راهنمای نوین انواع تبلیغات

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

<-PostAuthor->
راهنمای نوین انواع تبلیغات

آموزش تبلیغات در اینستاگرام


اگر شما یک بازاریاب هوشمند شبکه های اجتماعی هستید، حتما توجه ویژه ای به اینستاگرام دارید.

اینستاگرام اکنون درکنار فیسبوک و یوتیوب جزو برترین پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اجتماعی دنیا محسوب میشود و بسیار قدرتمند تر از توییتر و اسنپ چت است.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی اشتراک‌ گذاری تصویر بر بستر اینترنت است که در سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد.
آمار دقیقی از تعداد کاربران اینستاگرام در ایران وجود ندارد. اما با نگاه کردن به تعداد دانلودهای اینستاگرام از کافه‌بازار (حدود ۱۸ میلیون) و در نظر گرفتن حقیقتی که تعداد زیادی نیز اینستاگرام را از گوگل‌پلی و یا منابع دیگر دانلود می‌کنند، و وجود بین ۶ تا ۷ میلیون گوشی آیفون در ایران (که تقریبا همه‌ی آن ها اینستاگرام را نصب شده دارند)، می‌توان گفت اینستاگرام در ایران حداقل ۲۰ میلیون کاربر دارد که این تعداد تقریبا ۲.۸۵ درصد کاربران اینستاگرام را تشکیل می‌دهد و اگر پراکندگی جمعیت ۴ تا ۵ میلیونی ایران را در نظر بگیریم می‌توان با اطمینان گفت حدود ۳ درصد از کاربران اینستاگرام ایرانی هستند که روزانه حدود ۲۵ دقیقه از وقت خود را در این شبکه می‌گذرانند.

چرا تبلیغات در اینستاگرام:


تمام این آمارها مؤید اهمیت این شبکه‌ی اجتماعی برای بازاریابی و راه‌اندازی کسب و کار است. برندها حتی اگر در اینستاگرام فروشگاه نداشته باشند، می‌توانند با انتشار تبلیغات و محتوا در این شبکه‌ی اجتماعی به برندسازی یا رونق فعالیت های خود کمک کنند. انتشار تبلیغات در فضای دیجیتال و آنلاین تفاوت‌های زیادی با فضای واقعی و آفلاین داشته و نیازمند داشتن تخصص، دانش و تجربه متفاوتی است. درست است که می‌گویند تبلیغات هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است، اما سرمایه‌گذاری هم اگر درست انجام نشود، تأثیرگذار نخواهد بود.



مراحل تبلیغات در اینستاگرام:


۱.تعریف کمپین : کمپین ها مجموعه ای از تبلیغات و پیشبینی بودجه برای کمپین است.

۲.تعریف محتوای تبلیغات : محتوای تبلیغ شامل متن، تصویر و ویدیو است که برای انتشار آماده می شود.

۳.تعریف تبلیغ : انتخاب رسانه (اینستاگرام یا تلگرام) بر اساس بودجه، انتخاب کمپین و تاریخ انتشار. تبلیغ شما آماده است!

۴.پرداخت تبلیغات : با اتمام پرداخت، تبلیغ در پنل منتشر کننده انتخاب شده قرار می گیرد.

۵.انتشار و بازخورد : پس از انتشار تبلیغ توسط رسانه انتخابی شما، بازخورد ها را مشاهده کنید. میزان مشارکت، دیده شدن و افرادی که با پست تبلیغاتی شما تعامل داشته اند.

 

بازاریابی محتوا در اینستاگرام گام اول: استراتژی محتوا را تعیین کنید

محتوا پایه اصلی استراتژی بازاریابی اینستاگرام شماست. اگر محتوای پیج اینستاگرام شما مرتبط به بازار هدف شما نباشد، به سختی میتوانید در اینستاگرام موفق شوید.

 محتوای فرهنگ محور: گاهی اوقات، محصول شما نه هیجان انگیز است و نه منحصر به فرد است، و نه اینکه برند شما یک برند مشهور است.

نباید همیشه به اینستاگرام فقط با هدف کسب درآمد نگاه کنید. اینستاگرام می تواند راهی عالی برای برندسازی و ایجاد هویت برند در رسانه های اجتماعی باشد. شرکت هایی مانند Buffer برای چیزی که میخواهند به دنبال کنندگانشان نشان دهند، کارهای زیادی میکنند.

