راهنمای نوین انواع تبلیغات

راهنمای نوین انواع تبلیغات

<-PostAuthor->
راهنمای نوین انواع تبلیغات

تبلیغات همسان چیست و مزایای آن به تبلیغات سنی چه چیزی است؟

تبلیغات همسان

تبلیغات همسان (Native Ads) نوعی از تبلیغات آنلاین است که با وضعیت ظاهری و ساختاری سایت نمایش‌دهندگان یکپارچه شده و تبلیغات بدون ایجاد مزاحمت و درگیری ذهنی برای کاربران، نمایش داده خواهد شد.

هدف اصلی کمپین همسان، نمایش تبلیغات بر اساس رفتار و علایق کاربران است که با این روش از طرفی سعی در برآورده کردن انتظار آگهی‌دهندگان دارد و از طرفی اعتماد و تعامل را برای مخاطبان به همراه خواهد داشت.

انواع تبلیغات همسان:

  •  محتوای حمایت‌شده:

شما پیش از این نیز با چنین مواردی مواجه شده‌اید. مقاله‌ها و ویدئو‌هایی که در وب‌سایت بهترین ناشر‌ان گذاشته می‌شوند و ظاهری کاملا آگاهی‌بخش دارند، در حقیقت با نیت‌ تبلیغ و ترویج و برندینگ تولید شده‌اند. در بیشتر موارد، محتوای هدایت شده یا محتوای اسپانسردار برای برند‌های بزرگ مناسب هستند، اما کسب‌وکارهای کوچک نیز برای تأثیر عمیق‌تر و ایجاد تصویری مثبت از این روش استفاده می‌کنند

  •  محتوای پیشنهادشده

حتما تا به حال به چنین جایگاه‌هایی در وب‌سایت‌های گوناگون برخورد کرده‌اید. در این جایگا‌ه‌ها تعدادی لینک توسط یک پلتفرم تبلیغاتی همسان به شما پیشنهاد می‌شوند. این لینک‌ها در حقیقت تبلیغات همسان هستند که به ازای پرداخت هر کلیک ppc در این جایگاه نمایش داده می‌شوند.

اگر دوست دارید که وب‌سایت‌های پربازدید محتوای شما را به دیگران پیشنهاد بدهند می‌توانید از این موتور‌های پیشنهاد‌دهنده‌ی محتوا کمک بگیرید. با استفاده از این پلتفرم‌ها فرصت ارتباط برقرار کردن با طیف وسیعی از مخاطبان از سراسر وب را خواهید داشت.

چرا باید از تبلیغات همسان استفاده کرد؟

  • تبلیغات همسان ۲۵ درصد بیشتر از سایر تبلیغات استاندارد دیده ‌می‌شود
  • ۴۱ درصد از برندها استفاده از تبلیغات همسان را در استراتژی بازاریابی خود قرار داده‌اند 
  • تبلیغات همسان ۱۸ درصد خرید بیشتر را نسبت به دیگر تبلیغات رقم‌زده است

چرا تبلیغات همسان؟

تبلیغات همسان توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. درواقع براساس مطالعه‌‌ای، مشتری‌ها تبلیغات همسان را ۲۵ درصد بیشتر از تبلیغات سنتی می‌بینند. این باعث می‌شود که روی تبلیغات همسان کلیک بیشتری صورت بگیرد و این نوع از تبلیغات نه‌ تنها کلیک بیشتری جذب می‌کنند، بلکه منجر به خرید نیز می‌شوند.

سخن آخر

تبلیغات همسان به ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف تبدیل شده است. این شیوه‌ی تبلیغ در سال‌های آینده در بازاریابی دیجیتال رشد بیشتری خواهد داشت، چرا که کاربران، تبلیغات مزاحم را می‌بندند یا آنها را نادیده می‌گیرند.

گرچه انجام درست تبلیغات همسان کار دشواری است، اما پلتفرم‌ها و تکنولوژی‌های جدید، کار بازاریاب‌ها را برای استفاده از شیوه‌هایی که مخاطبان مناسب را در محیط‌های مرتبط هدف قرار می‌دهند، آسان‌تر کرده است.




