راهنمای نوین انواع تبلیغات

6 استراتژی تبلیغاتی برای کسب و کارهای کوچک

<-PostAuthor->
راهنمای نوین انواع تبلیغات

6 استراتژی تبلیغاتی برای کسب و کارهای کوچک

6 استراتژی تبلیغاتی برای کسب و کارهای کوچک


صاحبان کسب و کارهای کوچک باید نسبت به کمپین های تبلیغاتی خود، واقع بین باشند. البته به طور معمول، آنها به دنبال راه حل های موثر و کم هزینه هستند که به طور معمول، تنها می توان یکی یا دیگری را به دست آورد؛ بعید است تا شما کانالی برای تبلیغات خود پیدا کنید که به طور همزمان هم موثر باشد و هم ارزان.

به همین دلیل است که شما حتما باید برای تبلیغات خود بودجه ای در نظر بگیرید، نه اینکه تنها با پولی که اضافه آورده اید به این کار بپردازید. با اختصاص دادن مقدار مناسبی پول به کانال های درست، می توانید نتایج دلخواهتان را به دست آورید، و یا حداقل، نتایجی که بر اساس داده ها در طول راه جمع آوری کرده اید را بهبود بخشید. از آنجا که صرف هزینه های شما، به صورت ماهانه یکسان خواهد بود، بهتر است بتوانید تاثیرات کلی را هم اندازه گیری نمایید. با توجه به نیاز شما برای بهینه سازی تلاش های تبلیغاتی، در اینجا بهترین استراتژی های تبلیغاتی برای کسب و کارهای کوچک آورده شده اند.

1) هدف قرار دادن مخاطبان خود

با عرض پوزش، اما محصول و یا خدمات خاصی که شما درباره اش شعار می دهید، در حال حاضر مورد نیاز هیچ بنی بشری که روی کره زمین راه می رود، نیست. علیرغم این واقعیت که هدف قرار دادن، یکی از مزیت های اصلی تبلیغات آنلاین است، بسیاری از کسب و کارهای کوچک، کمپین های تبلیغاتی که به اندازه کافی هدفمند باشند را اداره نمی کنند.

در واقع، شما باید بتوانید یک نمایه دقیق از مشتریان هدفتان را بر اساس داده های جمع آورشده به وجود آورید. با در دست داشتن این اطلاعات و آنچه که درباره مشتریان فعلی خود می دانید، شما می توانید با کمپین های خود برای جذب مشتریان بیشتر، جمعیت هایی با اطلاعات دموگرافیک و روانشناختی مشابهی را  مورد هدف قرار دهید.

چه شما تبلیغات خود را آنلاین و چه آفلاین انجام می دهید، مطمئن شوید که نسخه و تصاویر شما، نشان دهنده نوعی از مشتریانی باشد که می خواهید با آن ها کار کنید. این کلید هدفگیری خوب است.

2) تبلیغات خود را اندازه گیری و پیگیری نمایید

بسیاری از کسب و کارهای کوچک درباره اینکه آیا تبلیغاتشان کارساز است یا نه، اصلاً هیچ ایده ای ندارند. این کارساز نخواهد بود.

سیستم های عامل تبلیغات اینترنتی مانند AdWords، گوگل و فیس بوک، آمار گسترده ای مربوط به تبلیغات شما را فراهم می کنند، و به شما کمک می نمایند تا تعیین کنید که چه چیزی هایی کارساز هستند و کدام ها کارساز نیستند. این بدان معنی نیست که چون به وجود آوردن تبلیغاتی که نشان دهنده مشتریان هدف شما باشد، زمان گیر است، شما دیگر به تست و آزمایش نیازی ندارید، بلکه بدین معناست که شما می توانید در مورد آنچه که باید در گام بعدی امتحان کنید، سریع تر تصمیم گیری نمایید.

اگر شما به صورت آفلاین تبلیغ می کنید، و آدرس ایمیل یا شماره تلفن های خاصی را ایجاد می نمایید، باید از اینکه مشتریان آینده چگونه شما را پیدا می کنند و چه چیزی کارساز است، درک واضح تری داشته باشید؛ چنین تلاشی، ارزشش را دارد.

3) زمان تبلیغ را بدانید

در نگاه اول، تبلیغات در طول سال و تخصیص بودجه مساوی ماه به ماه، ممکن است یک رویکرد عاقلانه و عام به نظر بیاید.

اما اگر شما به زمانی که کسب و کارتان را راه اندازی می کردید، نگاه کنید، کاری های بسیاری انجام داده اید که نمی توان نادیده گرفت. هیچ راهی برای شما وجود ندارد تا یک بازاریابی مشابه و ابتکار تبلیغاتی در سراسر سال را حفظ نمایید. اگر محصولات فصلی را به فروش می رسانید، باید در فصلی که بیشترین عملکرد را دارید، تبلیغ نمایید. شما حتی می توانید کمی زودتر، این کار را شروع کنید و برخی از تبلیغات را تا کمی بعد از فصل مورد نظر ادامه دهید.