استراتژی بازاریابی اینستاگرام  گام دوم: برنامه ریزی برای بازاریابی محتوا

هنگامی که استراتژی محتوا را مشخص میکنید، باید یک برنامه داشته باشید. پست های اینستاگرام دیگر به ترتیب زمانی نیستند. در عوض، فاکتور تعامل مهم میشود، پست ها بر روی صفحه ی تازه های کاربران بر اساس محتواهایی از حساب‌هایی که اغلب با آنها بیشتر ارتباط برقرار می کنند، مرتب میشوند.

ارسال پست به طور مداوم امکان دیده شدن پست ها را افزایش می دهد، که این به دنبال کنندگان فرصت  بیشتری برای مشارکت  می دهد. همچنین این باعث میشود که شما منبع به روزی باشید، تا افراد را به فالو کردن پیج و لایک کردن پست های خود ترغیب کنید و از آنفالو شدن توسط دنبال کنندگانتان جلوگیری کنید

ابتدا، نوع محتوایی را که میخواهید پست کنید تعیین کنید. شما باید بدانید که مي خواهيد با چه نوع عکس هايی بزرگترين بازاريابی اینستاگرام خود را شروع کنید.

 طبقه بندی های زیر را مشاهده کنید:

 محتوای محصول محور: به طور کلی متداول ترین استراتژی بازاریابی اینستاگرام استراتژی محصول محور است. جلب توجه با محتوای محصول محور، به این معنی است که بیشتر عکس‌ها و ویدیوهایی که ارسال میکنید از محصولات شما هستند. این یک راه ساده برای خرید و فروش در این شبکه اجتماعی است . اساسا، شما به فالور های خود میگویید: “هی! به چیزهای عالی که ما می فروشیم نگاه کنید “با این امید که در مورد خرید آن به اندازه کافی هیجان زده شوند. همانطور که در مثال زیر دیده می شود، حتی یک جلب توجه ساده محصول محور می تواند موفقیت را به وجود آورد.

اگرچه زمان بندی ارسال پست ها با توجه به الگوریتم فعلی اینستاگرام از اهمیت کمتری برخوردار است اما من همچنان به شما پیشنهاد میکنم که در زمان هایی که بیشترین ارتباطات را دارید بیشتر پست بگذارید. البته این موضوع به بازار هدف شما بستگی دارد. سعی کنید زمان هایی را که بازار هدفتان بیشتر در رسانه های اجتماعی فعال است شناسایی کنید و مثل همیشه تا وقتی بهترین نتیجه را بگیرید همچنان آزمایش کنید

بهترین روشهای تولید محتوا برای اینستاگرام :

 کیفیت، کیفیت، کیفیت: ببینید ، من می دانم – همه نمی توانند یک دوربین عکاسی چند میلیون تومانی یا یک دستگاه نورپردازی حرفه ای داشته باشند. مسئله ای نیست! فقط سعی کنید کیفیت تصاویر و ویدئو های خود را با امکاناتی که در دست دارید بالا ببرید. اسمارت فون های هوشمند به طور کلی برای گرفتن عکس های جذاب، دوربین های مناسبی دارند. فقط عکس ها باید متمرکز شوند و نور خوبی داشته باشند ، این دو با هم باعث میشوند عکس‌ها  بهتر به نظر بیایند.

 ویرایش: از یک اپلیکیشن ویرایش عکس مانند VSCO، Snapseed یا Enlight استفاده کنید تا عکس‌هایتان تمیز و حرفه ای شوند. اما خیلی کم ویرایش کنید. بهترین روش ویرایشی است که به سختی قابل تشخیص باشد. به سادگی میتوان بهترین شد، بنابراین قبل از اعمال فیلتر به پیج های مورد علاقه ی خود برای الهام گرفتن نگاهی کنید. پیشنهاد میکنم برای همه ی عکسهای خود از یک مجموعه فیلتر استفاده کنید. این به شما کمک میکند که یک تم منسجم برای بازاریابی خود داشته باشید.

-کپشن: اگر شما به دنبال تبلیغ محصولات در اینستاگرام هستید، مطمئن شوید که کپشن شما به شکلی عملگرا است. دنبال کننده های خود را به جایی جایی که بتوانند محصولات شما را خریداری کنند راهنمایی کنید تا بتوانید از تلاش های اینستاگرامی خود کسب درآمد کنید.

