راهنمای نوین انواع تبلیغات

فعال یا غیرفعال کردن کوکی ها و صنعت تبلیغات !

<-PostAuthor->
راهنمای نوین انواع تبلیغات

فعال یا غیرفعال کردن کوکی ها و صنعت تبلیغات !



صنعت تبلیغات از گوگل می خواهد تا فعلا از تصمیم خودش برای از "کشتن کوکی ها" دست بردارد!


کمپانی گوگل اخیرا بیان کرده است که می خواهد حمایت خودش را از کوکی (cookie) های طرف ثالث در مرورگر کروم، قطع کند. گوگل بیان کرده است که برنامه دارد که استاندارهای جدیدی برای وب های ایجاد کند که در این استاندارها، کوکی های طرف ثالث وب ناپدید شوند. در حقیقت گوگل از حمایت کردن از این کوکی ها در کروم دست می کشد. این کوکی ها حدودا 69 درصد از سهم بازار مرورگرها را در خود دارند. 

چند روز بعد از این بیانیه، تعداد زیادی از سازمان های که در صنعت تبلیغاتی هم دخالت داشتند، بر علیه این بیانیه گوگل اظهار نظر کردند و مخالفت خودشان را با این تصمیمی که گوگل گرفته بود بیان کردند.

 انجمن  نهادهای تبلیغاتی آمریکا (AAAA) و انجمن تبلیغ کننده های ملی (ANA) ، که به ترتیب نماینده افرادی بودند که این تبلیغات را می خریدند و افرادی که تبلیغات را انجام می دادند؛ در طی یک نامه سرگشاده بعد از این تصمیم گوگل، مخالفت خودشان را با این تصمیم گوگل نشان دادند و از گوگل خواستند تا از این تصمیم صرف نظر کند.

علت این تصمیم گوگل، بحث امنیت بوده است. بنابراین افرادی که به این حرکت گوگل اعتراض کردند، درباره چرایی این اقدام چیزی نپرسیدند. به این دلیل که همه می دانند که گوگل چرا این کار را انجام داده است. گوگل برای این که امنیت کاربران را بیشتر تضمین کند این کار را انجام داده است. ولی آن ها از گوگل خواسته اند تا:

" ما از گوگل می خواهیم که به شکل عمومی و به سرعت این اقدام خودش را برای کوکی های طرف ثالث اعمال نکند تا زمانی که جایگزین هایی معنی دار و موثر برای کار وجود داشته باشد..."

اوبایرن و جف  همچنین بیان کردند که همزمان با این که آن ها این پیشنهاد را به گوگل می دهند، خودشان در حال فکر کردن به جایگزینی برای کوکی ها هستند. آن ها پیشنهاد کرده اند که هم خود گوگل و هم دیگر سهام داران و سیاست مداران با هم کار کنند تا بتوانند یک جایگزین مناسب، موثر و دارای مزیت های رقابتی را برای کوکی ها پیدا کنند که برای آن ها تضمین کند که بازار تبلیغات در زمینه تبلیغات دیجیتالی می تواند به شیوه ای موثر و رقابتی به راه خودش ادامه دهد.

با این که این افراد قول داده اند که برای پیدا کردن یک راه حل مناسب با هم همکاری کنند، ولی این نامه همچنین مشخص می کند که آن ها کلا علاقه ای به این تصمیم گوگل ندارند: "ما شدیدا ناامید شدیم از این که دیدیم که گوگل قصد دارد بدون هیچ گونه مشاوره بادقتی از ما، چنین تصمیماتی را بگیرد". آن ها بیان می کنند که چنین اقدامی "ممکن است اکسیژنی را که کمپانی ها و استارت آپ ها برای بقا نیاز دارند از آن ها بگیرد!"



تاريخ : سه شنبه 8 بهمن 1398 | 12:39 | نویسنده : سهراب احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.