین فراموش نکنید که از روش های مختلفی برای بازاریابی استفاده کنید.



تاريخ : دوشنبه 3 شهريور 1399 | 12:20 | نویسنده : سهراب احمدی |

اهمیت تبلیغات در کسب و کار



به نظر شما تبلیغات چه اهمیتی دارد؟ چرا صاحبان کسب و کار باید آن را جدی بگیرند؟ با توجه به هزینه هنگفتی که شرکت های بزرگ صرف تبیلغات می کنند می توان آن را یکی از مهم ترین تدابیر بازاریابی و بقای کسب و کار در نظر گرفت. تبلیغات یکی از عوامل اصلی موفقیت شرکت ها در دنیای امروز محسوب می شود و نوع کسب و کار، نوع محصوات و خدمات و نحوه خرید را به مشتری نشان می دهد. با سرمایه گذاری روی تبلیغات می توان مسیر موفقیت شرکت را هموار کرد و در عین حال مشتری زیادی جذب نمود. برای اینکه با اهمیت روز افزون تبلیغات در کسب و کار آشنا شوید، با ما همراه باشید.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات ابزاری برای ارتباطات بازاریابی است که یک فرد، سازمان یا نهاد تجاری برای تبلیغ یا فروش ایده، محصول یا خدمات مورد استفاده قرار می‌دهد که می تواند به شکل بصری یا صوتی باشد. این تبلیغات برای جلب توجه گروه خاصی از مردم یا جامعه انجام می شود و فقط هم محدود به حوزه کسب و کار نیست و اغلب توسط سازمان های غیر دولتی، سازمان های دولتی، احزاب سیاسی، سازمان های مذهبی و غیره نیز استفاده می شود. تبلیغات فقط با هدف ارائه یک محصول یا خدمات مصرفی صورت نمی گیرد، چراکه تبلیغاتی نیز داریم که اصلا برای تبلیغات نیستند و اهداف دیگری را دنبال می کنند (نظیر تبلیغاتی که موسسات خیریه و گروه های سیاسی و مذهبی انجام می دهند و با هدف جمع کردن پول و کمک از مردم است). علاوه بر این، نوع دیگری از تبلیغات نیز وجود دارد که تبلیغات شرکتی است و به جای ارائه محصولات یا خدمات شرکت، روی معرفی و دستاورهای خود شرکت تمرکز دارد.

امروزه شرکت ها از انواع مختلف تبلیغات و انواع رسانه‌های تبلیغاتی برای دستیابی به اهداف شان استفاده می کنند. به عبارتی، تبلیغات امروزی از طریق رسانه های متعددی مانند مجلات، روزنامه ها، رادیو، تلویزیون، بیلبوردها، تبلیغات در وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و غیره انجام می شود. طبیعتا اهمیت بسیار زیاد تبلیغات باعث شده است اکثر شرکت ها و کسب و کارها هر سال هزینه های زیادی را صرف این مسئله کنند. طبق برآوردهایی که در سال 2015 انجام شد، رقم کلی هزینه ای که شرکت ها برای تبلیغات صرف کرده بودند معادل 529 میلیارد دلار بود. صرف این هزینه های هنگفت برای تبلیغات نشان دهنده اهمیت آن در دنیای امروز است.

اهمیت تبلیغات

1) تبلیغات به معرفی کسب و کار جدید، خدمات یا محصولات نو کمک می کند.

وقتی کسب و کاری تازه کار خود را شروع کرده یا خدمات و محصولات جدیدی را راه اندازی نموده است، سریع ترین و کارآمد ترین راه برای معرفی آن به جامعه و مردم از طریق تبلیغات است. تبلیغات خوب و با کیفیت عالی می تواند کسب و کار یک شرکت را در بازه زمانی کوتاهی به مردم معرفی کند و به همین دلیل یکی از عوامل اصلی در بقای یک کسب و کار جدید به شمار می رود.