تاريخ : شنبه 21 دی 1398 | 18:02 | نویسنده : سهراب احمدی |

روشها و فنون خلق عنوان‌های تبلیغاتی

      نوشتن متن تبلیغاتی تاثیرگذار هم یک هنر است و هم یک علم!

این کار یک هنر است چون به خلاقیت، حس زیبایی شناختی (یک تخصص ویژه)، تسلط و دانش خاص نیاز دارد. تبلیغ هنرمندانه علاوه بر اینکه از بازاریابی محتوای ترغیب‌کننده استفاده می‌کند، بلکه باعث اضافه شدن عناصر هیجان‌انگیز به تبلیغ نیز می‌شود.

 تکنیک های تبلیغات ابزار ارتباطی‌ای برای جلب توجه، درگیری ذهنی مشتری و تحریک احساسات و نهایتا تغییر عقیده‌ی مخاطب است. اگر تکنیک های تبلیغات را به‌درستی بشناسیم، تبلیغات قوی‌تر و پرمخاطب‌تری ساخته می‌شود. روش‌های مختلفی برای جلب توجه مخاطب وجود دارد. بحث جاذبه‌ها و تکنیک‌ها در تبلیغات دو مفهوم است. جاذبه‌ همان چگونگی جذب مخاطب و روش‌های اثرگذاری بر روح و روان و دست‌کاری در افکار و ترجیحات اوست و تکنیک های تبلیغات روش‌های انجام کار تبلیغات است.

در اینجا به شما روش کار خود را نشان می دهم، شاید برای شما مفید واقع شود.

نخست، سه سوال را مطرح می کنم:

۱-مخاطب من کیست؟

۲-ویژگی های برجسته کالا کدامند؟

۳-چرا باید مایل به خرید این کالا باشد؟(مهمترین ویژگی این کالا برای مخاطب کدام است؟).

پس از آنکه پاسخ سوال سوم را دریافتیم، آنگاه به چگونگی عنوان و نکاتی که در آن متمرکز خواهند شد، دست خواهیم یافت. حالا دیگر موقع آن رسیده است که به سادگی و وضوح این ویژگی های خاص را  سازد. عنوان خود بیان کنم، به گونه ای که علاقه  مخاطب را برانگیخته، او را متمایل به دانستن نکات بیشتری سازد.

زمانی که مشغول نوشتن متن آگهی جدید برای کالایی که از مدتها قبل به بازار آمده است  به پرونده آگهی ها ی قدیمی مراجعه کنید تا نکاتی را که برای فروش محصول در نظر گرفته شده اند، را دریابیم.

گاهی اوقات، زمانی که قادر به خلق یک عنوان جالب و جذاب نیستید، فهرستی از لغاتی را که مربوط به کالا هستند، را بنویسید؛ سپس آنها را در یکدیگر ادغام کرده، به عنوان تازه ای دست می یابیم.

در زیر به چند نکته مهم اشاره میکنم که در انتخاب متن و عنوان تبلیغاتی بتواند کمکتان کند؛

۱. خلق شخصیت‌های جالب

         

     سعی کنید شخصیت‌های جالبی را خلق و از آنها در تبلیغات خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که این شخصیت می‌تواند انسانی با شغل مشخص مثل پزشک، معلم، دانشمند، راننده و… یا شخصیتی خیالی و کارتونی مثلا یک حیوان باشد. نکته‌ی کلیدی در جذاب شدن این شخصیت‌ها، طراحی ویژگی‌های بامزه و عقاید عجیب‌وغریب است. یادتان باشد شخصیت برند که مجموعه‌ی ویژگی‌های برند شما را به ذهن مخاطب متبادر می‌سازد باید نماینده‌ای از خواسته‌های شما در مورد محصول یا خدمات باشد، اما شخصیت‌ها باید موجوداتی مستقل تعریف بشوند که تنها نماینده‌ای برای معرفی برند باشند و باید مرز باریکی را میان شخصیت برند و شخصیت ابداعی حفظ کنید. نمونه‌ ی این شخصیت‌ها در کمپین‌های تبلیغاتی زیاد دیده شده است. گاو معروف در تبلیغات نوعی پنیر خارجی، میمون‌های شاد و سرزنده که خوراکی‌های ترد و شور تبلیغ می‌کنند و البته خرسی که پشتش گرم است!

