راهنمای نوین انواع تبلیغات

15 توصیه برای اینکه کمپین های تبلیغاتی باکیفیتی بسازید (بخش اول)

<-PostAuthor->
راهنمای نوین انواع تبلیغات

15 توصیه برای اینکه کمپین های تبلیغاتی باکیفیتی بسازید (بخش اول)


15 توصیه برای اینکه کمپین های تبلیغاتی باکیفیتی بسازید (بخش اول)

 

این روزها بازاریابی تبدیل به یکی از بخش های جدایی ناپذیر در روند کار تجارت ها و شرکت های مختلف شده است. انجام هرچه بهتر بازاریابی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که تمام تجارت ها باید درنظر داشته باشند. بنابراین در این پست قصد داریم تا 15 توصیه را برای اینکه کمپین های تبلیغاتی باکیفیت تری داشته باشید (با توجه به توصیه هایی از 15 کارآفرین موفق که تصویرشان را در بالا مشاهده می کنید) برای شما ارایه کنیم. شما با عمل کردن به این توصیه ها می توانید کیفیت بازاریابی خودتان را به شکل قابل توجهی بالاتر ببرید.

1) از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

استفاده کردن از شبکه های اجتماعی یکی از بهترین شیوه هایی است که شما می توانید این شیوه را بکار بگیرید تا با استفاده از این شیوه کیفیت کمپین های بازاریابی خودتان را افزایش دهید. در صورتی که شما هویت برند خودتان را به خوبی تعریف کنید و این هویت برند را از طریق یک صفحه شبکه های اجتماعی به مخاطبین این شبکه اجتماعی معرفی کنید می توانید انتظار داشته باشید که نتیجه های باکیفیتی هم بگیرید. بنابراین استفاده کردن از شبکه های اجتماعی مختلف (که می تواند شامل اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و غیره باشد) برای معرفی تجارتتان نکته ای است که باید حتما آن را درنظر داشته باشید. در حقیقت می توان گفت که بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی شیوه بسیار مفیدی برای بازاریابی می باشد و شما می توانید به این روش بهترین نتیجه ها را بگیرید. مخصوصا هنگامی که تجارت های کوچکی دارید این شیوه بازاریابی به شما کمک بسیار زیادی می کند و شما با استفاده از این روش می توانید شرکت کوچک خودتان را به خوبی به دنیا بشناسید و به آنها بگویید که برندتان چه هویتی دارد.

2) به هنگام بازاریابی، بر موضوع "بازاریابی محتوایی" تمرکز کنید.

موضوع "محتوا" در بازاریابی موضوعی بسیار مهم و ضروری می باشد. در صورتی که شما می خواهید که کار بازاریابی برایتان به خوبی انجام شود؛ بهترین کار این است که محتوای بسیار مناسبی را برای بازاریابیتان ایجاد کنید. این موضوع مخصوصا زمانی که از روش بازاریابی آنلاین استفاده می کنید اهمیت بیشتری پیدا می کند. به این دلیل که امروزه کاربران نسبت به گذشته زمان زیادی را به رفتن به وب سایت های آنلاین می پردازند بنابراین شما به عنوان یک فرد بازاریاب باید به آنها کمک کنید تا اطلاعات بیشتری به اطلاعاتی که دارند اضافه شود.

شما باید محتوایی را ایجاد کنید که به آنها کمک می کند تا چیزهای بهتری را یاد بگیرند و برای آنها جنبه آموزشی داشته باشد. در غیر این صورت، کارتان با مشکل بر می خورد به این دلیل که امروزه شما باید در کنار بازاریابی کردن برای مخاطبین، کاری کنید که آنها اطلاعات جدیدتری را هم بدست بیاورند. بنابراین به هنگام بازاریابی کردن برای آنها حتما به تولید محتوا توجه زیادی بکنید و محتوایی را تولید کنید که دارای کیفیت مناسبی باشد.

3) برای مشتریان جدید خود بیشتر بازاریابی کنید.

از راه های موفقیت در بازاریابی این است که شما برای مشتریان جدید خودتان بیشتر از مشتریان دیگر بازاریابی کنید. این کار باعث می شود که مشتریان جدید بیشتری جلب تجارت شما شوند و شما می توانید به این شیوه اعتماد آنها را بیشتر از گذشته جلب کنید. شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید. به عنوان مثال می توانید برای آنها سمینارهای اینترنتی (وبینارها) مختلفی ایجاد کنید و یا اینکه می توانید با استفاده از روش های دیگر بازاریابی مخصوصی برایشان انجام دهید.

4) البته مشتریان وفادار خودتان را هم از دست ندهید!!!

مشتریان وفادار یک شرکت یکی از باارزش ترین دارایی های این شرک می باشند. بنابراین بهتر است که تمام تلاشتان را بکنید تا این مشتریان وفادار را حفظ کنید. شما می توانید برای حفظ کردن این مشتریان وفادار، برنامه های مختلفی ایجاد کنید که منجر به این شود که این مشتریان وفادار حفظ شوند. تحقیقاتی که در زمینه بازار انجام گرفته است نشان داده است که هزینه نگه داشتن یک مشتری وفادار نسبت به هزینه جلب کردن یک مشتری جدید برای شرکت بسیار کمتر می باشد. بنابراین اینکه شرکتی بخواهد به قیمت اینکه مشتریان جدیدی را برای خودش ایجاد کند مشتریان قدیمی و وفادارش را از دست بدهد؛ احمقانه به نظر می رسد!

