راهنمای نوین انواع تبلیغات

تبلیغات منفی را بشناسید!!!!

<-PostAuthor->
راهنمای نوین انواع تبلیغات

تبلیغات منفی را بشناسید!!!!



تبلیغات منفی چیست ؟

تبلیغات منفی یا ضد تبلیغ یکی از عوامل افت فروش و سود یک کسب و کار می باشد

که در صورتیکه فکری برای مقابله با آن اندیشیده نشود منجر به شکست و افت وضعیت یک شرکت و سازمان می گردد

این نوع تبلیغات یا به علت فعالیت رقبا ضد برند شما و یا به علت انتخاب روش های تبلیغاتی نامناسب توسط خود شما ایجاد می شوند

که هم در فضای مجازی و هم در تبلیغات چاپی امکان ایجاد ضد تبلیغ و نتایج منفی آن وجود دارد

استفاده از تبلیغات منفی امروزه با توجه به ظرفیت بالای فضای مجازی خیلی در این محیط بیشتر شده است


تبلیغات نوکیا بر علیه اپل

مدت ها پیش شرکت نوکیا نیز از روش تبلیغی منفی علیه شرکت اپل استفاده کرد ، در یکی از تبلیغات یک گوشی خوب نوکیا با یک گوشی ضعیف اپل مقایسه شده بود و در متن تبلیغات آمده بود که ما علاوه بر کمیت بر روی کیفیت محصول تمرکز می کنیم و به نوعی علیه محصولات اپل موضع گیری کرده بود و پیام خود را به ذهن مخاطب انتقال می داد.



انتظارات غیرواقعی

طبق گزارش اداره غذا و داروی آمریکا، تبلیغات مستقیم برای مصرف کنندگان داروهای تجویزی منجر به انتظارات غیر واقعی در مورد اثربخشی داروها و عوارض جانبی آنها شده است. این غیر معمول نیست که بخواهیم بگوییم حتی ممکن است مرگ یکی از اثر جانبی داروهای تجویزی باشد. در این میان شرکت هایی که اثربخشی آن دارو را برای چنین بیمارانی تبلیغ کرده اند از خودشان سلب مسئولیت می کنند و در حیطه تبلیغاتی خود به گردن نمی گیرند.


تبلیغات منفی مایکروسافت علیه گوگل

یکی از این نمونه ها اقدامات مایکروسافت در سال 2013 بود که جهت ارتقا موتور جستجوی bing  و برای رقابت آن با گوگل یک کمپین تبلیغاتی منفی به راه انداخت یکی از مواردی که در این تبلیغات بسیار چشمگیر بود این بود که مایکروسافت اعلام کرد که کارکنان گوگل تمامی ایمیل های شخصی را که از طریق این سایت ارسال  می شود را خوانده اند پس از این ضد تبلیغات بود که مایکروسافت اقدام به معرفی ایمیل outlook  کرد.




تاريخ : چهارشنبه 2 بهمن 1398 | 12:50 | نویسنده : سهراب احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.