2) تبلیغات باعث موفقیت در کسب و کار می شود

یکی از عوامل پیشرفت و موفقیت سریع و چشمگیر کسب و کارها را می توان تبلیغات دانست چرا که بسیاری از شرکت ها از طریق همین تبلیغات توانسته اند در طول سال ها پله های ترقی را طی کنند. هر دو نوع تبلیغات کمی و کیفی می تواند کمک شایانی به کسب و کارهای جدید و قدیمی داشته باشد.

3) تبلیغات باعث آگاه سازی جامعه نسبت به کسب و کار یا محصول می شود.

تبلیغات یکی از راه های اطلاع رسانی به جامعه در مورد محصولات یا خدمات است. از آنجا که تبلیغات در یک بازه زمانی خاصی پخش می شود می تواند به طور مستمر مردم را از کسب و کار یک شرکت یا خدمات و محصولاتش مطلع کند.


4) تبیلغات، تمایز محصولات را به مشتری نشان می دهد.

شرکت ها و کسب و کار ها با استفاده از تبلیغات سعی می کنند تفاوت های بین محصولات خود و سایر محصولات را به مصرف کنندگان نشان دهند. با اینکه تبلیغات لزوما برای مقایسه کالاها تهیه نمی شود اما خاصیت تبلیغات در این است که منحصر به فرد بودن و مزایای یک محصول یا خدمات خاص را برجسته کرده و آن را در ذهن مشتری ثبت می کند.

5) تبلیغات به شرکت ها کمک می کنند خود، خدمات یا محصولات شان را به مشتری معرفی کنند.

هدف اصلی و مهم تبلیغات، معرفی محصولات یا خدمات است که باعث شناخت هر چه بیشتر مصرف کننده از پیشنهادات و خدمات یک شرکت می شود. علاوه بر این با کمک تبلیغات می توان میزان فروش را نیز افزایش داد.

6) تبلیغات باعث جذب مشتری می شود.

هر چه افراد بیشتری از محصولات یا خدمات یک شرکت مطلع باشند، تمایل بیشتری برای حمایت از آن دارند. مطمئنا یک تبلیغ خوب به حدی تاثیرگذار است که مشتری را به خرید محصولات یا خدمات ترغیب می کند و در عین حال باعث می شود مشتری به استفاده از آن ادامه دهد. حفظ مشتری قطعاً از امتیازات برجسته تبلیغات به حساب می آید که شرکت های زیادی به دنبال آن هستند.



تاريخ : چهارشنبه 22 مرداد 1399 | 13:57 | نویسنده : سهراب احمدی |

تبلیغ در فروشگاه‌ها

راهکارهای افزایش فروش در فروشگاه‌ها


فروشگاه‌ها نیز همانند هر خرده فروشی دیگری باید دائماً به فکر تبلیغات باشند تا همه چیز را تازه و به‌روز نگه دارند، وفاداری مشتری را تقویت کرده و فروش بیشتری داشته باشند. کشاندن مشتری به داخل فروشگاه واقعی یا مجازی یکی از عوامل مهم در افزایش فروش است، به همین دلیل باید انواع روش‌های تبلیغ و حراج را امتحان کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنند. تبلیغ در روزنامه، تلویزیون، رادیو، بنرهای خیابان و... از راه‌های متداول در این عرصه است، اما در اینجا به راهکاهایی اشاره کرده‌ایم که اکثر فروشگاه‌ها در آن موفق بوده‌اند.

