راهنمای نوین انواع تبلیغات

بازار تبلیغات اینترنتی را بشناسید!

<-PostAuthor->
راهنمای نوین انواع تبلیغات

بازار تبلیغات اینترنتی را بشناسید!


موضوع تبلیغات موضوعی بوده است که از دیرباز در جامعه وجود داشته است ولی شیوه تبلیغ کردن در گذشته نسبت به امروزه کاملا متفاوت بوده است. 

در گذشته وسایل ارتباط جمعی و اینترنت و حتی تلویزیون و رادیو هم وجود نداشت بنابراین امکان برقرار کردن ارتباط با مردم کم بود و به همین نسبت انجام تبلیغات با مشکل مواجه می شد. ولی امروزه اوضاع کاملا متفاوت است. امروزه با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی، موضوع تبلیغات جنبه دیگری به خودش گرفته است.ا با رشد اینترنت و همه گیر شدن اینترنت و شبکه های اجتماعی، بازار تبلیغات بیش از پیش داغ شده است و حجم تبلیغات به شکل بی سابقه ای افزایش پیدا کرده است. 

بازار تبلیغات اینترنتی شامل تعداد زیادی از کمپانی ما مانند فیسبوک، گوگل، لینکدین، میکروسافت، AOL، توییتر، یاهو، Admob، Adobe Systems، Amobee، AppNexus، Chartboost،Criteo، Deutsche، Telekom، InMobi، Matomy Media، Mobile Network Group، MobPartner، MoPub، News Corp، Pinterest، RevMob Mobile Ad Network، Rubicon Project و غیره می باشد.


  وقتی که اینترنت ایجاد شد، انقلابی هم در صنعت تبلیغات بوجود آمد.


 تبلیغات کمپانی ها دیگر محدود به چند آگهی تلویزیونی و یا رادیویی نمی شد و هرکدام از کمپانی ها توانستند با ایجاد وب سایت ها و صفحه های مختلف اجتماعی، جای خودشان را در اینترنت باز کنند و تبلیغات خودشان را به گونه ای انجام دهند که چند سال قبل از آن غیر ممکن بود. بنابراین با استفاده از این روش ها رقابت شدیدی میان شرکت ها در موضوع تبلیغ ایجاد شد و هرکدام از این شرکت ها سعی می کردند که تبلیغات وسیع تر و بهتری را برای خودشان ایجاد کنند و بتوانند طیف گسترده تری از مخاطبین را به خودشان جذب کنند.

وقتی که شبکه های اجتماعی بوجود آمدند؛ اوضاع از قبل پیچیده تر هم شد و راه های تبلیغات ساده تر شد و حجم تبلیغات حتی نسبت به زمانی که تنها از اینترنت استفاده می کردند و شبکه های اجتماعی وجود نداشتند گسترده تر هم شد.  

کمپانی ها و شرکت ها سعی می کنند تا از اینترنت و شبکه های اجتماعی کمک بگیرند تا بتوانند تبلیغات خودشان را به بهترین و تاثیرگذارترین شکل ممکن ارایه کنند و بنابراین صنعت تبلیغات در سال های بعد از اینترنت و شبکه های اجتماعی رشد چشمگیری داشته است. بنابراین همان طور که اشاره شد، بازار تبلیغات اینترنتی، بازاری بسیار رفابتی می باشد. 

به طور کلی، بازار تبلیغات اینترنتی را بر اساس نوع، می توان شیوه:تبلیغات مرتبط با جستجو، تبلیغات مرتبط با موبایل، تبلیغاتی که به صورت بنر ارایه می شوند، تبلیغات ویدیویی دیجیتالی تقسیم بندی کرد.



بر اساس کاربرد، بازار تبلیغات اینترنتی را می توان به صورت بازار تبلیغات خرده فروشی، اتومبیل، سرویس های مالی، تلکام، الکترونیکی تقسیم بندی کرد و  بر اساس جغرافیا، بازار تبلیغات اینترنتی را می توان به بخش های آمریکای شمالی، اروپا، آمریکای لاتین ، خاورمیانه و آفریقا تقسیم بندی کرد.

تبلیغات اینترنتی روز به روز در حال گسترش می باشند و رقابت روز به روز سخت تر می شود. بنابراین کمپانی هایی که تازه می خواهند در این حوزه وارد شوند، باید خود را برای این رقابت آماده کنند.



تاريخ : سه شنبه 24 دی 1398 | 11:15 | نویسنده : سهراب احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.