2. نمادها، استعاره و تشبیه

 استفاده از نماد ها یکی از خلاقانه ترین تکنیک های تبلیغات است. در تشبیه دو چیز را به هم مانند و با استفاده از ابزارهای همانندسازی میان آنها ارتباط برقرار می کنیم. مثلا به سفیدی مانند برف، به نرمی مانند پر و....

در استعاره دو چیز را بی واسطه به هم مرتبط می کنیم، مثلا در باب آرامش برای بیمه و ... برای استفاده از تکنیک های تبلیغات نمادین دست بسیار باز است و می توانید محصول خود را به چیزی تشبیه  ویژگی های برجسته و وجه تمایز آن را به مخاطب گوشزد کنید. 

3.حل مشکل

بسیاری از محصولات برای حل یک مشکل خاص و رفع مسئله طراحی و تولید می‌شوند. یکی دیگر از تکنیک های تبلیغات نشان دادن مشکل و مسئله، ارائه‌ی راه‌حل و نهایتا معرفی محصول است. هرچه مشکل را بزرگ‌تر نشان بدهید با تکنیک های تبلیغات خلاقانه‌تری می‌توانید محصول خود را معرفی کنید. مثلا وجود حشرات در منزل مشکلی است که بیشتر افراد با آن رو‌به‌رو هستند. اگر محصول شما حشره‌کش و از بین‌برنده‌ی آفت است می‌توانید با تلفیق روش‌ها و تکنیک های تبلیغاتی‌ای که ذکر شد، رفع مشکل را با استفاده از محصول خود به مخاطب نشان بدهید. برای مثال در تبلیغی برای حشره‌کش‌ها و از بین‌برنده‌ی آفات از تصویر قورباغه‌ای استفاده شده بود که پلاکاردی باعنوان «کار در برابر غذا» با خود حمل می‌کرد. این تصویر خلاقانه توجه مخاطب را جلب می‌کند و او را به فکر فرو می‌بَرد .

4.تحلیل و استدلال

به مخاطب خود دلایل کافی برای خرید محصول بدهید و او را متقاعد کنید که استفاده از فلان محصول چه فواید و مزایایی دارد. این مزایا را برشمارید و در این راه از ویژگی‌های شاخص و منحصربه‌فرد محصول خود کمک بگیرید. می‌توانید طنز را هم چاشنی تبلیغات خود کنید؛ مثلا استفاده از محصول ما باعث می‌شود سوسک‌ها عصبانی بشوند. حالا چرا؟ مثلا به این علت که وجود ماده‌ی فلان باعث می‌شود در یک چشم برهم زدن سوسک‌ها از پای دربیایند یا هر دلیل موجه دیگری که واقعا در محصول شما وجود دارد.



تاريخ : چهارشنبه 18 دی 1398 | 10:56 | نویسنده : سهراب احمدی |

صفر تا صد تبلیغات گوگل

تبلیغات در گوگل یا Google AdWords چیست ؟ 

سرویسی است که شما با پرداخت مبالغی می‌توانید وب‌سایت خود را به صدر نتایج جستجو برسانید. تبلیغات در گوگل به صورت پرداخت بعد از کلیک ppc است. یعنی زمانی از شما هزینه دریافت می‌شود که روی تبلیغات شما کلیک بشود تبلیغات در گوگل یکی از روش‌های مهم تبلیغات آنلاین است. کسب و کارهای مختلف می‌توانند با کمک تبلیغات در گوگل، فروش خود را افزایش دهند در واقع بازاریابی دیجیتال میدان جنگ جدیدی است که در آن جنگ برندها (علامت های تجاری) برقرار است.

تبلیغات در گوگل مفید است ؟

روزهایی که آگهی های بازرگانی تلوزیونی، بیلبوردها و تبلیغات (بی کلام) روزنامه ها، موثر ترین راه برای شناخت یک محصول بود دیگر گذشته است.

همه‌ ی این تبلیغات در حال حاضر به صورت آنلاین صورت می گیرد، و این موضوع کمی تا قسمتی خوب است. 

تبلیغات آنلاین به ما فرصتی داده است تا پیام های تبلیغاتی را به سمت نقاطی که تبلیغات در آن ها بسیار موثر است هدف گیری کنیم.

