راهنمای نوین انواع تبلیغات

تبلیغ در فروشگاه‌ها

<-PostAuthor->
راهنمای نوین انواع تبلیغات

تبلیغ در فروشگاه‌ها

راهکارهای افزایش فروش در فروشگاه‌ها


فروشگاه‌ها نیز همانند هر خرده فروشی دیگری باید دائماً به فکر تبلیغات باشند تا همه چیز را تازه و به‌روز نگه دارند، وفاداری مشتری را تقویت کرده و فروش بیشتری داشته باشند. کشاندن مشتری به داخل فروشگاه واقعی یا مجازی یکی از عوامل مهم در افزایش فروش است، به همین دلیل باید انواع روش‌های تبلیغ و حراج را امتحان کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنند. تبلیغ در روزنامه، تلویزیون، رادیو، بنرهای خیابان و... از راه‌های متداول در این عرصه است، اما در اینجا به راهکاهایی اشاره کرده‌ایم که اکثر فروشگاه‌ها در آن موفق بوده‌اند.

تایید افراد سرشناس

یکی از فروشگاه‌های وین-دیکسی (Winn-Dixie Stores) توانست در سال 2010 به موفقیت چشمگیری برسد زیرا این فروشگاه زنجیره‌ای یک کمپین تاییدی با حضور مارک مارتین، راننده مسابقات ناسکار، به راه انداخت و در واقع اسپانسر خودروی مسابقه او شد و در طول مسابقه، توجهات بیشتری را متوجه فروشگاه کرد. در این فروشگاه انواع و اقسام کالا از اسباب بازی و کلاه گرفته تا لباس و نوشیدنی به فروش می‌رسد و به لطف تبلیغات تاییدی توانست به سطح بالایی از موفقیت برسد چراکه فروشگاه وین-دیکسی از علایق جمعیت شناسی به نحو احسن استفاده کرد و این فرد مشهور را برای کمپین تاییدی خود انتخاب نمود.

حراج استراتژیک

حراج در سوپرمارکت‌ها امری متداول است و برای داشتن یک حراج استثنایی می‌توانید بازه طولانی حراج را با تبلیغات تجاری و چاپی ادغام کنید. یکی از فروشگاه‌های نیویورک توانست در سال 2010، میزان فروش خود را سه برابر کند چراکه زمان حراج را به 90 روز افزایش داد و از بنرهای داخل مغازه و تبلیغات چاپی و تبلیغ در تلویزیون نیز استفاده کرد.

کالاهای مشابه

کنار هم قرار دادن کالاهای مکمل هم و تخفیف گذاشتن برای ست آنها می‌تواند تفاوت قابل توجهی در فروش داشته باشد و از ارزش درک شده مشتری به نفع خود بهره برداری ‌کند. به عنوان مثال فروشگاه‌ها می‌توانند کالاهایی نظیر قابلمه استوک، کنسرو لوبیا، بیسکویت شور، گوشت خرد شده و دستور پخت خوراک چیلی را در یک بسته و با قیمت حراج عرضه کنند.

کوپن جایزه

مشتری طرفدار ایده‌ای است که در ازای خرید، بتواند پاداشی در قالب پس‌انداز دریافت کند. یک فروشگاه مواد غذایی از یک روش تبلیغی موفق در سال 2010 استفاده کرد و در صورت خرید هر یک از 40 قلم کالای فروشگاه، یک کوپن جایزه 10 دلاری به مشتری هدیه می‌داد. مشتریانی هم که مقدار کمتری از این اجناس را می‌خریدند، کوپن جایزه‌ای با مبلغ کمتر دریافت می‌کردند.

رسانه های اجتماعی

با توجه به گستردگی رسانه‌های اجتماعی و تاثیر تبلیغات دهان به دهان، فروشگاه‌ها می‌توانند در این رسانه‌ها حضور پر رنگی داشته باشند و علاوه بر تبلیغات، توجه مشتری را به کالاهای خود جلب کنند.