تایید افراد سرشناس

یکی از فروشگاه‌های وین-دیکسی (Winn-Dixie Stores) توانست در سال 2010 به موفقیت چشمگیری برسد زیرا این فروشگاه زنجیره‌ای یک کمپین تاییدی با حضور مارک مارتین، راننده مسابقات ناسکار، به راه انداخت و در واقع اسپانسر خودروی مسابقه او شد و در طول مسابقه، توجهات بیشتری را متوجه فروشگاه کرد. در این فروشگاه انواع و اقسام کالا از اسباب بازی و کلاه گرفته تا لباس و نوشیدنی به فروش می‌رسد و به لطف تبلیغات تاییدی توانست به سطح بالایی از موفقیت برسد چراکه فروشگاه وین-دیکسی از علایق جمعیت شناسی به نحو احسن استفاده کرد و این فرد مشهور را برای کمپین تاییدی خود انتخاب نمود.

حراج استراتژیک

حراج در سوپرمارکت‌ها امری متداول است و برای داشتن یک حراج استثنایی می‌توانید بازه طولانی حراج را با تبلیغات تجاری و چاپی ادغام کنید. یکی از فروشگاه‌های نیویورک توانست در سال 2010، میزان فروش خود را سه برابر کند چراکه زمان حراج را به 90 روز افزایش داد و از بنرهای داخل مغازه و تبلیغات چاپی و تبلیغ در تلویزیون نیز استفاده کرد.

کالاهای مشابه

کنار هم قرار دادن کالاهای مکمل هم و تخفیف گذاشتن برای ست آنها می‌تواند تفاوت قابل توجهی در فروش داشته باشد و از ارزش درک شده مشتری به نفع خود بهره برداری ‌کند. به عنوان مثال فروشگاه‌ها می‌توانند کالاهایی نظیر قابلمه استوک، کنسرو لوبیا، بیسکویت شور، گوشت خرد شده و دستور پخت خوراک چیلی را در یک بسته و با قیمت حراج عرضه کنند.

کوپن جایزه

مشتری طرفدار ایده‌ای است که در ازای خرید، بتواند پاداشی در قالب پس‌انداز دریافت کند. یک فروشگاه مواد غذایی از یک روش تبلیغی موفق در سال 2010 استفاده کرد و در صورت خرید هر یک از 40 قلم کالای فروشگاه، یک کوپن جایزه 10 دلاری به مشتری هدیه می‌داد. مشتریانی هم که مقدار کمتری از این اجناس را می‌خریدند، کوپن جایزه‌ای با مبلغ کمتر دریافت می‌کردند.

رسانه های اجتماعی

با توجه به گستردگی رسانه‌های اجتماعی و تاثیر تبلیغات دهان به دهان، فروشگاه‌ها می‌توانند در این رسانه‌ها حضور پر رنگی داشته باشند و علاوه بر تبلیغات، توجه مشتری را به کالاهای خود جلب کنند.

بررسی کمپین های بازاریابی

آیا می‌دانید بازگشت سرمایه شما از آخرین کمپین بازاریابی‌تان چقدر بوده است؟ موفق عمل کرده‌اید؟ هدف مشخصی داشته‌اید؟ خیلی مهم است که ابتدا، اهداف کمپین خود را تعیین کرده و بعد در هر کمپین بازاریابی آنلاین یا آفلاین که راه می‌اندازید، این اهداف را پیگیری کنید. آیا هدف‌تان از یک کمپین، بازدید بیشتر برای سایت، فروش بیشتر و... است؟ مهم‌ترین نکته این است که بدانید چه کاری را نباید انجام دهید  و اگر یک روش موفق نبود، مجدداً آن را انتخاب نکنید یا آن را کمی تغییر داده و سپس در زمان دیگری به آن بپردازید.

بازاریابی رایگان

بازاریابی رایگان شامل ایده‌هایی است که با اینکه برای چاپ‌شان باید هزینه کنید اما توزیع آنها در رسانه‌های اجتماعی کاملاً رایگان تمام می‌شود. حتی می‌توانید این تبلیغات را در قالب کمپین‌های بازاریابی ایمیلی برای مخاطب خود ارسال کنید. علاوه بر این می‌توانید با سایر شرکت‌های محلی که مشتریان مشترکی با شما دارند، تماس بگیرید تا با ارائه یک بسته منحصر به فرد، کالای خود و آنها را در یک بسته بازاریابی کرده و به فروش برسانید. به عنوان مثال، فروشگاه شما می‌تواند با یک رستوران همکاری کرده و بسته‌ای برای روز مادر ارائه کنند که شامل هدیه‌ای از فروشگاه شما، و شام دو نفره باشد.

