راهنمای نوین انواع تبلیغات

تبلیغات موبایلی چیست؟ و چه تاثیری در رشد کسب و کار شما دارد؟

<-PostAuthor->
راهنمای نوین انواع تبلیغات

تبلیغات موبایلی چیست؟ و چه تاثیری در رشد کسب و کار شما دارد؟

امروزه بیش از نیمی از زمانی که در تمام رسانه‌های دیجیتال گذرانده می‌شود مختص به استفاده از موبایل  هاست . بنابراین، تبلیغات موبایلی می‌تواند از جایگاه ویژه‌ای برای جذب مشتری برخوردار باشد.


همانطور که از نام آن پیداست این نوع تبلیغ، دسته‌ای از تبلیغات دیجیتال است که بر روی صفحه موبایل نمایش داده می‌شود که می‌تواند ارسال یک متن از طریق پیامک باشد یا اینکه تبلیغات کلیکی یا نصبی در صفحات وب، اپلیکیشن‌ها و یا بازی‌های موبایلی باشد.

تبلیغات موبایلی چیست؟

تبلیغات موبایلی درواقع به انجام هرگونه تبلیغات از طریق موبایل، تبلت و دیگر دستگاه های ارتباط بی سیم می باشد. بهترین ویژگی تبلیغات موبایلی که باعث محبوبیت و رشد آن شده این است که وسیله ای که بر روی آن تبلیغ انجام  می شود، وسیله ای شخصی و مربوط به یک فرد خاص است. در نتیجه موبایل ها دقیق ترین وسیله و بهترین کانال ارتباط شما برای هدف قرار دادن مخاطبین خاص هستند البته در صورتی که بتوانید مخاطب هدف را به درستی بشناسید.امروزه تبلیغات موبایلی عموما در اپلیکیشن های موبایل و وب سایت ها انجام می شود. تبلیغات  موبایلی  می تواند از هر نوع متن (text) ، فیلمهای فلش (flash movies) ، بنر ، صوت (audio) و ویدئو باشد.

عوامل موثر در موفقیت تبلیغات موبایلی و اپ مارکتینگ

  • محتوای گیرا:

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در این روش تبلیغاتی باید رعایت شود، تولید محتوای مناسب و تاثیرگذار است که از ویژگی‌های کلی آن می توان به داشتن متن سرگرم کننده، ارتباط محتوا با گروه هدف، کوتاه بودن جملات و استفاده از کلمات تاثیرگذار، جذابیت بصری و موارد مشابه دیگر اشاره نمود.

  • شخصی سازی اطلاعات و داده‌ها:

یکی از نکاتی که اشخاص تبلیغ کننده باید به آن بسیار توجه داشته باشند در نظر داشتن سن، جنس، مکان و موارد مشابه دیگر به منظور شخصی‌سازی تبلیغات هدفمند خود است.

  • در نظر گرفتن رفتار مصرف کننده:

در بازاریابی موبایلی یا اپ مارکتینگ باید در نظر داشته باشیم که تبلیغاتی را تولید نماییم که با کمترین توضیحات بیشترین تاثیرگذاری را بر روی مخاطب داشته باشیم و جذب کاربر در ۳ ثانیه باید هدف کارشناس بازاریابی باشد.

انواع روشهای تبلیغات موبایلی


تبلیغات به وسیله ارسال پیامک:

این روش که امروزه به دلیل ابداع روش‌های نوین موبایل مارکتینگ کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد در گذشته از روش های موثر در تبلیغات بوده است، البته که این روش هنوز هم مورد استفاده برخی از شرکت‌ها قرار می‌گیرد و برای انجام این روش شما باید یک بازه مکانی و زمانی را در نظر بگیرید و به لیست شماره‌های مخاطبان آن محل مورد نظر در بهترین زمان، متن تبلیغاتی خود را که باید در کوتاهترین جملات تاثیر گذاری بالایی داشته باشد را ارسال نمایید.

درنظر داشته باشید نرخ تبدیل به مشتری شدن پیام‌‌ها در صورت ارسال انبوه بسیار کم خواهد بود و پیام شما به حجم زیادی از کاربران، به دلایل مختلف هرگز نخواهد رسید و یا بلافاصله پس از مشاهده بلاک می‌شوید. بنابراین توصیه می‌شود اس ام اس تبلیغاتی را فقط برای سگمنت‌های مشخص یا کمپینهای مناسب برای مشتریان قدیمی و ریتنشن استفاده کنید.

یکی از تکنیک‌های موفق برای ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی استفاده از منشی پیامکی می‌باشد، بطور مثال از کاربران درخواست کنید برای مشاهده لیست قیمت عدد ۲ را ارسال کنند و بعد از آن شما یک بانک اطلاعاتی از افراد علاقه مند به یک دسته‌خاص در اختیار خوهید داشت.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی:

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فسبوک در تمامی کشورها بصورت منظم از طریق پنل تبلیغاتی انجام می‌شود، یکی از موثرترین روشهای تبلیغات موبایلی در ایران، استفاده از تلگرام است که از بازدهی بسیار بالایی برخوردار است و شما می‌توانید با صرف کمترین زمان و هزینه، خدمات و محصولات خود را برای افراد گسترده‌ای معرفی کنید

د

اینستاگرام نیز مانند تلگرام از طرفدارن بیشماری برخوردار است، به طوری که اکثر کاربران اینستاگرام، روزانه چندین ساعت در طول روز مشغول گشت وگذار در آن هستند که همین موضوع، آن را به بستری مناسب برای تبلیغات در موبایل تبدیل کرده است. شما می‌توانید در اینستاگرام با نشر ویدیو یا عکس تبلیغاتی مناسب و نوشتن یک متن مناسب، کوتاه و تاثیرگذار مخاطبان بسیاری را برای خود جذب کنید و با حداقل هزینه و زمان می توانید بازخورد بسیار بالایی را دریافت نمایید.


انواع تبلیغات موبایل براساس هزینه های تبلیغات :



مدل پرداخت به ازای کلیک یا تبلیغاتی کلیکی: یک نوع از تبلغات که در هر دو نوع تبلیغات موبایلی و وبسایتی وجود دارد. در یک کمپین پرداخت به ازای کلیک، تبلیغ دهنده به ازای هر کلیک که روی بنر او انجام شود، هزینه پرداخت می کند.

 

مدل پرداخت به ازای نمایش: در این نوع تبلیغات، تبلیغ دهنده به ازای تعداد نمایش بنر تبلیغاتی خود، هزینه پرداخت می کند. 

 

مدل پرداخت به ازای نصب (Cost Per Install):

 این مدل مناسب توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل است. در این مدل تبلیغ دهنده تنها به ازای نصبی که از طریق تبلیغات صورت گرفته است، هزینه پرداخت میکند.


 

مدل پرداخت به ازای انجام عملیات: در این مدل تبلیغ دهنده به ازای عملی که کاربر پس از تبلیغات انجام می دهد هزینه پرداخت میکند. این عمل میتواند ثبت نام یا خرید محصول باشد.

 

مدل پرداخت به ازای مشاهده ویدئو : نوع دیگری از مدل های پرداخت مدل PPV است که این مدل تنها در تبلیغات موبایلی ویدئویی اجرا می شود. تبلیغ دهنده در این مدل به ازای نمایش ویدئو تبلیغات خود هزینه پرداخت می کند. 

 



تاريخ : شنبه 12 بهمن 1398 | 12:17 | نویسنده : سهراب احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.