راهنمای نوین انواع تبلیغات

5 آگهی خلاقانه که ذهن هر بیننده ای را در خود غرق میکند!

<-PostAuthor->
راهنمای نوین انواع تبلیغات

5 آگهی خلاقانه که ذهن هر بیننده ای را در خود غرق میکند!


به اتفاق به تماشای 5 آگهی تبلیغاتی خلاقانه می پردازیم که ذهن هر بیننده ای را برای لحظاتی غرق خود کرده و تحسین ما را برخواهد انگیخت.

این روزها تعریف تبلیغات محیطی موفق، به چیزی پیچیده تر از یک تکه کاغذ (یا بنر) با تصاویر و متون چاپ شده روی آن تبدیل شده است. مردم سالهاست که اسامی شرکت های مختلف، تصاویر خسته کننده و توضیحات طویل و حوصله سر بر روی تراکت ها، بنر ها و بیلبورد های تبلیغاتی را دیده اند و شاید درصدی زیادی از آنها را نیز کاملا نادیده گرفته باشند. 

پس سوال این است که حلقه گمشده در اینگونه کمپین های تبلیغاتی کجاست؟ چرا با وجود هزینه های بالایی که برای اجاره محل تبلیغات و چاپ اقلام تبلیغاتیِ بسیاری از کسب و کار ها صرف می شود، عملا بازخورد مناسبی از اینگونه تبلیغات دریافت نمی شود؟

پاسخ این است که اجاره محل مناسب برای درج تبلیغات امری ضروری و هزینه های چاپ و کاغذ اجتناب ناپذیر است اما هیچ یک از این دو تضمین کننده موفقیت تبلیغات شما نخواهد بود، بلکه تیر خلاص را گلوله آخر تفنگ شما در ذهن مشتری خالی می کند و آن گلوله آخر چیزی نیست جز “خلاقیت”!

 خلاقیت عنصر جدایی ناپذیر هر آگهی تبلیغاتی موفق و تاثیر گذار است. مردم به سادگی و به شکلی کاملا بی رحمانه می توانند تبلیغ شما و خودتان را نادیده بگیرند، مگر اینکه تخیل آنها را برانگیخته کرده، آنها را به فکر کردن وادار کنید و شاید حتی گاهی اوقات بخندانید!


این طرح خلاقانه برای یک کمپین تبلیغاتی به نام “به دور از هرج و مرج” به سبک تصویرسازی سه بعدی و با استفاده عالی از فضاهای خالی (به هدفون روی سر شخص وسط توجه کنید) طراحی شده است و با کنایه به دعواهای سیاسی بین آمریکا و کره شمالی و آرامش فردی که وسط “ترامپ” و “کیم جونگ اونم” قرار گرفته است؛ هدفون های حذف صدای شرکت JBL را تبلیغ می کند.



این تبلیغ اپل که برای محصول جدید این شرکت یعنی “iPod Shuffle” طراحی شده بود، به شکلی هوشمندانه قصد داشت به مخاطب بگوید، با استفاده از این پخش کننده های موسیقی مسیری به این طول را طی خواهید کرد، شاید منظور میزان شارژ و دوام دستگاه بوده (که کمی بعید است) و شاید هم میزان سرگرم کنندگی و لذت استفاده از این محصول بدون توجه به طول مسیر مدنظر بوده است.



هیچ بچه ای رویای تبدیل شدن به یک بزرگسال با اضافه وزن را ندارد.



این تبلیغات خلاقانه با عنوان «درد کار» که برای تبلیغ مسکن‌های Aspirina Bayer طراحی شده است، دستگاه منگنه‌ای را نشان می‌دهد که تصویر مردی بر روی آن کشیده شده است که از شدت درد، سر خود را با دو دست نگه داشته است. این تصویر به شکل هوشمندانه‌ای احساسی را که با سردرد ایجاد می‌شود (و مانند این است که سر خود را بر روی میز بکوبید) نشان می‌دهد.


این آگهی مربوط به روزنامه  آلزایمر در بلژیک نیز مفهومی مبتنی بر از دست دادن حافظه دارد. در اینجا در یک صفحه‌ی مجله، حل شدن یا جارو شدنِ جوهر و حروف چاپی نشان داده می‌شود، درست مانند حافظه‌ی افراد مبتلا به آلزایمر که به تدریج پاک می‌شود. همراه با این تصویر، این پیام به مخاطب منتقل می‌شود که 

«امروز، ۸۵ هزار بلژیکی آنچه را که در روزنامه‌ها می‌خوانند، به یاد نمی‌آورند. بیایید از آنها حمایت کنیم.»




تاريخ : چهارشنبه 25 دی 1398 | 14:05 | نویسنده : سهراب احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.