هشتگ : هشتگ ها در اینستاگرام بسیار تاثیرگذار هستند زیرا آنها برای دستیابی به بخش هایی از بازار هدفتان که در هشتگ ها به دنبال محتوای جدید هستند بسیار مفید می باشند. شما می توانید هشتگ های محبوب ، هشتگ های مربوط به محصول ، یا هشتگ های مورد علاقه شخصی و همچنین هشتگ های محلی را انتخاب کنید. افزودن هشتگ‌ها باعث افزایش بازدید پست اینستاگرام شما می شود و در نتیجه به افزایش مشارکت کاربران کمک می کند.



استراتژی بازاریابی اینستاگرام  گام چهارم: محتوای بیشتر


اینستاگرام قدمهای بزرگی را در به روز رسانی برداشته است. در اینجا به اختصار آنها را بررسی میکنیم.

اولین و مهمترین بروز رسانی اینستاگرام استوری ها هستند. با کنار گذاشتن این واقعیت که این یک تقلید واضح از اسنپ چت است ، استوری اینستگرام فرصتی عالی برای شما فراهم میکند که تا با بازار هدف خود ارتباط برقرار کنید ، به گونه ای که واقعی تر باشد و کمتر مبادی آداب است و همچنین محدود به شکل محتوایی که کاربران اینستاگرام عادت دارند، نیست.

استراتژی بازاریابی اینستاگرام گام پنجم: بهینه سازی برای کسب درآمد

یکی از چیزهایی که بسیاری از صاحبان کسب و کار و بازاریابان سنتی با آن مشکل دارند این است که آیا آنها می توانند از طریق رسانه های اجتماعی، به نتایج کسب و کار واقعی برسند؟ اگرچه این یک نگرانی منطقی است، راه های زیادی وجود دارد که بتوانید پروفایل اینستاگرام خود را برای کسب درآمد بهینه سازی کنید

استراتژی بازاریابی اینستاگرام  گام ششم: مسابقات

یکی دیگر از راه های عالی برای استفاده از اینستاگرم برای تاثیر بر کسب و کار شما ، اجرای مسابقه است. مسابقات دنبال کنندگان را در مورد محصولات شما هیجان زده می کنند و می توانند با دادن انگیزه ی مشارکت به ارتقا محصولات کمک کنند.

راه های مختلفی برای اجرای مسابقات در اینستاگرام  وجود دارد، من به چند مورد اشاره میکنم، اما مسابقات موثر، مسابقاتی هستند که به کسب و کارتان کمک می کنند فروش شما را بالا برود. بهترین راه برای این کار از طریق هدایت طرفداران است :

با دریافت اطلاعات از افرادی که وارد مسابقه شده اند، شما می توانید در آینده از طریق ایمیل مارکتینگ با آنها خرید و فروش کنید

استراتژی بازاریابی اینستاگرام  گام هفتم: تبلیغات

شما بدون داشتن آگهی تبلیغاتی نمی توانید راهنمای کاملی برای استراتژی بازاریابی اینستاگرام داشته باشید. هنگامی که زمان عمل است ، تبلیغات بهترین راه برای تضمین رسیدن تلاش های بازاریابی اینستاگرام به بازار هدف است.

در حالیکه ممکن است برای هزینه کردن برای تبلیغات دراینستاگرام که میتواند کسب درآمد در آن سخت باشد تردید داشته باشید، این را بدانید: تبلیغات اینستاگرام بهترین راه برای دستیابی به بازار هدفتان هستند. اما همانقدر که امیدوارید محتوای شما به اشتراک گذاشته شده باشد هیچ تضمینی هم وجود ندارد.

اما با مدل جدید تبلیغات اینترنتی در اینستاگرام ، شما می توانید آگهی را به افرادی که برای آنها منظور می شود بدون نگرانی اینکه آیا آنها تبلیغات را میبینند یا نه، ارائه دهید.

حالا شما یک راهنمای کامل برای ایجاد استراتژی بازاریابی اینستاگرام دارید.




تاريخ : سه شنبه 1 بهمن 1398 | 14:51 | نویسنده : سهراب احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.