تبلیغات گوگل در نتایج جستجوی گوگل، شبکه نمایش، یوتیوب، گوگل پلی و دیگر سرویس‌های آن، تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای از تبلیغات هدفمند را ایجاد کرده است که شما می توانید از پتانسیل کامل آن حداکثر استفاده را ببرید.

از آنطرف گوگل محبوب ترین و قدرتمند ترین موتور جستجو در این سیاره است. در مورد آن فکر کنید، هنگامی که شما مجبور به جستجو کردن در وب هستید، نمی گویید "دارم توی وب جستجو می‌کنم" بلکه می گویید "دارم گوگل می‌کنم."

تقریبا بازار جستجو در انحصار گوگل است. به طوری که از نام آن به عنوان فعل برای عمل مورد نظر جستجو استفاده می کنیم.

اگر شما در گوگل تبلیغات نمی کنید، فرصتی طلایی برای افزایش آگاهی از برندتان و جذب مشتری را از دست می دهید.

هزینه تبلیغات در گوگل چگونه است ؟

هزینه تبلیغات در گوگل توسط تبلیغ‌کنندگان و به صورت مزایده‌ای تعیین می‌شود. اما در برخی کلمات کلیدی که رقابت زیادی وجود دارد، هزینه کلیک بالا است و این بالا بودن هزینه  نشانگر بالا بودن تاثیر برای افراد بوده است.

هزینه تبلیغات چگونه مصرف می شود؟

مصرف کنندگان کلید واژه ای را در گوگل جستجو می کنند و پس از آن تبلیغات مربوطه بر اساس آنچه که آنها به دنبال آن می گشتند، نشان داده می شود.

آگهی های جستجوی گوگل براساس قیمت پیشنهادی شما در مقایسه با رقبا نشان داده می شود. اما این همه ی آن چیزی نیست که در این فرایند وجود دارد.

گوگل در هنگام تعیین ترتیب (رتبه آگهی‌ها) چندین عامل را در نظر می گیرد. مبلغ پیشنهادی برای تبلیغات که توسط تبلیغ کننده مشخص می‌شود، مهم است، اما مرتبط بودن آگهی مورد نظر به همراه کیفیت آن نیز نقش مهمی دارد.

تبلیغات در گوگل: همه چیز به سیستم عامل ها مربوط می شود.

تبلیغات گوگل در یک اندازه نیست که بتواند با تمام فرمول ها متناسب باشد. تجربه ی تبلیغات، بسته به این که مشتریان شما از کدام سیستم عامل استفاده می کنند، متفاوت است.

دستگاه های موبایل و رایانه های رومیزی بسیار متفاوت از یکدیگر هستند و نیاز به استراتژی های متفاوتی دارند.

این مهم است که شما سیستم عامل های تلفن همراه را نادیده نگیرید زیرا آنها برای ارائه بسیار مفید هستند. استفاده از اینترنت تلفن همراه محبوبیت شدیدی به دست آورده و مردم تمایل دارند جستجوهای اینترنتی خود را در حین حرکت انجام دهند.

هنگام بهینه سازی محتوا برای تلفن همراه، پیام شما باید مختصر باشد تا بتواند با اندازه ی کوچکتر دستگاه موبایل تنظیم شود.

همانطور که گفته شد، هزینه ی هر کلیک بر اساس دستگاه می تواند متفاوت باشد. دسکتاپ ها بیشترین هزینه و تبلت ها کمترین هزینه را دارند، در حالی که تلفن همراه هزینه ای میان این دو دارد. به همین دلیل مهم است که استراتژی های پیشنهاد قیمت خود را بر این اساس بهینه سازی کنید.

برای تبلیغات در گوگل ابتدا باید چه‌ کار کنید؟

شرکت‌های بزرگ و دیگر استارت آپ‌ها، ابتدا سراغ اتوماسیون و بازاریابی می‌روند و همه این چیزهای شگفت‌انگیز را فراهم می‌کنند. گردش کار مبتنی بر قانونی که حرکت مشتری بالقوه به سمت فروش را رسیدگی می‌کند، جالب‌ ترین چیزی است که در حال حاضر برای بازاریابان وجود دارد.