تکرار

بسیاری از فروشگاه‌ها، تبلیغات خود را فقط یکبار به ایمیل مشتری ارسال می‌کنند و از نتیجه آن مایوس شده و این نوع تبلیغات را برای همیشه کنار می‌گذارند. مشکل کار، عدم تکرار تبلیغ است. احتمالاً قانون 7 به گوش شما خورده است که می‌گوید مشتری باید 7 بار یک پیشنهاد را دریافت کند تا کالایی را بخرد. برای انجام این راهکار نیازی نیست که حتماً 7 کارت پستال متفاوت ارسال کنید، اما حداقل 2 تا 3 بار تکرار نمایید و آن را با بنر و بازاریابی دیجیتال نیز همراه کنید.

کمک به مشتری

همیشه رفتار دوستانه‌ای با مشتری داشته باشید و از او بپرسید آیا به کمک نیاز دارد. می‌توانید سوال کنید که برای چه کسی خرید می‌کند و شخص مورد نظر چه چیزی را می‌پسندد تا بتوانید پیشنهادات اختصاصی به او بدهید. کمک، پیشنهادات، توصیه‌ها و... باعث می‌شود کسب و کار شما در ذهن مخاطب باقی بماند.

آموزش کارمندان

چقدر وقت صرف آموزش کارمندان برای فروش کرده‌اید؟ آموزش فروش از موضوعات مهم برای کسب موفقیت است. وقتی کارمندان، افرادی مطلع، با کفایت و با قابلیت باشند می‌توانند مشتری را راضی و وفادار نگه دارند.

امتحان انواع بازاریابی

برای اینکه حداکثر بازگشت سرمایه را داشته باشید، باید انواع مختلف ابزارهای بازاریابی را امتحان کرده تا روشی که بهترین بازدهی را دارد انتخاب کنید. از بخش کوچکی از لیست ایمیل‌های مشتریان برای آزمایش تعدادی از این روش‌های بازرایابی استفاده کرده و سپس مناسب‌ترین روش را به ایمیل همه مشتریان ارسال کنید.

رابطه با مشتری

تعامل شخصی با مشتری، فرصتی عالی برای برقراری رابطه است که به وفاداری بلند مدت مشتری می‌انجامد. لزومی ندارد که بازاریابی حتماً به فروش منتهی شود. ایمیل تشکر یا تبریک تولد و... می‌تواند باعث ایجاد پیوندی محکم با مشتری شود.

روابط عمومی

روابط عمومی و بازاریابی، یکسان نیستند اما هدف مشابهی را دنبال می‌کنند و مشتری را از فروشگاه، محصولات و خدمات مطلع می‌سازند. وقتی محصول جدید یا حراج یا هر رویداد مهم دیگری در فروشگاه‌تان رخ می‌دهد می‌توانید آن را در قالب تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، وبسایت، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و... به اطلاع عموم مردم برسانید.