بسته به نوع کسب و کاری که دارید، معمولاً جمعه سیاه و کریسمس، فصل هایی با عملکرد بالا به حساب می آیند. شاید به نفعتان باشد تا مقداری پول اضافی برای تبلیغات این روزها و / یا تعطیلات دیگر کنار بگذارید. در نهایت، بهتر است مواظب رقبای خود باشید و اینکه چه زمانی تبلیغات بزرگ خود را راه می اندازند. اگر شما یک بودجه تبلیغاتی را کنار گذاشته اید، شاید بتوانید هم پای آن ها پیش روید و یا حتی از آنها پیش بیفتید.

4) انتخاب مناسب برند

آیا مشتریان شما می توانند بلافاصله تبلیغات شما را بر اساس نسخه، رنگ انتخاب شده، تصاویر، لوگو و یا حروف شناسایی کنند؟ در صورتی که این سؤال احمقانه به نظر می رسد، تنها به آنچه برندهای و شرکت های بزرگ انجام می دهند، نگاهی بیاندازید. اغلب اوقات، شما می توانید تبلیغات آن ها را فقط توسط رنگی که استفاده می کنند، تشخیص دهید.

با گذشت زمان، مشتریان شما طرح های تبلیغاتیتان را شناسایی می کنند و به آن ها پاسخ می دهند. ممکن است هر زمانی که تبلیغ جدیدی به وجود می آورید، برای تغییر برند خود وسوسه شوید، اما این کار در دراز مدت می تواند گیج کننده و بی اثر باشد. هدف شما باید این باشد تا در مکان های مورد انتظار، با تبلیغات آشنا که به طور مداوم با مشتریان هدف شما همخوانی دارند، نشان داده شوید.

نتیجه: برندتان را به خوبی ارائه دهید و به تصویر آن وفادار بمانید و از طریق تقویت مشتری، وفاداری را بسازید.

5) استفاده درست از منابع مناسب

شما از اهمیت رتبه بندی در جستجوگرها، به خوبی اطلاع دارید، اما ممکن است زمان و منابع لازم برای خلق مداوم رتبه های جدید را نداشته باشید. مطالب آموزنده برای وب سایت خود ایجاد کنید. در یک نمونه شبیه به آن، بهترین شانس شما استفاده از خدماتی مانند AdWords، گوگل و بینگ است تا در نتایج Search بالاتر نشان داده شوید بدون اینکه به بهینه سازی پست ها برای انتخاب کلمات کلیدی نیازی داشته باشید. اگر شما بودجه لازم برای تبلیغ را داشته باشید، اما زمان کافی برای ایجاد محتوا در دست نداشته باشید، این، یک استفاده درست از منابع می باشد.

اگر شما فقط بودجه کمی را برای انجام تبلیغات دارید، گرفتن یک آگهی گران قیمت در مجله منطقی نیست. از آنجایی که می توانید مصرف هزینه ها را به صورت روزانه کنترل کنید، کمپین های تبلیغاتی فیس بوک می تواند بسیارکاربردی تر باشد.

یک ارزیابی صادقانه از منابعی که در دست دارید، انجام دهید، و از آن ها برای نفوذ پذیری به شیوه ای استفاده کنید که به شما در رشد کسب و کارتان، کمک نماید.

6) در مکان های مناسب، ظاهر شوید

داشتن مفروضات بیش از حد در مورد مشتریان هدف، می تواند خطرناک باشد. برای مثال، اگر یک برنامه رادیویی خاصی وجود دارد که آن را دوست دارید، و فرض کنید که مشتریان شما هم آن را دوست دارند، ممکن است در مورد حکمت  صرف پول در آگهی رادیویی، گمراه شوید که در نهایت می تواند گران قیمت و بی اثر باشد.

اگر دلار تبلیغاتی شما به مکان های اشتباهی می رود، شما پولتان را هدر می دهید. در عوض، باید مشتریان خود را بشناسید؛ پس آنها را بررسی نمایید. اینکه آنها دوست دارند در کدام بخش های آنلاین فعالیت نمایند، چه کتاب ها و مجلاتی را می خوانند، به چه پادکست ها و رادیوهایی گوش می دهند و غیره را درک کنید.

هنگامی که تبلیغات شما با درک درستی از مشتریانتان همسان شود، شما مشتریان ارزشمند تری را برای کسب و کار خود جذب خواهید کرد.

فرصت های بسیاری وجود دارند که از طریق تبلیغات، کسب درآمد می کنند. کلید آن، درک این مساله است که مشتریان هدف شما چه کسانی هستند، چه جاهایی دوست دارند بروند و به این ترتیب افراد مشابه بیشتری را در کجا می توانید بیابید و منابع خود را به چنین کانال های خاصی اختصاص دهید.



تاريخ : چهارشنبه 25 تير 1399 | 16:27 | نویسنده : سهراب احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.