اما شما هم اساسا می‌توانید همین کار را از منظر تبلیغات انجام دهید. این جا است که باید به بازاریابی مجدد فکر کنید.در گوگل، بازاریابی مجدد Remarketing فوق‌العاده است. شما فقط به ازای هر کلیک پرداخت می‌کنید، پس وقتی تبلیغات بازاریابی مجدد را به افرادی نشان می‌دهید که تصمیم خودشان را گرفته‌اند و در حال حاضر یک مشتری بالقوه‌اند، به طور معمول دیگر دوباره کلیک نمی‌کنند. در حالی که شما به صورت رایگان همچنان نتیجه می‌گیرید. این روش فوق‌العاده مقرون به صرفه است. از تبلیغات به عنوان یک یادآوری مکرر برای کسانی استفاده می‌کنید که در حال حاضر در حال تعامل با شما هستند و دیگر باید وارد مراحل بعدی با آنها شوید.

این روش خیلی جذاب‌تر و پربازدیدتر از آن زمانی است که وب‌سایتی معروف در صفحات خود اشاره‌ای به سایت شما کند و گه‌گاهی برای شما مخاطب بفرستد.

مهم ترین بخش تبلیغات در گوگل چیست ؟

استراتژی مهم‌ترین بخش تبلیغات در گوگل  می باشید فقط ممکن است ابتدای کار اشتباه کنید و به اصطلاح مدیریت آنرا کامل نتوانید به دست بگیرید  اما در عرض چند ماه، درک بهتری از تاکتیک‌های مربوط به تعدادی از کارهای خاص، کپی آگهی آزمایش و پژوهش کلمات کلیدی و… را پیدا میکنید و میتوانید روی اصل و هدف کار متمرکز شوید و در آنها رشد کنید. گام بعدی این است که استراتژیک عمل کنید وبرای بازگشت هزینه‌های تبلیغات در گوگل بهتر است به جای جستجوی عبارات بی‌کیفیت از ابزارهای گوگل استفاده شود و به این ترتیب بودجه را به آن سمت معطوف کنید.

جستجوهایی که رتبه بندی ارگانیک کمی دارند را پیدا کنید.

میزان نمایش سایت در صفحه نتایج پایین است؟ از کلمات کلیدی که در فهرست خود داشتید استفاده کنید و یا کلمات کلیدی را بنویسید که فکر می‌کنید کسب‌و‌کارتان را بهتر توصیف می‌کنند.

کلمات کلیدی را طوری اضافه کنید که انطباق بالایی داشته باشند. یعنی هیچ چیز دیگری به آنها اضافه نکنید مثلا کلمات کلیدی را در علامت نقل قول ( ” “)  یا براکت([ ]) قرار ندهید.

از یک پیشنهاد کم برای مزایده گوگل شروع کنید، و کم کم آن را افزایش دهید تا زمانی که در موقعیت آگهی ۴ تا ۶ قرار بگیرید و در صفحه نتایج نمایش داده شوید.

به بخش search terms کلمات کلیدی خودتان در AdWords سر بزنید و جستجوهای خاصی که کاربران‌تان انجام می‌دهند را ببینید.

نرخ تبدیل متوسط شما برای تمام ترافیک جذب شده از طریق تبلیغات در گوگل چقدر است؟ کلیک به ازای خرید هدف شما چیست؟ از این دو استفاده کنید تا تصمیم بگیرید چه کلمات کلیدی را باید اول در تبلیغات در گوگل خود بگنجانید.پیدا کردن فرد مناسب برای مدیریت کمپین‌هایتان، راه‌اندازی بازاریابی مجدد و بررسی عمیق کلمات کلیدی و میزان هزینه آنها، وقت‌گیر است، اما موقعیت شما را برای شروع ارتقا می‌دهد.

موفقیت از آن شماست فقط باید روی مهم ترین اصل تجارت که همان " تبلیغات " است تمرکز کنید. 

ابتدا هزینه کمی برای تبلیغ صرف کنید و کار را به کارمندان خودتان بسپارید و یا از یک فریلنسر استفاده کنید. همان‌طور که دارید به پیشرفت خود سرعت می‌بخشید، لازم خواهد شد کارمندی که کار را انجام می‌داد حالا ۵۰ درصد یا بیشتر  وقت خود را صرف تبلیغات در گوگل کند، سپس شاید لازم باشد که این کار، به کار تمام وقت وی تبدیل شود و یا مجبور به کمک گرفتن از یک آژانس تبلیغاتی شوید.