تاريخ : چهارشنبه 25 تير 1399 | 16:47 | نویسنده : سهراب احمدی |

اهمیت تبلیغات در کسب و کار

اهمیت تبلیغات در کسب و کار


به نظر شما تبلیغات چه اهمیتی دارد؟ چرا صاحبان کسب و کار باید آن را جدی بگیرند؟ با توجه به هزینه هنگفتی که شرکت های بزرگ صرف تبیلغات می کنند می توان آن را یکی از مهم ترین تدابیر بازاریابی و بقای کسب و کار در نظر گرفت. تبلیغات یکی از عوامل اصلی موفقیت شرکت ها در دنیای امروز محسوب می شود و نوع کسب و کار، نوع محصوات و خدمات و نحوه خرید را به مشتری نشان می دهد. با سرمایه گذاری روی تبلیغات می توان مسیر موفقیت شرکت را هموار کرد و در عین حال مشتری زیادی جذب نمود. برای اینکه با اهمیت روز افزون تبلیغات در کسب و کار آشنا شوید، با ما همراه باشید.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات ابزاری برای ارتباطات بازاریابی است که یک فرد، سازمان یا نهاد تجاری برای تبلیغ یا فروش ایده، محصول یا خدمات مورد استفاده قرار می‌دهد که می تواند به شکل بصری یا صوتی باشد. این تبلیغات برای جلب توجه گروه خاصی از مردم یا جامعه انجام می شود و فقط هم محدود به حوزه کسب و کار نیست و اغلب توسط سازمان های غیر دولتی، سازمان های دولتی، احزاب سیاسی، سازمان های مذهبی و غیره نیز استفاده می شود. تبلیغات فقط با هدف ارائه یک محصول یا خدمات مصرفی صورت نمی گیرد، چراکه تبلیغاتی نیز داریم که اصلا برای تبلیغات نیستند و اهداف دیگری را دنبال می کنند (نظیر تبلیغاتی که موسسات خیریه و گروه های سیاسی و مذهبی انجام می دهند و با هدف جمع کردن پول و کمک از مردم است). علاوه بر این، نوع دیگری از تبلیغات نیز وجود دارد که تبلیغات شرکتی است و به جای ارائه محصولات یا خدمات شرکت، روی معرفی و دستاورهای خود شرکت تمرکز دارد.

امروزه شرکت ها از انواع مختلف تبلیغات و انواع رسانه‌های تبلیغاتی برای دستیابی به اهداف شان استفاده می کنند. به عبارتی، تبلیغات امروزی از طریق رسانه های متعددی مانند مجلات، روزنامه ها، رادیو، تلویزیون، بیلبوردها، تبلیغات در وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و غیره انجام می شود. طبیعتا اهمیت بسیار زیاد تبلیغات باعث شده است اکثر شرکت ها و کسب و کارها هر سال هزینه های زیادی را صرف این مسئله کنند. طبق برآوردهایی که در سال 2015 انجام شد، رقم کلی هزینه ای که شرکت ها برای تبلیغات صرف کرده بودند معادل 529 میلیارد دلار بود. صرف این هزینه های هنگفت برای تبلیغات نشان دهنده اهمیت آن در دنیای امروز است.

اهمیت تبلیغات

1- تبلیغات به معرفی کسب و کار جدید، خدمات یا محصولات نو کمک می کند.

وقتی کسب و کاری تازه کار خود را شروع کرده یا خدمات و محصولات جدیدی را راه اندازی نموده است، سریع ترین و کارآمد ترین راه برای معرفی آن به جامعه و مردم از طریق تبلیغات است. تبلیغات خوب و با کیفیت عالی می تواند کسب و کار یک شرکت را در بازه زمانی کوتاهی به مردم معرفی کند و به همین دلیل یکی از عوامل اصلی در بقای یک کسب و کار جدید به شمار می رود.

2- تبلیغات باعث موفقیت در کسب و کار می شود

یکی از عوامل پیشرفت و موفقیت سریع و چشمگیر کسب و کارها را می توان تبلیغات دانست چرا که بسیاری از شرکت ها از طریق همین تبلیغات توانسته اند در طول سال ها پله های ترقی را طی کنند. هر دو نوع تبلیغات کمی و کیفی می تواند کمک شایانی به کسب و کارهای جدید و قدیمی داشته باشد.

3- تبلیغات باعث آگاه سازی جامعه نسبت به کسب و کار یا محصول می شود.