بررسی کمپین های بازاریابی

آیا می‌دانید بازگشت سرمایه شما از آخرین کمپین بازاریابی‌تان چقدر بوده است؟ موفق عمل کرده‌اید؟ هدف مشخصی داشته‌اید؟ خیلی مهم است که ابتدا، اهداف کمپین خود را تعیین کرده و بعد در هر کمپین بازاریابی آنلاین یا آفلاین که راه می‌اندازید، این اهداف را پیگیری کنید. آیا هدف‌تان از یک کمپین، بازدید بیشتر برای سایت، فروش بیشتر و... است؟ مهم‌ترین نکته این است که بدانید چه کاری را نباید انجام دهید  و اگر یک روش موفق نبود، مجدداً آن را انتخاب نکنید یا آن را کمی تغییر داده و سپس در زمان دیگری به آن بپردازید.

بازاریابی رایگان

بازاریابی رایگان شامل ایده‌هایی است که با اینکه برای چاپ‌شان باید هزینه کنید اما توزیع آنها در رسانه‌های اجتماعی کاملاً رایگان تمام می‌شود. حتی می‌توانید این تبلیغات را در قالب کمپین‌های بازاریابی ایمیلی برای مخاطب خود ارسال کنید. علاوه بر این می‌توانید با سایر شرکت‌های محلی که مشتریان مشترکی با شما دارند، تماس بگیرید تا با ارائه یک بسته منحصر به فرد، کالای خود و آنها را در یک بسته بازاریابی کرده و به فروش برسانید. به عنوان مثال، فروشگاه شما می‌تواند با یک رستوران همکاری کرده و بسته‌ای برای روز مادر ارائه کنند که شامل هدیه‌ای از فروشگاه شما، و شام دو نفره باشد.

تکرار

بسیاری از فروشگاه‌ها، تبلیغات خود را فقط یکبار به ایمیل مشتری ارسال می‌کنند و از نتیجه آن مایوس شده و این نوع تبلیغات را برای همیشه کنار می‌گذارند. مشکل کار، عدم تکرار تبلیغ است. احتمالاً قانون 7 به گوش شما خورده است که می‌گوید مشتری باید 7 بار یک پیشنهاد را دریافت کند تا کالایی را بخرد. برای انجام این راهکار نیازی نیست که حتماً 7 کارت پستال متفاوت ارسال کنید، اما حداقل 2 تا 3 بار تکرار نمایید و آن را با بنر و بازاریابی دیجیتال نیز همراه کنید.

کمک به مشتری

همیشه رفتار دوستانه‌ای با مشتری داشته باشید و از او بپرسید آیا به کمک نیاز دارد. می‌توانید سوال کنید که برای چه کسی خرید می‌کند و شخص مورد نظر چه چیزی را می‌پسندد تا بتوانید پیشنهادات اختصاصی به او بدهید. کمک، پیشنهادات، توصیه‌ها و... باعث می‌شود کسب و کار شما در ذهن مخاطب باقی بماند.

آموزش کارمندان

چقدر وقت صرف آموزش کارمندان برای فروش کرده‌اید؟ آموزش فروش از موضوعات مهم برای کسب موفقیت است. وقتی کارمندان، افرادی مطلع، با کفایت و با قابلیت باشند می‌توانند مشتری را راضی و وفادار نگه دارند.

امتحان انواع بازاریابی

برای اینکه حداکثر بازگشت سرمایه را داشته باشید، باید انواع مختلف ابزارهای بازاریابی را امتحان کرده تا روشی که بهترین بازدهی را دارد انتخاب کنید. از بخش کوچکی از لیست ایمیل‌های مشتریان برای آزمایش تعدادی از این روش‌های بازرایابی استفاده کرده و سپس مناسب‌ترین روش را به ایمیل همه مشتریان ارسال کنید.

رابطه با مشتری

تعامل شخصی با مشتری، فرصتی عالی برای برقراری رابطه است که به وفاداری بلند مدت مشتری می‌انجامد. لزومی ندارد که بازاریابی حتماً به فروش منتهی شود. ایمیل تشکر یا تبریک تولد و... می‌تواند باعث ایجاد پیوندی محکم با مشتری شود.

روابط عمومی

روابط عمومی و بازاریابی، یکسان نیستند اما هدف مشابهی را دنبال می‌کنند و مشتری را از فروشگاه، محصولات و خدمات مطلع می‌سازند. وقتی محصول جدید یا حراج یا هر رویداد مهم دیگری در فروشگاه‌تان رخ می‌دهد می‌توانید آن را در قالب تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، وبسایت، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و... به اطلاع عموم مردم برسانید.



تاريخ : چهارشنبه 25 تير 1399 | 16:47 | نویسنده : سهراب احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.