تاريخ : يکشنبه 15 دی 1398 | 11:21 | نویسنده : سهراب احمدی |

هدایای تبلیغاتی


هدایای تبلیغاتی یا promotional Gifts چیست ؟

در فرهنگ فارسی دهخدا هدیه عبارتست از تحفه و ارمغان و آنچه به کسی فرستند به رسم تحبیب و بزرگداشت در زبان انگلیسی هدایای تبلیغاتی معادل  Advertising gift می باشد.

با توسعه روابط تجاری و گسترش بازاریابی برای کسب سهم بازاربیشتر، صاحبان کسب کار برای تبلیغات و معرفی برند خود به سبکهای مختلفی روی آورده اند یکی از ساده ترین این روشها بازاریابی از طریق هدایای تبلیغاتی می باشد.

هدایای تبلیغاتی در انواع مدلها از ارزان ترین تا گران ترین کالا از اقلام کوچک تا اقلام خاص در حجم بزرگ در صحنه تبلیغات به همراه لوگو و نام شرکتها، طراحی و تولید می شود.

در برخی موارد هدیه نماینده نوع کسب کار خاصی می باشد و در برخی موارد یک وسیله کاربری یا یادگاری خاص است.

در ادامه مطلب به 5 هدیه کارآمد و پر طرفدار برندهای معروف اشاره میکنیم: 

خود کارتبلیغاتی :

همانطور که همیشه گفته شده و شنیده‌ایم، «قدرت خودکار از شمشیر بیشتر است» به ویژه خودکار تبلیغاتی سفارشی. تنوع بی‌اندازه خودکار تبلیغاتی و قیمت‌های به صرفه آنها، دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد.
یکی دیگر از دلایل قوی بودن خودکارها به عنوان یک هدیه تبلیغاتی این است که در سرتاسر جهان خواهان دارند. خودکار، برای تقریبا همه کسانی که در این کره خاکی زندگی می‌کنند، کاربرد دارد. حالا چرا این خودکار مورد استفاده آنها، خودکار با برند شما نباشد.


لیوان‌های مسافرتی تبلیغاتی:

استفاده از لیوان به عنوان یک هدیه تبلیغاتی ، یک انتخاب هوشمندانه است؛ فرقی هم نمی‌کند که نوع لیوان چه باشد، فقط کافی است برند و لوگوی شما روی آن چاپ شده باشد. خودکار برای مدت‌های طولانی استفاده می‌شوند و جابه‌جا کردن آنها نیز آسان و بی‌دردسر است.
کاربردی بودن یک لیوان مسافرتی، آنها را تبدیل به یک هدیه تبلیغاتی فوق‌العاده کرده است. با چاپ کردن برند خود بر روی لیوان، می‌توانید مطمئن شوید که نه تنها همیشه جلوی چشم صاحب لیوان قرار دارد، بلکه همراه او به اطراف برده می‌شود و در معرض چشک افراد بی شماری قرار می‌گیرد.

نامه بازکن‌های تبلیغاتی:

این روزها که همه با ایمیل کار می‌کنند، دیگر کسی نامه نمی‌فرستد؟ نامه بازکن‌های سفارشی، کالاهایی هستند که مورد استفاده همه قرار می‌گیرند، چه در دفتر و چه در خانه. نامه بازکن‌ها تنوع زیادی دارند و هزینه زیادی هم ندارند. نامه بازکن‌هایی که لوگو و برندتان بر روی آن چاپ شده، کالاهای تبلیغاتی خوب و سبک وزنی هستند. به همین دلیل در فهرست هدایای برتر تبلیغاتی قرار دارند.
توپ‌های ضد استرس تبلیغاتی:

تسکین دهنده‌های استرس تبلیغاتی و توپ‌های ضد استرس، یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین هدایای تبلیغاتی هستند. توپ‌های ضد استرس، برای رویدادها و نمایشگاه‌های تجاری ویژه، مناسب هستند. مناسب با هر رویداد یا نمایشگاه می‌توان از یک نوع ضد استرس مناسب استفاده کرد.