تبلیغات یکی از راه های اطلاع رسانی به جامعه در مورد محصولات یا خدمات است. از آنجا که تبلیغات در یک بازه زمانی خاصی پخش می شود می تواند به طور مستمر مردم را از کسب و کار یک شرکت یا خدمات و محصولاتش مطلع کند.

4- تبیلغات، تمایز محصولات را به مشتری نشان می دهد

شرکت ها و کسب و کار ها با استفاده از تبلیغات سعی می کنند تفاوت های بین محصولات خود و سایر محصولات را به مصرف کنندگان نشان دهند. با اینکه تبلیغات لزوما برای مقایسه کالاها تهیه نمی شود اما خاصیت تبلیغات در این است که منحصر به فرد بودن و مزایای یک محصول یا خدمات خاص را برجسته کرده و آن را در ذهن مشتری ثبت می کند.

5- تبلیغات به شرکت ها کمک می کنند خود، خدمات یا محصولات شان را به مشتری معرفی کنند.

هدف اصلی و مهم تبلیغات، معرفی محصولات یا خدمات است که باعث شناخت هر چه بیشتر مصرف کننده از پیشنهادات و خدمات یک شرکت می شود. علاوه بر این با کمک تبلیغات می توان میزان فروش را نیز افزایش داد.

6- تبلیغات باعث جذب مشتری می شود.

هر چه افراد بیشتری از محصولات یا خدمات یک شرکت مطلع باشند، تمایل بیشتری برای حمایت از آن دارند. مطمئنا یک تبلیغ خوب به حدی تاثیرگذار است که مشتری را به خرید محصولات یا خدمات ترغیب می کند و در عین حال باعث می شود مشتری به استفاده از آن ادامه دهد. حفظ مشتری قطعاً از امتیازات برجسته تبلیغات به حساب می آید که شرکت های زیادی به دنبال آن هستند.



تاريخ : چهارشنبه 25 تير 1399 | 16:37 | نویسنده : سهراب احمدی |

6 استراتژی تبلیغاتی برای کسب و کارهای کوچک

6 استراتژی تبلیغاتی برای کسب و کارهای کوچک


صاحبان کسب و کارهای کوچک باید نسبت به کمپین های تبلیغاتی خود، واقع بین باشند. البته به طور معمول، آنها به دنبال راه حل های موثر و کم هزینه هستند که به طور معمول، تنها می توان یکی یا دیگری را به دست آورد؛ بعید است تا شما کانالی برای تبلیغات خود پیدا کنید که به طور همزمان هم موثر باشد و هم ارزان.

به همین دلیل است که شما حتما باید برای تبلیغات خود بودجه ای در نظر بگیرید، نه اینکه تنها با پولی که اضافه آورده اید به این کار بپردازید. با اختصاص دادن مقدار مناسبی پول به کانال های درست، می توانید نتایج دلخواهتان را به دست آورید، و یا حداقل، نتایجی که بر اساس داده ها در طول راه جمع آوری کرده اید را بهبود بخشید. از آنجا که صرف هزینه های شما، به صورت ماهانه یکسان خواهد بود، بهتر است بتوانید تاثیرات کلی را هم اندازه گیری نمایید. با توجه به نیاز شما برای بهینه سازی تلاش های تبلیغاتی، در اینجا بهترین استراتژی های تبلیغاتی برای کسب و کارهای کوچک آورده شده اند.

1) هدف قرار دادن مخاطبان خود

با عرض پوزش، اما محصول و یا خدمات خاصی که شما درباره اش شعار می دهید، در حال حاضر مورد نیاز هیچ بنی بشری که روی کره زمین راه می رود، نیست. علیرغم این واقعیت که هدف قرار دادن، یکی از مزیت های اصلی تبلیغات آنلاین است، بسیاری از کسب و کارهای کوچک، کمپین های تبلیغاتی که به اندازه کافی هدفمند باشند را اداره نمی کنند.