شما باید به عنوان یک شرکت برنامه هایی بگذارید که بتوانید مشتریان وفادار خودتان را حفظ کنید. شما برای جمع کردن مشتریان وفادار زحمت زیادی کشیده اید تا آنها را جلب شرکتتان کنید و اکنون به هیچ قیمتی نباید این مشتریان وفادار را از دست بدهید! بنابراین باید همواره برنامه ها و کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی مرتبط با مشتریان وفادار داشته باشید تا بتوانید کاری کنید که وفاداری آنها نسبت به برند شما حفظ گردد.

5) علاوه بر "بهینه سازی موتورهای جستجوگر" شما باید شرکتتان را برای "جستجوهای محلی" یا local search ها، بهینه سازی کنید.

از دیگر نکته هایی که حتما باید درنظر داشته باشید این است که بسیاری از مشتریان هستند که به دنبال شرکت هایی می گردند که در کنار محلشان قرار دارد. ممکن است آنها ندانند که شما وجود دارید! بنابراین با اینکه داشتن یک شرکت بسیار خوب است ولی در صورتی که بازار هدف شما (بازاری که مرتبط با فعالیت هایی است که شما می کنید) نداند که شما وجود دارید؛ می توان گفت که این کار تقریبا هیچ فایده و سودآوری برای شما ندارد!

بنابراین شما علاوه بر اینکه باید کاری کنید که وب سایتتان در موتورهای جستجوگر کلی در رده بندی های بالاتری نشان داده شود؛ باید کاری کنید که افرادی که به صورت محلی شما را جستجو می کنند هم بتوانند شما را به راحتی پیدا کنند. این موضوع باعث می شود که تعداد بیشتری از افرادی که به دنبال تجارت هایی در محلشان می گردند شما را پیدا می کنند بنابراین احتمال اینکه تعداد مخاطبینتان بیشتر شود خیلی زیادتر می شود.

6) پیام های خودتان را واضح و شفاف بیان کنید.

از دیگر شیوه هایی که می تواند به شما کمک کند تا کیفیت بازاریابی خودتان را افزایش دهید این است که شما باید برای خودتان یک هدف مشخصی تعیین کنید و سعی کنید تا پیامی را که می خواهید به آنها انتقال دهید به روشنی برای خودتان مشخص کنید. همچنین باید کاری کنید که در تمام شیوه های تبلیغاتیتان از همین یک پیام استفاده کنید.

به عنوان مثال فرض کنید که شما یک شعاری را برای تجارتتان انتخاب کرده اید و سعی می کنید تا در تجارتتان همیشه این شعار را بدهید. در این صورت، اگر از پلتفرم اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کردید، باید همین شعار را بدهید. اگر از پلتفرم فیسبوک استفاده کردید هم، باید همین شعار را داشته باشید. همچنین در صورتی که از هر پلتفرم دیگری استفاده کردید هم باید همین شعار را بدهید. به عنوان مثال این شعار باید در ابتدای صفحه اصلیتان وجود داشته باشد و غیره. بنابراین شما باید سعی کنید که شعاری را که قرار است به عنوان شعار اصلیتان باشد یکسان نگه دارید. این کار باعث می شود که "اعتماد" مخاطبین به شما بیشتر می شود بنابراین آنها می توانند شما و تجارت شما را به عنوان یک تجارت ثابت درنظر بگیرند.

7) از شیوه های مختلفی برای بازاریابی استفاده کنید.

استفاده کردن از یک شیوه برای بازاریابی معمولا شانس موفقیت شما را کم می کند. به عنوان مثال فرض کنید که شما برای بازاریابی کردن تنها از شبکه اینستاگرام استفاده کنید. در این صورت نمی توانید انتظار داشته باشید که احتمال موفقیتتان خیلی زیاد باشد. به این دلیل که ممکن است شما به دلایل مختلف که ممکن است برخی از آنها در اختیار شما باشد و برخی دیگر در اختیار شما نباشد، نتوانید در بازاریابی با استفاده از اینستاگرام موفق شوید. در صورتی که تنها از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنید این موضوع به این معنی است که شما به طور کلی در بازاریابی شکست می خورید! اما در صورتی که علاوه بر اینستاگرام، از شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک و توییتر و روش های دیگر مانند بازاریابی با استفاده از ایمیل و یا بازاریابی با استفاده از وب سایت استفاده کنید، در صورتی که در یکی از این روش ها شکست خوردید؛ در روش های دیگر موفق می شوید (یا حداقل احتمال موفقیتتان بالاتر می رود) بنابراین می توانید مشتریان زیادی را به خودتان جلب نمایید. بنابراین فراموش نکنید که از روش های مختلفی برای بازاریابی استفاده کنید.



تاريخ : دوشنبه 3 شهريور 1399 | 12:20 | نویسنده : سهراب احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.