تاريخ : پنجشنبه 12 دی 1398 | 11:16 | نویسنده : سهراب احمدی |

تبلیغات چیست ؟ یک تبلیغات اثر گذار چه ویژگی هایی دارد ؟

تبلیغات چیست ؟

تبلیغات بخش بسیار مهمی از هر کسب و کار به حساب می‌آید، سعی کنید آن را اصولی انجام داده و برای بهتر شدن آن زمان بگذارید. چون تبلیغات یعنی معرفی خدمات به مشتری و اگر این کار به نحو احسنت انجام نشود نه تنها فروش شما افزایش نخواهد یافت بلکه ضرر‌های سنگینی هم برای شما به ارمغان می‌آورد.


چگونه یک تبلیغات تاثیرگذار داشته باشیم؟

کیفیت تبلیغات به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل برای بهتر شدن تبلیغات ویدئویی، بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، کاتالوگ، بروشور و همچنین تبلیغات آنلاین و پیامکی باید مورد استفاده قرار بگیرد. در اصل یکی از عواملی که به موفقیت یک تجارت کمک می‌کند تبلیغات است اما برای اینکه کیفیت تبلیغات را بیشتر کنیم باید تبلیغات دارای چند ویژگی کلی و مهم باشند.

       درنگاه اول جذب کند.

       قابل یاد‌آوری باشد.

        مخاطبان را بشناسیم.

       سرگرم‌کننده باشد.

           هیجان‌انگیز باشد.    

اگر برای فروش کالای خود تنها بر کلمه ها تکیه کنید، فقط از نیمی از ابزارهای در دسترس خود استفاده کرده اید. به کارگیری تصاویر به همراه عنوان ها، به فروشی بی نظیر منجر می شود که هریک از دو جرء، به تنهایی قادر به خلق چنین معجزه ای نخواهد بود.


تبلیغات متناسب مشتری باشد..

چه مشتری‌هایی را هدف قرار دادید؟ در حالت ایده‌آل، هر کسی که تبلیغات شما را می‌خواند، خواهان خرید محصول شما می‌شود، اما اگر تبلیغات شما درخور مخاطبین خاصی باشد که به محصول شما نسبت به دیگر افراد اهمیت بیشتری می دهند، نتایج بهتری بدست خواهید آورد. از لحن و زبانی استفاده کنید که برای مشتریان شما جذاب باشد. شاید برای گروه خاصی اهمیت نداشته باشد، اما بهتر است به قلب و ذهن افرادی نفوذ کنید که روزی مشتری وفادار شما خواهند شد.

به‌عنوان مثال، اگر خدماتی ارائه می‌دهید که به افراد می‌توانند شخصاً کتاب‌های خود را منتشر کنند، بهتر است تبلیغات شما لحنی ادبی و زیبا داشته باشد. به این ترتیب مخاطبان مورد نظر شما (افرادی که کتاب‌هایی را نوشته‌اند) می‌دانند که در شرکت شما کارشان به خوبی انجام می‌شود. اگر شما محصول یا خدماتی را تبلیغ می‌کنید که برای جمعیت جوان جذاب است، مثلاً یک نوع جدید آبنبات که رنگ‌های رنگین‌کمان را در خود دارد، نیازی به رسمی صحبت کردن وجود ندارد و بهتر است متن تبلیغ خیلی دوستانه و به زبان نوجوانان و جوانان نوشته شود. تا آن‌ها پول توجیبی خودشان را برای خرید آبنبات‌های رنگین‌کمانی شما خرج کنند. چرا؟ چون با لحن خود بر روی فکر آن‌ها تأثیر گذاشتید.

 هر زمان که افراد حرفه ای به مفهوم، اشاره می‌کنند، معنی آن استفاده از یک عنوان به علاوه یک تصویر است. معمولاً خلق مفهوم نخستین قدمی است که برداشته می شود و پس از آن که مورد تأیید قرار گرفت، متن آگهی تهیه می شود. در زیر نمونه هایی از تصاویری که پیام عنوان را کامل کرده اند، و توجه مخاطب را به جانب خود جلب کرده و همچنین با مناسبت خاصی که در پیش است تبلیغات خود را به روز کرده اند ارائه می شود.


برچسب‌ها: کارکاریابیاستخدامکارمنددستیارفروشبازاریابی

تاريخ : سه شنبه 10 دی 1398 | 12:16 | نویسنده : سهراب احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.