در واقع، شما باید بتوانید یک نمایه دقیق از مشتریان هدفتان را بر اساس داده های جمع آورشده به وجود آورید. با در دست داشتن این اطلاعات و آنچه که درباره مشتریان فعلی خود می دانید، شما می توانید با کمپین های خود برای جذب مشتریان بیشتر، جمعیت هایی با اطلاعات دموگرافیک و روانشناختی مشابهی را  مورد هدف قرار دهید.

چه شما تبلیغات خود را آنلاین و چه آفلاین انجام می دهید، مطمئن شوید که نسخه و تصاویر شما، نشان دهنده نوعی از مشتریانی باشد که می خواهید با آن ها کار کنید. این کلید هدفگیری خوب است.

2) تبلیغات خود را اندازه گیری و پیگیری نمایید

بسیاری از کسب و کارهای کوچک درباره اینکه آیا تبلیغاتشان کارساز است یا نه، اصلاً هیچ ایده ای ندارند. این کارساز نخواهد بود.

سیستم های عامل تبلیغات اینترنتی مانند AdWords، گوگل و فیس بوک، آمار گسترده ای مربوط به تبلیغات شما را فراهم می کنند، و به شما کمک می نمایند تا تعیین کنید که چه چیزی هایی کارساز هستند و کدام ها کارساز نیستند. این بدان معنی نیست که چون به وجود آوردن تبلیغاتی که نشان دهنده مشتریان هدف شما باشد، زمان گیر است، شما دیگر به تست و آزمایش نیازی ندارید، بلکه بدین معناست که شما می توانید در مورد آنچه که باید در گام بعدی امتحان کنید، سریع تر تصمیم گیری نمایید.

اگر شما به صورت آفلاین تبلیغ می کنید، و آدرس ایمیل یا شماره تلفن های خاصی را ایجاد می نمایید، باید از اینکه مشتریان آینده چگونه شما را پیدا می کنند و چه چیزی کارساز است، درک واضح تری داشته باشید؛ چنین تلاشی، ارزشش را دارد.

3) زمان تبلیغ را بدانید

در نگاه اول، تبلیغات در طول سال و تخصیص بودجه مساوی ماه به ماه، ممکن است یک رویکرد عاقلانه و عام به نظر بیاید.

اما اگر شما به زمانی که کسب و کارتان را راه اندازی می کردید، نگاه کنید، کاری های بسیاری انجام داده اید که نمی توان نادیده گرفت. هیچ راهی برای شما وجود ندارد تا یک بازاریابی مشابه و ابتکار تبلیغاتی در سراسر سال را حفظ نمایید. اگر محصولات فصلی را به فروش می رسانید، باید در فصلی که بیشترین عملکرد را دارید، تبلیغ نمایید. شما حتی می توانید کمی زودتر، این کار را شروع کنید و برخی از تبلیغات را تا کمی بعد از فصل مورد نظر ادامه دهید.

بسته به نوع کسب و کاری که دارید، معمولاً جمعه سیاه و کریسمس، فصل هایی با عملکرد بالا به حساب می آیند. شاید به نفعتان باشد تا مقداری پول اضافی برای تبلیغات این روزها و / یا تعطیلات دیگر کنار بگذارید. در نهایت، بهتر است مواظب رقبای خود باشید و اینکه چه زمانی تبلیغات بزرگ خود را راه می اندازند. اگر شما یک بودجه تبلیغاتی را کنار گذاشته اید، شاید بتوانید هم پای آن ها پیش روید و یا حتی از آنها پیش بیفتید.

4) انتخاب مناسب برند

آیا مشتریان شما می توانند بلافاصله تبلیغات شما را بر اساس نسخه، رنگ انتخاب شده، تصاویر، لوگو و یا حروف شناسایی کنند؟ در صورتی که این سؤال احمقانه به نظر می رسد، تنها به آنچه برندهای و شرکت های بزرگ انجام می دهند، نگاهی بیاندازید. اغلب اوقات، شما می توانید تبلیغات آن ها را فقط توسط رنگی که استفاده می کنند، تشخیص دهید.

با گذشت زمان، مشتریان شما طرح های تبلیغاتیتان را شناسایی می کنند و به آن ها پاسخ می دهند. ممکن است هر زمانی که تبلیغ جدیدی به وجود می آورید، برای تغییر برند خود وسوسه شوید، اما این کار در دراز مدت می تواند گیج کننده و بی اثر باشد. هدف شما باید این باشد تا در مکان های مورد انتظار، با تبلیغات آشنا که به طور مداوم با مشتریان هدف شما همخوانی دارند، نشان داده شوید.

نتیجه: برندتان را به خوبی ارائه دهید و به تصویر آن وفادار بمانید و از طریق تقویت مشتری، وفاداری را بسازید.

5) استفاده درست از منابع مناسب

شما از اهمیت رتبه بندی در جستجوگرها، به خوبی اطلاع دارید، اما ممکن است زمان و منابع لازم برای خلق مداوم رتبه های جدید را نداشته باشید. مطالب آموزنده برای وب سایت خود ایجاد کنید. در یک نمونه شبیه به آن، بهترین شانس شما استفاده از خدماتی مانند AdWords، گوگل و بینگ است تا در نتایج Search بالاتر نشان داده شوید بدون اینکه به بهینه سازی پست ها برای انتخاب کلمات کلیدی نیازی داشته باشید. اگر شما بودجه لازم برای تبلیغ را داشته باشید، اما زمان کافی برای ایجاد محتوا در دست نداشته باشید، این، یک استفاده درست از منابع می باشد.

اگر شما فقط بودجه کمی را برای انجام تبلیغات دارید، گرفتن یک آگهی گران قیمت در مجله منطقی نیست. از آنجایی که می توانید مصرف هزینه ها را به صورت روزانه کنترل کنید، کمپین های تبلیغاتی فیس بوک می تواند بسیارکاربردی تر باشد.

یک ارزیابی صادقانه از منابعی که در دست دارید، انجام دهید، و از آن ها برای نفوذ پذیری به شیوه ای استفاده کنید که به شما در رشد کسب و کارتان، کمک نماید.

6) در مکان های مناسب، ظاهر شوید

داشتن مفروضات بیش از حد در مورد مشتریان هدف، می تواند خطرناک باشد. برای مثال، اگر یک برنامه رادیویی خاصی وجود دارد که آن را دوست دارید، و فرض کنید که مشتریان شما هم آن را دوست دارند، ممکن است در مورد حکمت  صرف پول در آگهی رادیویی، گمراه شوید که در نهایت می تواند گران قیمت و بی اثر باشد.

اگر دلار تبلیغاتی شما به مکان های اشتباهی می رود، شما پولتان را هدر می دهید. در عوض، باید مشتریان خود را بشناسید؛ پس آنها را بررسی نمایید. اینکه آنها دوست دارند در کدام بخش های آنلاین فعالیت نمایند، چه کتاب ها و مجلاتی را می خوانند، به چه پادکست ها و رادیوهایی گوش می دهند و غیره را درک کنید.

هنگامی که تبلیغات شما با درک درستی از مشتریانتان همسان شود، شما مشتریان ارزشمند تری را برای کسب و کار خود جذب خواهید کرد.

فرصت های بسیاری وجود دارند که از طریق تبلیغات، کسب درآمد می کنند. کلید آن، درک این مساله است که مشتریان هدف شما چه کسانی هستند، چه جاهایی دوست دارند بروند و به این ترتیب افراد مشابه بیشتری را در کجا می توانید بیابید و منابع خود را به چنین کانال های خاصی اختصاص دهید.



تاريخ : چهارشنبه 25 تير 1399 | 16:27 | نویسنده : سهراب احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.